22 Mart 2013

Kalp Hırsızları


Bizim hırsızlığımız diğer hırsızlıklara benzemiyordu artık. Zaman hırsızıydık, güven hırsızıydık  umut hırsızı ve en önemlisi kalp hırsızıydık. Ya ardımızda kırık bir kalp bırakıyor ya da kırık kalpli olan biz oluyorduk. Sonra kırılan kalp işlevini yerine getiremiyordu tabi bu sefer o kalp hırsızlığına başlıyordu, kalp kırıyordu. Sanki her kalp kırdığında, birinin kalbini çaldığında kalbindeki o yara yavaş yavaş iyileşiyordu. Bu, grip gibi insandan insana bulaşmaya başlamıştı.

Sevmeden; seviyorum demek gibi çok kolay kullanılmaya başlamıştı aşk, sevgi kelimeleri, cümleleri. Birine sahip olmak ve kalbindeki yaralardan kurutulmak için daha çok kullanıldı canım, bitanem, aşkım, seni seviyorum kelimeleri.  Ağızda bir sakızdı sanki ya da ikinci el tezgâhlarında satılan eski eşyalar gibiydi aşk. İnsanlar bu sahteliği biliyordu, fakat gerçekçi olmasa dahi bu cümleleri duymaktan büyük bir zevk alıyordu. O kadar umursamaz olmuştu ki insanlar, aşka, sevgiye inanları bile kendilerine benzetmişlerdi. Onlarda kalp hırsızıydı artık.

Ben onlar gibi değildim, onlar gibi olmayacaktım. Kalbimde o yarayı kapatmak için uğraşmayacaktım. O yara bir parçamdı benim artık. Onu hatırlatan tek şeyden kurtulmak….

Hhhhııııııhhh !…. kalbimi iğne deliğinden dışarı çekmek gibi bir şeydi bu !

O benle eski aşkın ateşini söndürmeye çalışmıştı ve başarılı olmuştu. Arkasında yarasının her bir zerresinde aşkını bırakıp, kalp hırsızlığına devam etmişti. Kalp hırsızlarının inanışına göre aşk yoktu ve olmayan bir şey için üzülmeye değmezdi, eğlenceli vakit geçirmek her şeyden önemliydi.

Siyah saçı ve o simsiyah saçına zıt olan beyaz teni, ela gözleri ile bu Dünya’dan biri değildi sanki. Kahkahalar eşliğinde arkadaşları ile şakalaşıyor, gülerken gözleri ışıl ışıl parlıyordu. Beni gördüğünde kısa bir anlığına bakıp, tanımıyormuş gibi gözlerini benden kaçırıyor ve bir yabancı gibi yanımdan geçip gidiyordu. Ve kalbimdeki yine o acı verici his!

Sokak ortasında bir müddet cansız bir nesneymiş gibi duruyordum. İnsanlar bana sokak ortasında yürümelerini engellediğim için kızıyor, kimisi omzuma hızla vurup sendelememe neden oluyor kimisi sinirli bir şekilde dönüp yüzüme bakıyordu. Bir müddet sonra sokaktaki alışveriş yapan, gülüşen insanların ve ağlayan küçük çocukların sesi beynimde uğultu halini almıştı. Hiçbir konuşma sohbeti duymuyor anlamsız binlerce kelime öbeği beynimde uğulduyordu, sonra cansız bir nesne olmaktan vazgeçip var gücümle eve koşmuştum.  Bedenimi boylu boyunca yatağıma atıp saatlerce ağlamıştım. Uzun bir müddet yatağın karşısındaki aynaya bakarak kendimi süzdüm. Kızıl saçlı, solgun benizli, çilleri olan çirkin bir kızdım işte. Yüzümü güzelleştiren tek şey yeşil gözlerimdi  İnu adını vermişti hiç görmediğim, tanımadığım annem. Buradaki inanışa göre kokusuyla insanları büyüleyen kırmızı efsanevi bir çiçekti, İnu. Sırf saçımın kızıllığı yüzünden hak etmediğim bu güzel efsanevi çiçeğin adını almıştım.

