31 Ocak 2013

Bir Balık Sevdim, Hiç Dokunmadan


"Boynuma sarılma gülüm, benden sana geçer ölüm" diyordu şair. Doktorlar hastalığından dolayı sevdiğiniz kişiye dokunamayacağınızı söylerse ne yapardınız. Biliyorsunuz şairin dediğin tam tersine siz ölmeyeceksiniz, dokunursanız aşkınız ölecek. Ya dayanamayıp yanlışlıkla dokunursak, ama o ölürse siz de yaşayan bir ölü olacaksınız.

Sevdiğiniz yanı başınızda ona dokunamıyorsunuz, nasıl bir azap olurdu.  Sevdiğinize sarılamamak, ona dokunamamak, canın yanar izah edemezsin, anlatmazsın o kalbindeki koru, acıyı yanar yanar yanar ve kül olup sonunu hazırlar yürek. Sarılıp kokusunu içine çekemezsin, omzuna başını koyamazsın, sarılıp uyuyamazsın. Sevdiğinizi sadece gözünüzle, yüreğinizle seversiniz. Ya da sevdiğiniz kişinin sizi gözleriyle, yüreğiyle sevmesi belki de en güzel sevme biçimlerinden birisidir.
Sadece hastalıktan değil, sevdiğinizi bilemediği için dokunamıyorsunuzdur, sevdiğiniz kilometrelerce uzaktır sizden ya da yanı başınızdadır ama kalben sizden uzaklaşmıştır artık gözleriniz bile dokunmuyordur artık birbirine.


(Kaynak: Wallcoo/ free picture)

Ama yine de dua edersiniz, ona dokunacağınız, elini tutacağınız, yanaklarını okşayacağınız, gözlerinizle birbirine dokunacağınız günü beklersiniz sabırsızlıkla. Belki de olmayacak duaya amin demektir bizimkisi. İnsani bir istektir sevdiğine dokunmak. Sadece aşık olunan kişiyi kastetmiyorum, anne, baba, kardeş, belki sokakta gördüğünüz küçük köpeciğe bile dokunarak sevginizi aktarmak istersiniz. Annenize sarılırsınız, kardeşinizi uyurken öpücükle uyandırırsınız ya da sokakta gördüğünüz köpeği benim tabirimle mıncıklarsınız. Böylece hissettiğin duygunun somut tarafını tamamlarsın.  Hele dokunduğunuz kişi aşık olduğunuz kişiyse aynı anda birçok duyguyu bir anda yaşarsınız. Yaramaz küçük bir kedi gibi, bazen mışıl mışıl uyursunuz koynunda bazen de sevinçten yerinde duramayan yaramaz bir kedi olursunuz. Sevginin göstergesidir dokunmak, çünkü  İnsan sevmediği insana bırak dokunmayı karşılaşmak bile istemez onla.

Yoksa İskender Pala’nın dediği gibi; aşkı öldüren şey midir, dokunmak.

“ Karşılıklı oturmak, şiir okumak, sevdiğiniz müzikleri dinlemek, belki de birlikte yemek yapmak güzel şeylerden bahsedip gülmek ve asla iffet sınırının ötesine uzanmamak.”
“ Aşk bakmakla güzelleşir, konuşmakla zenginleşir ama dokunmakla bozulur.”

Dokunmak aşk büyüsünün bozulmasıdır.  Belki unutulmayan aşklarda bu aşklardır.

Bir balık sevdim hiç dokunmadan
asla ama asla dokunamayacağım
büyü bozulmasın diye!..

Sahipsiz Cümleler

13 yorum:

  1. İncir Reçeli izlenmeli eğer izlenmediyse...

    Sevgiyle tavsiye olunur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili balığı akvaryumundan çıkardım ben :/ İzledim incir reçelini güzeldi izlediğim animeden yola çıktım orada da lanetlenmiş bir sevgili var insanlar dokunduğu zaman kaybolacak, kız sevgilisine dokunamıyor.

      Sil
  2. E dizi de vardı böyle "pushing daisies" arı kostümüyle öpüşüp uyuyorlardı :P erkek bir ölüye dokunduğu zaman onu canlandırabiliyor tekrar dokununca ölmesini sağlıyordu, kızda ölmüşmüydü birşey olmuştu ona dokunuyor ve kız canlanıyor aşık oluyorlar ama tekrar dokunmaması gerek !! ^^ çok duygusal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyordum o diziyi, öğrenmiş oldum. :)

      Sil
  3. bir kötü dokunulmazlık,bir uğursuz büyü.aşkı bozan dokunmak olmamalı aşk çok çok büyük bir kavramsa şayet küçücük bir eylem aşka "dokun"mamalı derim ben.:)
    sevgi göstergesidir dokunmak,insani bir istek dokunmak ne güzel anlatmışsın. Ve sevmenin dokunmayı aştığı zamanlar belki aşka ulaştığı zamanlardır bilinmez ama aşk ve dokunuşun ayrı düştüğü noktayı tam burası sayarsak İskender Pala ya hak vermek benim için daha bi kolay olacak sanırım.:)
    sevgileeer^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki hiç birimiz gerçek aşkı yaşamadık daha. :)

      Sil
  4. Bir yandan da Sevmek Dokunmaktır derler.
    Bilmiyorum sevdiğiniz insana dokunmak istersiniz, en azından ellerini tutmak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen hele ben sevgimi sarılarak,yanaklarını mıncıklayarak gösteren tiplerdenim :/ Belli bir süre sonra sadece kalp ve göz yetmiyor sevmeye. Sonra büyüyü bozuyoruz. eskisi gibi istek duymamaya başlıyoruz. Uzar bu gider bu.

      Sil
  5. Bazen dokunmak gerçekten büyüyü bozuyor. Bence duruma göre davranılmalı..
    Bir balık sevdim hiç dokunmadan dokunmayacağım büyü bozulmasın diye..Çok güzeldi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama dokunamamak büyük azap olurdu insana, büyüyü bozsak da yine de şanslıyız sanki.

      Sil
  6. Bilmiyorum Anarşi, dokunmak insanı hayvanlaştırıyor derim hep. İnsan bakışlarıyla ya da kelimelere yüklediği anlamlarla farklılaşabiliyor. Çok güzel bir yazı olmuş. Sevdiğine dokunmak önemli tabi ;ama dokunabilmek için beklemek daha önemli gibi." Asla dokunamayacağım bir kadınım var benim dokunabileceğim tüm kadınlardan daha değerli. " diyen bir şairinde sözleri bunu çok iyi anlatıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Dokunmanın aşkı öldürdüğünü düşünüyorum ben ya da bilmiyorum belki aşkın altında bile hayvansı içgüdüler var. Belki de aşk diye bir şey yok. Evlenince ya da birine sahip olunca insanların aşkı neden birden sönüveriyor. Çok karışık bu konu cevabını bulamadım... Ama hepimiz sonunda o büyüyü bozacağız.

      Sil
    2. işte o büyü bozulduğunda her iki taraf daha da çok seviyorsa birbirini aşk sonsuzlaşıyor demektir.

      Sil