3 Nisan 2013

Bir İnsanı Tanımak


”Bir insanı tanımak inanılmaz zor bir iştir. Bir insanı ilk olarak başbaşa bir sohbetin ilk yarım saatinde ve ikinci kez, ancak on yıl birlikte yaşadıktan sonra tanıyabileceğimizi söylersem, sanırım abartmış olmam. Ayrıca şuna inanıyorum ki, iki insanın kim olduklarını ve kiminle evlendiklerini düğünden önce sezebilmeleri bile mümkün değildir. Birisi ötekinin bütün davranışlarını, bütün fikirlerini, tutkularını, kanaatlerini, inançlarını bilse bile, çorapları, uykuda çapaklanmış gözleri, her sabah diş fırçalarken ağzını çalkalayış şekli ve özellikle garsona bahşiş verişi hakkında henüz hiçbir fikri yoktur - çünkü insan derinlerde aldatır ama yüzeyde onu tanıyabilirsin. Kısacası her bir evliliğin içinde binlerce hayal kırıklığı riski ve her türlü içsel çuvallama ihtimali saklıdır; ki bunlara karşı kullanılabilecek tek bir silah vardır: hepsini daha baştan üstlenmek.”

- Kafka - Milena’ya Mektuplar

46 yorum:

  1. Binlerce hayal kırıklığı riski mi :S Hepsini baştan üstlenmek için, biraz cesur, biraz deli, çokça da sevmek mi lazım..

    YanıtlaSil
  2. Hani insanların hep kurduğu bir cümlesi vardır. Ben seni hiç tanıyamamışım. Hepimiz öyle dönemlerden geçeceğiz galiba , evlenirsek.

    Sevdicekle çok vakit geçirmek lazım sanırım. Bu da pek mümkün değil gibi.

    YanıtlaSil
  3. Kafka...

    Mektuplarındaki ile öykülerindeki Kafka garip bir şekilde aynı kişidir.

    ...ve Kafka yine garip bir şekilde kendisinden neredeyse yarım asır sonra bile bazı erkeklerle aynı kişi(lik)dir.

    İlginç...

    YanıtlaSil
  4. Seni hiç tanıyamamışım cümlesini kuruyorsa insan, nasıl bir hayal kırıklığına uğramıştır kim bilir.. Evlensen dert, evlenmesen dert.. Ne çektik be Özlem :)

    YanıtlaSil
  5. Erkan,

    Aslına bakarsan Kafka'nın bu eserini hiç okumadım. Bir saattir, yazdığı mektupları okuyorum, sosyal medya aracılığı ile bir insan kendisini bu kadar iyi tanıyamaz,sevgiyi bu kadar güzel tanımlayamaz. Bir an önce kitabı alıp okuyacağım. Erkekler, kadınlar da hep ay nı mıydı acaba. Hiç değişmiyor muyuz?

    YanıtlaSil
  6. Özlem,

    Çekim yasamız olumsuz bizim, kesin sorunlu bir eşle karşılaşacağız, Ben seni tanıyamamışım. Hehehehe... bununla ilgili bir karikatür vardı. Tam evlenirken gelin eşine baştan ben seni hiç tanıyamamışım diyor hehehehe...

    YanıtlaSil
  7. Oww yooo iyi düşün ya neden öyle diyorsun :)) Süper bir eş bulacağız, çok sevecek, sürprizli, esprili, iletişimi kuvvetli, parası olan.. :))

    YanıtlaSil
  8. Özleme(D.delisi) okutulurmu böyle şeyler zaten kararsız tavuk, artık hayatta karar veremez evleneceği adama dicem ama bu tipler birden bire pat die evlenirler hahahah

    YanıtlaSil
  9. Evet düşünüyorum iletişimi kuvvetli, bizi anlayacak, azıcık parası olan bir eşle evleneceğiz. Bazen birbirimizi kusurlarımızla kabul etmeliyiz ki biz de kusursuz değiliz :)

    YanıtlaSil
  10. Özlem

    Sonsuz'a cevap ver. Hehehehehe...evete ya asıl evlenmem diyenden, evlenmek zor diyenden kork, yalnız ben de Özlem gibiyim :D

