22 Temmuz 2013

Anarşik Çorba

Çorba hastası Anarşi geldiiiiii! Size çorba tarifi verecek. Nereden çıktı bu çorba demeyin. Zira blogumun kendisi çorba. Aklıma ne eserse paylaştığım için tarhana çorbasını geçti. Fotoğraf makinem sizlere ömür, çekiyor ama çok kötü görüntü ortaya çıkıyor. Ben de imreniyorum insanların yaptıkları yemekleri paylaşmasından dün patatesli çorba yaptım, yine kendi kafamdan uydurarak, bilmiyorum belki tarifler vardır. Süper oldu valla kendim yaptım diye demiyorum. Bir çorba bu kadar mı güzel olur bu kadar mı hehehehehe....Ama ben kabaklı, havuçlu çorbamın tarifini vereceğim size en sevdiğim çorba üç gün üst üste içip bıkmadığım tek çorba. Hem besin değeri de yüksek. Neyse Anarşi mutfakta, kendi kafasına göre oluşturduğu çorbasıyla karşınızdaaaa! Önce Anarşik Çorbanın malzemelerine bakalım.

Benden ölçü falan beklemeyin. Süzme yoğurdu kafama göre katarım, miktarını kendim belirlerim. Sizin elinizin ayarı yoksa ben ne yapayım alla alla. Şurada çorba tarifi veriyoruz daha yaranamıyoruz. Yapılışını mı? tamam be çatlama anlatıyoruz.

Önce bir çaydanlığa su koyun. Ocağın üzerine bırakın o kendi başına takılsın orada. Isınınca ses çıkartır zaten. Sonra büyük bir tabak alın kabaklarınızı gaffur pijaması gibi soyun. Sonra rendenin büyük dişli kısmıyla rendeleyin. Aynı işlemi havuca uygulayın ikisini farklı tabaklara rendeleyin yalnız. Onları da kendi haline bırakın, soğanı küçük küçük küp küp doğrayın.

Su ısınmış çek onu bakayım bir köşeye. O ateşin yerine bir tencere koyuyoruz. Biraz yağ döküyoruz sonra ilk önce soğanımızı kavuruyoruz, sonra havucu atıp onu kavuruyoruz. Biraz ölsün havuç. Öldüğünü nereden mi anlayacağız. Dilini çıkartır o dışarıya hehehehe....Rengi azıcık solar solaaaar.

Haah işte öyle olduğunda kabağımızı da atıyoruz yağda azıcık kavuruyoruz, onu fazla kavurmaya gerek yok. Sonra ısıttığımız sudan üzerlerine ekliyoruz. Çok su eklemeyin. Ölçü yok yine elinizin, gözünüzün ayarı olsun! Öğrenin ölçü ölçü nereye kadar. Sonra ölçüsü neydi ya, tüh defterimde yanımda yok diye kara kara düşün. Karıştırdığınızda sebze tanecikleri suyun içinde kaybolmasın ve kaşığa aldığınızda sebze ve su yarı ağırlıkta geliyorsa suyunu iyi ayarladınız. Sebzeler tencere pişerken.



Bir kaseye 3-4 kaşık dolu dolu süzme yoğurt bir kaşıkta taze yoğurt ekleyip özüyoruz. Biraz suyla kıvamını açıyoruz. Yalnız ayran gibi yapmayın, sıcak sebzelerin içine dökerken zaten sulandıracağız ki yoğurdumuz kesilmesin. Yani kıvamı taze yoğurt gibi olacak. Sonra içine bir yemek kaşığı dolu dolu un atın. Bir tane de yumurta sarısı, beyazını katmayın. Karıştırın yoğurdunuzu.

Arada sebzeleri kontrol edin yumuşadığını gördüğünüzde. Az önce hazırladığımız yoğurdumuzun içine çaydanlıktaki kalan sıcak sudan yavaş yavaş ekleyin. Eğer baktınız Tüh tühhh! çorbanın suyunu baştan çok kattık ya diye üzülüyorsanız. Hiç üzülmeyin Anarşik çorbada çareler tükenmez. O zaman çaydanlıktan değilde, çorbadan yoğurta katarak özediğiniz yoğurdu ılıtın. Sonra yoğurdu yavaş yavaş bir yandan da kaşıkla çorbayı karıştırarak dökün. Çorba kaynayana kadar karıştırın. Karıştırmayı bırakmayın sonra çorbanın yoğurdu kesilir. Tuz falanda atmayın en son o. Yok efendim sonra çorba niye olmadı. Anarşik Çorbanın tadı kötüymüş. Yapama! sonra beceriksizliğini çorbama at.


Kaynadıktan sonra çorbayı ocağınızın bir köşesine alın. Küçük bir tavada nane, pul biber ve tuz karışımını yağda yakmadan birbirine karıştırın. Ve en güzel noktaya geldik, sonra nane, tuz, pul biber karışımını çorbanızın üstünde gezdirin. Kaşıkla şöyle bir iki kez karıştırın. Tadına bakın. Çok güzel olmuş değil mi? Mis missss!

Veeee Anarşik Çorbamız hazııırrr!
Afiyet olsuuuuuun, yapacaklara tabi.

Sahipsiz Cümleler


14 yorum:

  1. #anarşikçorba :) hashtag de buluşalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) com uzantılı blogları takip edemiyordum, izleyici butonu olmuyor. Ama artık com uzantılı siteleri takip edebiliyorum :)) Takibe aldım seni. Hoş geldin bloguma

      Sil
  2. Anarşi, çorbanın tadını bilemiycem ama resimleri tatlılığı çok güzel. Sana kaç defa çok güzel çizim yaptığını söylediler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook! ama bu konuda hiç bir iddiam yok. Resim kabiliyetim çok iyi elimle çizdiğim karalamaların şahane ama inanır mısın bunları paintle çiziyorum :D kimse inanmıyor. İleride geliştieceğim bu konuda kendimi daha acemiliğin bile başındayım :) Tiekkürler bu arada.

      Sil
  3. Anlatımına kurbaann :))) Yine döktürmüşsün hamarat kızım benim ahahaha..
    Arada elinle çizdiğin resimleri de paylaş onları da görelim, merak ediyorum.. Çok güzel çizdiğini bir kez daha söylesem göz çıkarmaz herhalde hahaha..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamaratlık konusunda senden sıra gelmez bana :)Tarayıcıdan taramam gerekiyor, paylaşmaya çalışırım.

      Sil
  4. Ben de tarifi not aldım
    ellerine sağlık özlemcim:)
    çizimlerini ben de çok beğeniyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Kesinlikle dene en favori çorban olacak oldukça hafif ve besin değeri yüksek. Kabak ve havucu rendelediğinde çok gelebilir ama kavurunca o kadar çok olmadı görüyorsun. Ama evdeki kişi sayısını da düşünmek lazım. Ona göre ayarlarsın mazlemeleri. Birde suyuna dikkat etmek gerek çok sulu olunca iyi olmuyor. Normal kıvamda olması tadını daha da ön plana çıkartıyor. Sevgiler :)

      Sil
  5. İçerim ki ben bu çorbayı, severim de :)
    Resimlere bayıldım yahuuu..
    :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık :) ben de kızıma yapacağım tarifini sonra da gelip nasıl olduğunu yazacağım...
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap cimcimeme :)) yesin büyüsün sana çekik gözlü damat getirsin :D

      Sil
  7. Allah canini almasin senin. Resimlere bak. Harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi canını senin hehehehe...

      Sil