Kırpık, kısık, şirin miyavlama sesiyle yatağıma atlayıp kucağıma yatmıştı.  Sokakta bir kaza mı yoksa insanların işkencesi sonucu mu bilmiyorum, tüylü kuyruğunun büyük bir kısmı kesilmişti.  Kuyruğunun kesik kısmı bir fırça gibi duruyordu.  O yüzden kırpık adını vermiştim ona.  Gri renkte tüyü ile sahibinden çirkinlikte pekte aşağı kalır yanı yoktu, onu güzelleştiren şey ise o şirin kısık miyavlama sesiydi.  Bir süre kırpıkla kendimi aynada süzdükten sonra, kararan gökyüzüne başımı çevirip yıldızları izledim.
Gri tüylerini okşadığım kırpık. Tuhaf mırıltılar çıkartarak dizimde uyuyordu.

Kırpık!

Adını her seslendiğimde kulağı dikleşir, kırpık kuyruğunu sallardı. Bu da seslendiğimi duyduğunun işareti oluyordu.

Kırpık, keşke insanların bir kez sevme hakkı olsa. Keşke içinde sevgi hislerini taşımayan insanların ağzından sevgi kelimeleri çıkamasa, çıkmasını engelleyen bir sihirli güç olsa, ne güzel olurdu değil mi?

Devamı sonra…..



 Sahipsiz Cümleler

24 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş canım..
    Kalp hırsızları; kalbinizi çalıp, arkasına bile bakmazdı. Neydi bu hırs?

    YanıtlaSil
  2. Değil mi? Sonra yeni bir kalp hırsızı yaratırdı ardından.

    YanıtlaSil
  3. ben bunu okudum, okumadım sanılmasın. evet okudum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumu gören zorla yorum yaptırıyorum zannedecek. :D :D

      Sil
  4. güzel bir yazı olmuş..

    YanıtlaSil
  5. "Asfalt Dünya - Beni Severmiş O", yazıyı okurken gözümde canlanan görüntüler şarkıya klip gibi oldu =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel şarkı. Senin hayalindeki canlanan kare buydu. :D
      Aslında yazılarda fotoğraf kullanmak istemememin nedeni de o yani okuyan kişilerin hayalini kısıtlamamak. Mesela kızıl saçlı karakterin hepimizin zihninde farklı görüntüsü vardır.

      Sil
    2. Ben foto koymayı seviyorum ama çok uğraştırıyor aklımdaki kareyi anlatacak fotoyu bulmak saatlerce sürebiliyor =)

      Sil
    3. O da var ne düşündüğünü, hayalindekini okurlara aktarabilmekte güzel. Ama fotoğraf işi zor telif hakkı falan türedi şimdi iki üç gün önce haber sitesinde okumuştum telif hakkı olan fotoğrafı paylaşmasından dolayı dört bin lira ceza almış,bloggerın biri yaşamış aynı şeyi dikkat etmek lazım. ücretsiz fotoğraf sitelerinde de güzel fotoğraf bulmak zor.

      Sil
    4. hiç kasmıyorum valla =)

      Sil
    5. Nasıl olsa para çok! ehehehe... kasma bakalım. O telif hakkı bizi bulacaktaaaa. O kadar çok paylaşım yapılıyor ki facebookta, twitter da, bloglarda hangisine yetişsinler.

      Sil
    6. Bide ben para kazanmıyorumki blogdan para girer o kullandığım fotolar sayesinde anlarım ya da ben çektimde demiyorum sadece temsili olarak kullanıyorum. Yazılar bana ait alıntı olanı da belirtiyorum '_'

      Sil
    7. İşte paranın gitmesinden korkmadığın için para çok diyorum. Çünkü eğer paylaştığın bir fotoğrafta fotoğrafçı telif hakkını aldıysa ceza alırsın, o yaptırımda genellikle para cezası oluyor.

      Sil
  6. İnu ismi güzelmiş,öykü de hoşuma gitti:)
    kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sizler yazımı beğendikçe ben mutlu oluyorum. :)

      Sil
  7. Kalp hırsızlarına müebbet ceza verilsin..Ya da üzerine yapışkan sürüp kuş tüyüne bulasınlar..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehehehe... kuş tüyü cezasına bayıldım :D

      Sil
  8. Yüreğine sağlık canım, yeni tasarım hayırlı olsun alışmak lazım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilmediği yönünde arkadaşımın birinden eleştiri aldım. Ya aslında görüntüsünü ben de pek sevmedim ama eski paylaşımlara daha rahat ulaşılması ve görünmesi hoşuma gitti. Yoksa hep güncel olanlar okunuyor. Belki çoğunuzun blogunda ne kadar güzel yazılar vardır. Diğer şablonlarda zor olduğu için okuyamıyoruz.

      Sil
  9. Ilginc bir yazi ve cok anlamli. Kalbim sahiplendi bu yaziyi

    YanıtlaSil