    YanıtlaSil
  11. Binlerce hayal kırıklığı riski beni moralman bitirdi.. Benim gibi kararsız tavuğa bu yapılmaz :) Vallahi ben evlenirim ama bulamıyorum kardeş, evlenmek istiyorum ama evlilikten de korkuyorum. Napacağuumm ben, Özlem napcaz biz :)

    YanıtlaSil
  12. İstanbul da anneannem artık evlen yaşın geldi dedi, var da ben mi evlenmiyorum dedim. Valla ben anlamam karşına biri çıkarsa kaçırma evlen dedi. Bende kör, topal olsa da evleneyim mi dedim. Evlen dedi.. İlahi annneanne, komik kadın :)

    YanıtlaSil
  13. Sana bir Nasrettin Hoca hikayesi anlatayım. Hoca katkısız, en doğal balını pazara götürür. Böyle bir balın fiyatı da yüksek olacaktır tabi. Yalnız kimse bu balı almaz. Aksine çok çok ucuza satılan ballara rabet eder insanlar. Sonra aklına bir fikir gelir hocanın. Bu sefer bu has balını o da diğer ballar gibi ucuza satmaya başlar. Bu sefer insanlar balın başında birikir. Adamın biri balı parmaklar. Hoca kızar, çok kurcalama bokunu çıkartacan diye Hehehehe... biziki de o misal çok kurcalamamak lazım. Sevgi varsa, bazı kıstaslarını karşılıyorsa, gülünün dikenine katlanmak lazım. :D

    YanıtlaSil
  14. Hehehehehe.... bir de çevremizdeki büyükler karışıyor, insanı aceleye getiriyorlar o da sakıncalı ya ben eşime sevgi, aşk hissetmeliyim, evlenmek için de evlenilmez. Sırf millet evli desin diye.

    YanıtlaSil
  15. Ha eklemeyi unutmuşum hoca hayvan pisliğini balın altına kor üstünü de balla sıvar. O yüzden çok kurcalama bokunu çıkartacaksın sözü.

    YanıtlaSil
  16. bokunu çıkarmadan evlenelim bulunca o zaman :) Çok incelememek gerekiyor kesinlikle yoksa çok zor evlenmek, hadi evlendin mutlu olmakta o evliliği devam ettirmekte zor olur. O yüzden sevgi varsa, kıstaslarda tamamsa kaçırmayalım :)anneannemin en büyük torunu benim, benden 4 yaş küçük kız torunu mayısta nişanlanacakta benim evde kaldığımı düşünüp, üzülüyor galiba :)

    YanıtlaSil
  17. O da çok erkenciymiş canım. Gerçi bizim toplumda 18 yaşına gelmiş kızlar evlenmeli gözüyle bakılır.

    YanıtlaSil
  18. Valla birazda şans meselesi aslında, çünkü kimi insanların anlaşılması çok kolay kimininki zordur. Kimi kapalı kutu gibidir, kimi sokakta gezen zenci berduşlar kadar açık ^^ Ama bu ben seni tanıyamamışım sözünün altında en çok mükemmeliyetçilik yatıyo diye düşünüyorum ben. Yani çok abartıyoruz, evlendiğimiz yada sevdiğimiz insan herşeyi iyi yapsın istiyoruz, yok öyle bi dünya, oldu canım :)

    YanıtlaSil
  19. EVERİN LAYYYNNN BİZİİİİİİİİİİİİİ =D

    YanıtlaSil
  20. Abdullah,

    Katılıyorum biraz şans meselesi. Bir de evlilikte elbette küçük sorunlar olacaktır. Ki hiç tartışmıyoruz, bir elmanın iki yarısıyız diyen kişilerin evlilikleri eleştirilir bence. O insanların evliliği gelişmemiştir, başladığı gibi devam ediyordur.

    YanıtlaSil
  21. Sonsuz, Özlem evlilik programına mı katılsak ne yapsak hehehehehehehe.....

