11 Şubat 2013

Kimi No Todoke

Okula ilk başladığınız andan beri arkadaşlarınız tarafından dışlanıyorsunuz. Üstelik sırf görüntünüz yüzünden. Yalnız kalmanın yanında birçok duygu karmaşası, içe kapanıklık sevginizi ve düşüncenizi gösterememe, duygularınızı ifade edemeyen, gerçek duygularınızı anlayamayan bir birey olarak şekillendiriliyorsunuz arkadaşlarınız tarafından. Ne kadar kötü bir duygu değil mi? İşte Kimi Ni Todoke animesi de bu konu üzerinde şekilleniyor.

Animenin baş karakteri Sawako. İsminin anlamı Japonya hayat dolu kız manasına geliyor. Fakat ana okulundan beri arkadaşları ona Sadako diye sesleniyor. Siyah düz saçları ve beyaz teni yüzünden halka filmindeki Sadako karakterine benzetiliyor. Hayaletlerle konuşabildiği, büyü yaptığı ve insanlara kötü şans getirdiği söylentilerinden dolayı okuldaki herkes ondan uzak duruyor. Yapayalnız kalmış bir kız çocuğu.

 Taki lise hayatına kadar, çevresi tarafından dışlanan Sawako, şimdiye kadar bütün okulların en popüler çocuğu olan Kazehaya’nın, Sawako ile konuşmaya başlaması ile birlikte Sawako’nun hayatı değişmeye başlıyor. Sonra Sawako’nun minnettarlık duygusu aşka dönüşüyor. Kendisini bütün kızların aşık olduğu Kazehaya’ya yakıştıramıyor. Gerçek duygusu nedir onu sorguluyor sürekli minnettarlık mı aşk mı? Fakat farkına varmadığı bir şey var. Kazehaya Sawako’nun güzelliğini, ışıltısını herkesten önce fark etmiş ve ona çoktan aşık olmuştur bile.



 Kız ve erkek ilişkilerindeki duygular çok güzel işlenmiş animede. İzlerken sanki kendiniz yaşıyormuşsunuz hissediyorsunuz. Lise hayatınızı hatırlıyorsunuz, özlem duyuyorsunuz. Tabi animenin kötü bir noktası var. Animeyi izleyip sonra çevrenizdeki aşkları beğenmeyip ben de böyle aşk istiyorum uleeyynn diyebilirsiniz. Sakin olun sadece anime bu. Veya ben sakin olayım sadece anime bu Özleemm! Gerçek hayatta böyle aşk nerede. Böyle Sawako, böyle Kazehaya neredeee! Birbirlerine aşklarını itiraf ettikleri sahnedeki kullandıkları kelimeler, cümleler çok güzeldi. Yalnız aşklarını birbirlerine itiraf edene kadar insanın karnına ağrılar girdirdiler. Amma da uzun sürdü ya, aşk itirafları ha, şimdi diyecek amaaan yine demedi!

 İnsana yaşama sevgisi aşılayan anime. Animedeki çizimler harika Sawako'nun ve Kazehaya'nın utanınca pembeleşmelerinden tutun da, Chizuru gibi erkeksi bir kızın en ufak bir olayda duygulanıp hönküre hönküre ağlaması ya da Ayane gibi nispeten olgun da olsa, liseli bir kızın, üniversiteli erkek arkadaşının tokadı karşısında güçlü olabilmesi.. insan bunları nasıl bu kadar güzel çizebilir, anime ile aktarabilir? Bazen, animeler, mantık sınırlarımın dışında kalıyorlar ve iyi ki de öyle kalıyorlar. Anime de ki her karakter sevilir mi ya? İlk defa bir anime de ki bütün karakterleri sevdim, uyuz beden hocası Pin’i bile.


