28 Şubat 2013

Bir Arkadaşa Bakıp Çıkacaktım


Anneannem yaramazlığımdan hiç yerimde duramayan bir çocuk olmamdan dolayı olsa gerek bu kızın şeytanı hep uyuyor derdi. Bu cümleyi her kullandığında kahkahalarla gülerdim, dalga geçerdim. “ Bu kızın şeytanı hep uyuyor böeeeh”Arkasına popoma terlik. O değil de o zaman ninem bile “paralel evreni” biliyormuş ya. Hani paralel evrende tam zıttı bir hayat yaşadığımızı iddia eden bilim adamları var. “Paralel evren hakkında bilmeniz gereken şey onların paralel olmadığıdır.” Ya da bunun gibi hayatımızda birçok paralel evrenin olduğunu, seçim ve olasılıkların paralel evrenimizi belirlediğini söyleyen bilim adamları. Kendileri de kesin bir sonuca varmış değil, benim de zihnimde paralel evren tam oturmuş değil.   Zıtlıklar üzerinde duracağım bu nedenden dolayı.

Fakat paralel evrenimde ne bok yiyorum merak ediyorum. Gerçekten var ise gidip bir göreydik, ikametimi oraya aldırırdım belki. Ben ne yapıyor olurdum paralel evren zıtlıkların olduğu bir evrense. Üniversiteyi yarıda bırakmış, yağlı boya tabloları ve tiner kokusundan kendinden geçmiş delinin teki olurdum herhâlde. Ya da evlenmiştim lan ben ne okuması hatta üç tane sıpa ııyyy birden resmim canlandı gözümün önünde.. sevmedim bu paralel evrenimi. Başka paralel everenime bakayım. Bak sen seni zengin sıpası, babasının parasıyla geçinen şımarık züppe. Kelimeleri de yuvarlayarak konuşuyorum, moda ya bu. Aaaaa!…. Olamaz bu kabus olmalı, paralel evrenimde ben bu muyum?

Aman zaten biliyordum bu paralel evren düzgün olmaz ki. Hangi filmde gördük ki paralel evrene geçtiğinde gayet normal bir hayat süren. Mesela paralel evrene geçip de kuru fasulye, pilav yiyen bir insan gördünüz mü filmlerde, ben hiç görmedim. Yaratıklar, canavarlar, vampirler nerede sakat işler varsa bu paralel evrende toplanmış. Bari zıtlıkların olduğu paralel evreninim birine gireyim ben. 


Ressam olduğum paralel evrenimi seçtim. Deli falan ama sevdim yine de bu halimi, diğer paralel evrenimle kıyaslayınca. Yağlı boya tabloları ile dolmuş her taraf, loş bir ışık vuruyor pencereden. Eski bir bina ortaçağ dönemi mimarisi özellikleri taşıyan. Çok mu aradım burayı bilmiyorum. Masamın üzerinde binlerce not var ve çok dağınık.  Tarihe bakayım aynı  12.12 2012 değişiklik yok. Evimin üst katındayım şu an. Burayı çalışma odası ve resim yaptığım yer olarak düzenlemişim belli ki. Aşağı kata iniyorum. Rutubetli bir kokusu var evin. Ama sevdim evimi. Aşağı kata indiğimde küçük bir kedi ayaklarıma sürtünüyor. Demek ki ev de bana eşlik eden tek dostum bu. Aşağı katta bir oda ve mutfak var sadece. Odanın kapısı direk sokağa açılıyor. Çevrem modern evlerle dolu. Benim evimin burada kalmasına nasıl izin vermişler ona şaşırıyorum. Küçük bir televizyon var bordo koltuğumun karşısında. Televizyonu açıyorum. Süpermen çıkıyor karşıma. Ama bu bildiğiniz Süpermen değil tam tersi olmuş kötülere yardım eden, iyileri yok eden Süpermen. Sonra tekrar kanal değiştiriyorum. Michael jordan'ın mükemmel bir tenis oyuncusu, hiç basketbol oynamamış gibi. Değiştir, Cem Yılmaz spor antrenörü. Aman Allah’ım her şey alt üst olmuş. Daha fazla gördüklerime dayanamıyorum dışarı çıkıyorum. 

Biraz da dışarıyı kolaçan edelim. Pek bir değişiklik yok gibi. Genellikle tanımadığınız insanlar olunca değişikliği anlayamıyorsunuz tabi. Bir yerden kestane kokusu geliyor. Bulmam lazım nereden geliyor bu. Kestane alacağım ama şok Mehmet Ali Birand kestane satıyor. Hayalet görmüş gibi uzaklaşıyorum. Galiba ileri de bir kaza olmuş kalabalığa doğru yöneliyorum. Hemşire yaralıya müdahale ediyor yerde. Laannn! Seda Sayan bu. Ben en iyisi evime geri döneyim. İlk gün karşılaştığım şoklar fazla geldi. Eve girdiğimde güzel bir yemek kokusu sarmış, yalnız değilmişim diyorum. Merak ediyorum mutfaktaki kim diye sevgilim mi acaba? Aaaaa!.. sen sevgilim olamazsın diye bağırıyorum. Kedim de bağırmamdan korkmuş olacak havluyor.. Bu paralel evrende kediler bile değişmiş, istemiyorum kendi evrenime gönderin beniiii!. Artık çok geç, diyor bir ses.

 Sahipsiz Cümleler


12 yorum:

  1. o seda sayan olmayaydı, iyiydi. hoş havlayan kedi de tehlikeli ben gibi köpekten korkan bi bünye için. korkan mı dedim, pardon sevmeyen :)))

    kara kalem mi yağlı boya mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Seda Sayan yerine kim olsaydı peki. Yağlı boya tabi ki :))

      Sil
    2. ankaralı turgut olur, ankaralı yasemin olur :))

      Sil
    3. Ahahaha... benim aklıma en son gelecek kişiler. Fakat Ankaralı Turgut'tan ambulans şoförü olur bak. Senin bu Ankara ile alıp veremediğin ne, var bu Ankara'da bir şeyler. :)

      Sil
  2. böyle paralel evren yerin dibine batsın hahahaha

    YanıtlaSil
  3. Bu parelel evren sana pek yaramamış gibi gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)).. hem de hiç yaramadı :D

      Sil
  4. Bu evrende terk edilen S'onsuz, paralel evrende evli çoluklu çocuklu! Ben sevdim paralel evreni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha....Erkeklerin çoğu evlilikten kaçar, S'onsuz ise öyle değil! Kadınlar işte kıymetini anlarlar bir gün.:D

      Sil
  5. parelel evren için bişeyler yazayım dedim de.... kulaklarım çınladı.
    şimdilik normal takılmak daha hayırlı gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldu mu şimdi merak ettim ne yazacaktın diye. :D

      Sil