    YanıtlaSil
  22. Esra erol iyi everiyor diyolarr :D:D

    YanıtlaSil
  23. Hahahahahaha... Şener Şen'in bir filmi vardı o geldi aklıma Dede: " Ben karı istiyem"

    YanıtlaSil
  24. hahahhahaha.. ayy nolcak halimiz bir aday olaydı iyiydi :) :)

    YanıtlaSil
  25. Var ya isteme isteme istemeyince bir sürü aday seni buluyor. Evlilik istemede çekim yasası ters orantı ile çalışıyor. Ne kadar istemezsen o kadar çok talibin çıkar :D

    YanıtlaSil
  26. ya şunu diyebilirimki arkadaşlar her güzel şey bir bedende çok çok nadir bulunuyor karakteri güzelse fiziği çok güzel olmayabiliyor ya da tam tersi fiziği iyi ama karakteri 5 para etmez olabiliyor. Şöyle bir gerçek varki güzellik geçicidir ! Barış Mançonun filmi var "Baba bizi eversene" =D

    YanıtlaSil
  27. herkes öyle diyorda hiç kimse iç güzelliğe bakmıyor :))... aman kafa yormaya gerek yok.
    Biri Aşk otobüs beklemeye benzer demişti…
    Gelen sizin beklediğiniz değildir.
    Ve beklediğiniz geldiğindeyse binerken yolunuzu kapatan engeller olacaktır… Önemli olan o geldiğinde zorlukları birlikte el ele aşabilmek... Hadi biz durağımızda bekleyelim. :D Belki gelecek belki hiç gelmeyecek beklediğimiz kişi :)

    YanıtlaSil
  28. üçümüzden ilk kim girecek bakalım dünya evine :)) ilk kim duyuracak " evleniyorum " diye merak ediyorum :))

    YanıtlaSil
  29. Senden duyacağız Özlem :)

    YanıtlaSil
  30. :) Öyle mi hissediyorsun? :)

    YanıtlaSil
  31. Hislerin kuvvetliydi dimi? :))

    YanıtlaSil
  32. Ayy ne sevindim, ağzım kulaklarıma vardı hee :))) 2013 te evlenir miyim hislerin ne diyor? :)) Çeyiz düzme işini hızlandırayım, bir fincan setim, bir kamyon dolusu da havlum var sadece biliyosun :))

    YanıtlaSil
  33. hehehehehe... 2014 diyorum falcı gibi oldum ya :D

    YanıtlaSil
  34. bencede dondurma özlem evlenir

    YanıtlaSil
  35. aaa olmadı bak şimdi 2013 olaydı iyiydi :))) hayırlısı olsun bakalım yegane falcım benim :):)

    YanıtlaSil
  36. İçimizde evlilik konusunda en istekli seni görüyoruz Özlem :D

    YanıtlaSil
  37. hahaha evet ya :)) arkadaşlarım birer birer evleniyor diye mi bende evlenmek istiyorum acaba diye düşünüyorum ama o değil olay aşık olayım evleneyim bu kadar, hazır hissediyorum kendimi önceden evlensem boşanırım ben diyordum da şimdi ne boşancam çok güzel bir evliliğim olur diyorum, amann ne olacak sonum acebbaa?

    YanıtlaSil
  38. yooooo bende istekliyim örn: 2007 yılında sözlenmiş bir Sonsuz'dum ben !! =D

    YanıtlaSil
  39. Evli, mutlu, çocuklu hehehehe... Rabbim hepimizi güzel insanlarla karşılaştırsın. Çok tatlı bir gelin, çok güzel bir anne olursun. Hayırlısı canım, takma herkes evleniyor diye kısmet, nasip işi bir bakarsın nişanlanmışsın. :)

    YanıtlaSil
  40. :) Valla ben de istekliyim. O zaman bizden başka istekli olan yok. hehehehe..

    YanıtlaSil
  41. Amin canım.. Hepimizin hakkında hayırlısı olan ne ise o olsun. Her şey vakti geldiğinde oluyor yaşayıp göreceğiz her şeyi..

    YanıtlaSil
  42. Anarşi

    Zaman geçiyor ve bizlerden bir şeyler alıp, birşeyler ekleyerek geçiyor. Bu yüzden ilk on dakikaya katılıyorum ama son on yıla değil. Hergün değişiyoruz, aynı kalmıyoruz, kalamıyoruz.

    Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tecrübeli olanlara sormak lazım. Gerçi doğru insanlar sürekli değişiyor.

      Sil
    2. Öyleyse ben tecrübeyle sabit diyorum :))

      Sil