 Bir de giriş müziği ile bitiş müziği bir animeye bu kadar mı uyar? Şunu da hatırlatayım iki sezonluk bir anime. Sonra ilk sezonun 25 bölümünü izleyip eee… nasıl bitti bu ya diyebilirsiniz. 2. Sezonunda olaylar daha da hareketleniyor. Okumadım ama mangası oldukça uzun. 3. Hatta 4. Sezonunda olacağı söyleniyor. Bekliyoruz bakalım. Filmini de izledim. Animelerle filmleri kıyaslayınca her zaman Anime daha iyi oluyor. Acaba animeyi izleyip filmi izlediğim için mi diyordum. Ama bu sefer ilk önce filmi izledim. Fikrim yine değişmedi. Animeler filmlerinden her zaman daha iyi. Birinci ve ikinci sezonun başlangıç müziklerini ve Türkçe çevirisini sizinle paylaşmak istiyorum. İşteee müzikleerr:

  Kimi ni Todoke by Tomofumi Tanizawa on Grooveshark
Birinci sezon giriş şarkısı

Çeviri:
Sımsıcak güneşin altında susar çan sesleri.
Daha da derinden nefes alırım rüzgar okşarken yanaklarımı.
Adını koyduğunuz şu yarınlar imalı gözyaşları....
Ve çapraz birleşen yollar geleceğe renk verdi.
Bırak bu saf duygularımız ve neşe dolu günlerimiz.
Daha da anlamlı hale gelsin.
Zor anları atlatıp ilkleri yaşamamı sağladın.
Dilerim yolları kesişir ve birbirimize ulaşır hislerimiz.

  Kimi ni todoke opening 2 by Kimi ni todoke on Grooveshark
İkinci sezon giriş şarkısı

Çeviri:
Bembeyaz sayfaları çevirirken.
Renkler çıkıp etrafa saçılıyor.
Çiçek dürbününden bir manzara misali.
Fark ettim ki bizim hikayemiz.
Sakarca daha yeni başladı.
Bir kez daha derin nefes alıyorum
Ve Gezgin rüzgar beni kucaklarcasına sırtımdan ittiriyor.
Ah yumuşacık sımsıcacık ellerini.
Sıkıca tutuyorum düşüncelerimi kalbinin derinlerine ulaştırırcasına.
Gülümsediğin ve ellerimden tuttuğum sürece.
Sadece ileriye doğru bakacağım.

 Ne kadar düşünsem de anime hakkında olumsuz eleştiri yapılacak bir nokta bulamıyorum. Artık anime listem de ilk sırada. Pembe çiçekli ağaçlarından ( Sakuradan )düşen yapraklarıyla ışıltı yayan bir anime işte.

Sahipsiz Cümleler

23 yorum:

  1. İlk animem benim de. Henüz ikinci sezonunu izlemedim ama çook beğendim,senin gibi. Karakterlerin hepsi birbirinden tatlı. Pin'i sevmedim ama gıcık da olmadım yani. Hele Kurumi ile Sawako arasındakiler beni benden aldı. Sawako'nun bu kadar saf ve iyi niyetli düşünüşü.. Bitireli baya oluyor ama giriş ve kapanış müzikleri hala dilimde. Filminin olduğunu bilmiyordum geçenlerde senin blogunda gördüm listeme aldım ama ne dersin önce ikinci sezonunu mu izleyeyim yoksa filmi mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence ikinci sezonunu izle filmi öyle izle. Evet Kurumi ve Sawako arasında geçenler çok güzel, ama ikinci sezonda her ne kadar Sawako'ya rakip olsa da Kurumi hakkında helal kıza bee! diyeceksin. :)

      Sil
    2. Pekala, öyle yapayım. Hıım merak ettim şimdi. :))

      Sil
  2. Bize bir Kazehaya lazım Özleemmm :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bize bir Kazehaya lazım. Hangi erkek beni sevmemesine rağmen onu hep seveceğim, hiç vazgeçmeyeceğim der. İki gün sonra sevgili aramaya başlar kendine hehehe nerede öyle Kazehayalar :D

      Sil
    2. 2 tane Kazehaya ARANIYOOORR :DD
      Bir Kazehaya bulaydık iyiydi :D

      Sil
    3. Siz Sawako gibi olun, biz Kazehaya gibi olalım derse biri. Hehehehe... imkansız :D

      Sil
    4. Aklıma gelmedi değil, bu birinin de Sonsuz olacağını düşünmüştüm hatta :))

