21 Temmuz 2013

Kitap Kurdu

Öyle sürekli elinde kitap gezdiren şu zamana kadar şu kadar kitap okumalıyım diyen biri değilim. Bu okumadığım anlamına da gelmez biraz kendime eziyet yapan bir yapım var. Bir haftada üç kitabı okuyacak kadar uç noktalarım var. Oldum olası böyleydim ben bu huyumu bir düzene sokamadım. Her hafta bir kitap okunsa gayet güzel bir davranış ama gel gelelim bana eğer bir de sevdiğim bir kitapsa yemek, uyku, su ve arkadaşlar unutulur. Bir hafta sesim çıkmaz insanlar meraka kapılır. Ne yapıyorsun ya sesin çıkmıyor. Öldün mü ne yaptın.

- Kitap okuyorum! rahatsız etmeyin beni.

İki gündür bloglarda bir etkinlik görüyorum. Pinuccia (TIK) Okuma Şenliği etkinliğini başlatmış.Kendisini de yeni tanıyorum daha. Yeni takibe aldım. Çok güzel bir etkinlik olmuş. Şimdi burada etkinliği uzunca anlatmayım. Seçtiğim kitaplardan etkinliğin nasıl bir içeriğe sahip olduğunu anlarsınız. Ben bu etkinliğe katılmayacağım iki nedenim var. Birincisi kitap okuma sanki yarış gibi forma bürünmüş, kitap okumak için güzel bir etkinlik olacak ama ister istemez insanlar yarışacak. İkincisi işin içine yarış girerse Üç ay süre verilmiş kitaplara hemen bitirmek için harıl harıl kitap okuyacağım kesin. O yüzden benim için hem de diğer arkadaşlar için sakıncalı Hehehehe.

Peki kızım sen salak mısın, etkinliğe katılamayacaksında neden liste oluşturdun, diyorsunuz değil mi? Liste oluşturdum çünkü 3 ay süre içerisinde 12 kitap her haftaya bir kitap okunarak bitecek. Hiç olmazsa böylece kendimi yormadan başka işlerime de vakit ayırarak haftada bir kitap okuma alışkanlığını kazanırım diye düşündüm.

Şimdi bakalım benim kitap listem de ne var:



Kuralların hepsini boş verip canının istediğini okuyan 5 puan.
Ben Bir Okul Uydurdum - Ayhan Ural

Genel kural en az 200 sayfalık kitap okumak olsa da 150 sayfadan az kitap okuyanlara 5 puan
Etekli İktidar- Sinan Akyüz

Okuduğu kitabın adında renk olanlara 10 puan
Siyah Süt- Elif Şafak

Bir serinin ilk kitabı dışındaki bir kitabı okuyanlara 10 puan
..... bunda kararsız kaldım sonra buraya ekleyeceğim. Alacakaranlık, Açlık oyunları serisinin hepsini okudum. Ejderha dövmeli kız ve Taht oyunları arasında kaldım.

Kendisi dışında herkesin bu kitabı okuduğunu düşünüp sonunda o kitabı kendisi de okuyanlara 15 puan.
Bu kitabın ismini bloglar da o kadar çok duydum ki okumam gerekiyor diyordum zaten.
Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali

Yasaklanmış kitap okuyanlara 15 puan.
Fahrenheint 451- Ray Bradbury

Esas mesleği yazarlık olmayan bir kişinin yazdığı kitabı okuyanlara 20 puan.
Sivil Örümceğin Ağında- Mustafa Yıldırım

Türü kurgu olmayan kitap okuyanlara 20 puan.
Git Kendini Çok Sevdirmeden- Tuna Kiremitçi

Hiç görmediğin bir ülke de olayın geçtiği bir kitap okuyanlara 20 puan.
Bir Çift Yürek- Marlo Morgan

400 sayfadan fazla kitap okuyanlara 25 puan.
Oltadaki Balık Türkiye- M. Emin Değer (526 s.)

Romanın yazarının ya da karakteriyle aynı adı ve soyadı taşıyanlara 25 puan.
Bulamadım. :( Yardım edersiniz artık bana. Özlem isminde yazar yok mu ya. Türkiye de sokakta Özleeeem! diye bağırsan beş kişiden üçü bakar kesin. Kardeşim sormazlar mı Özlem adında neden roman karakterin yok diye.