      Sil
    5. Kazehaya bulunurda bu Dünya'da Sawako gibi kız bulunmaz, mümkün değil. Olunabilecek şeyler istesinler canım :D Gıcıklık yapmadı demek görmedi. Bak ona fırsat vermedik yine ehehehe

      Sil
    6. İzleyen sensin hangisi bulunmaz hint kumaşı sen daha iyi biliyorsun :)) Yine Sonsuzun yerine konuştuk napalım o da takip etsin :))

      Sil
    7. O değilde anime insanı bir şeyleri sorgulatır mı, sorgulatıyor valla. Mesela hiç kimseyi sevmemişim, aşık olmuşum sadece. Aşk kolaylıkla nefrete dönüşüyor, ilşki bittiğinde o kişiden nefret etmek, ismini dahi duymak istememek daha sonra binlerce güzel cümleler sarf ettiğiniz kişiyi bir köşeya atıvermek ve unutmak. Ben aşık olduğum her kişiyi unuttum, kalbimde nefret bile yok. Ama sevseydim öyle olmazdı, o yokken bile onu sevmeye devam ederdim. Sevgi böyle bir şey işte artık sevgi istiyorum ben aşk değil :D

      Sil
    8. Bende öyle olmadı, ben unutmadım, unutmam da herhalde, nefrette yok nefretlik bir durumum da olmadı. Şimdi ben sevmiş mi oluyorum :/ :)

      Sil
    9. Benim sevgi anlayışım çok farklı galiba. Eğer ondan başka hayatına kimseyi sokmayacaksan ve o sevmese bile, sevmediğini düşündüğünde bile ona güzel duygular hissediyorsan, nefret etmiyorsan seviyorsun. Ya benim çevremde gördüğüm ölüyorum, bitiyorum diyen erkekler, kadınlar biten bir ilişkinin üzerinden iki,üç ay daha uzattım bu süreyi sevgili arayışına giriyorlar. Ben hiç kimsye bu cümleleri, kelimeleri sarf etmedim ve eminim ki bu cümleyi sarf edersem hayatım boyunca başka hiç kimseyi istemem istersem yalnız kalayım. İnsanlar sevgiye muhtaçtır sevmek ve sevilmek istiyor ama çoğunki sevgi değil yalnızlıktan dolayı karşı cinse hissettiği geçici hoşlanma çok çabuk, aşk ve cümleleri kuruluyor ne yazık ki.

      Sil
    10. Beni sevmediğini bilsem de ben severim iyi olsun isterim. Sevmek sevilmek iyi hoşta, sevgili arayışı neden bende anlamam. ilişkisi bitti 2 ay sonra birini buldu o bitti başka birini buldu bu takılmaktır. Ben hiç öyle olmadım terste bana.

      Sil
    11. Erkek arkadaşın şanslı o zaman kıymetini bilsin! İşte bu gerçek sevgi. Öyle insanlar var ki biriyle ilişkisi varken başka kadınlarda ya da erkeklerde gözü olan. Benim en sinir olduğum tipler. Uzak olsun bizden öyleleri. :))

      Sil
    12. Öyle bir arkadaşım yok artık :/ Belki benimki de gerçek değildir çünkü gerçek sevgide mesafelerin lafı olmaz denir ya ama beni mesafeler çok yormuştu.

      Sil
    13. :( gerçek sevgiyi yaşayan var mı acaba? sanmıyorum.

      Sil
    14. Gerçek sevgi nasıl bir şey ki? Kime sonsuz güvenebilirsin?

      Sil
    15. Biz tasavvufa kadar gideceğiz bu gidişle. Bu dünya da ki sevgi Allah sevgisine ulaşmak için bir araçtır. :)) Kendimizi sevdiğimiz gibi başkasını sevdiğimizde işte gerçek sevgi odur. Ama bunun pek mümkün olacağını düşünmüyorum. Ya yalnız kalacağız ya da az olan sevgiyle yetinmesini bileceğiz.

      Sil
  3. ya sen baya baya animeci oldun hahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anime bağımlılıktır hehehehe..

      Sil
    2. blog yine değilmiş

      Sil
    3. Blog temam bir içime sinmedi ki sevemedim bir türlü. Bari en sevdiğim renk olsun dedim :(

      Sil