Kendi doğum yılında ölen ya da doğan yazarın kitabını okuyana 30 puan.
İki kişi buldum çık!! Hikaye tarzında kısalar ve beğenmedim ya. Bu küstahlık olarak anlaşılmasın. Bu listeyi bozacak bir şey ekleyemem bu kategoriye. Maden katılmıyorum on ikiyi tamamlamak adına kendim bir kategori oluşturuyorum. Alternatif kategorim şöyle.
Ölüm dışında yazarlığı bırakmış yazarın kitabını okuyan 30 puan.
Çavdar Tarlasında Çocuklar- J.D.Salinger.

İşte benim kitap listemde böyle. Okudukça bu kitapların tanıtımını yapacağım size. Ben bu şenliğin adını Kitap Kurdu şenliği koyardım yerlerinde olsam. Kim kitap kurdu olacak bakalım. Yazının içerisinde linki vermiştim ama şenliğe buradan katılabilirsiniz:

TIK !

Sahipsiz Cümleler


17 yorum:

  1. Fikir harika ama gittiği yol yanlış bana göre. Oldum olası hiçbir zaman kitabı boş zaman aracı olarak görmedim. Bana istek gelecek ve okumaya başlayacağım yada bir kitabın ilk sayfalarında o güzel tadı almam gerekiyor, okumak için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkinlik iyi hoşta yarış gibi geldi bana. Bir de işin ucunda süpriz olunca. O yüzden katılmadım.

      Sil
  2. Birak haftada kitap bitirmeyi senin yolladiklarinin kapagini acamadim :P ustune ben kitap aldim hahahah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D kitap okumayı severim ben ama düzenli okuyamama gibi bir problemim var. Bu etkinlik umarım alıştırır beni. Zaten okumayı planlıyordum bu kitapları. Ama düzensiz olacaktı yine.

      Sil
  3. Siyah Süt harika bir kitap cok begeneceksin. Gülerek okuyacaksin. Icinde bir sürü karikatür var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çok zevk aldığım şey kitapları seçmekti. Hangisini okusam diye çok kararsız kalacağım kesin. Yarın başlıyorum iki kitap arasındayım ben bir okul uydurdum kitabı hediye edildi bana ve çok güzel bir kitap nasıl bir okul olmalı herkes hayalini yazıyor. Diğer merak ettiğim kitapta Siyah süt bakalım hangisinden başlayacağım.

      Sil
  4. Bende etkinliğe belki yine bir kaç ay önce olduğu gibi haftada bir kitap bitiririm diye başladım. Hazır sınavlarım da neredeyse bitmisken. Yoksa puan toplamak sürpriz kazanmak degil amacım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen düzenli kitap okuyan birisin canım paylaşımlarından anladığım kadarıyla bu senin içinde güzel bir fırsat olmuş. :)

      Sil
  5. Çok iyi düşünmüşsün düzenli kitap okuma işini. Ben yeri geliyor aylarca kitap okumuyorum. Yeri geliyor üst üste bitiriyorum bir kaç kitabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım bende senin gibiyim. Belki alıştırırım kendimi üç ay içinde. Hem yorucuda değil umarım bir hafataya yayarım kitabı :D o konuda endişelerim var. :D

      Sil
    2. Biraz zor gelebilir ama kitap sararsa iş kolaylaşır.. :)

      Sil
    3. Başladım Ben bir okul uydurdum kitabını okuyorum bayıldım bayıldım anlaatcağım size. Çok güzel bir kitap. Ya dün 60 sayfa okudum böldüm gün gün canım okumak isiyor, bırakamıyorum kitabı :D nasıl vazgeçeceğim bu huyumdan ya. Dün valla durduramayıp hepsini okuyacaktım o derece. :D

      Sil
    4. :)) Gününe uy bakiiim :) Sürükleyince öyle olur, bırakamazsın elinden :)

      Sil
  6. Bu etkinliği neden ertelediğimden emin değildim. Sanırım, senin dediğin gibi yarış havası var içinde. Ama bunu da hoş görmek lazım. Keşke tüm yarışlarımız bu gibi nedenlerle yapılsa :)

    Düzenli kitap okuma yolunda başarılar diliyorum sana :) Benim de, maalesef, düzenli okuma konusunda sorunlarım var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bakış açısıda doğru değil mi keşke her yarışlar bunun gibi olsa. Teşekkürler :))

      Sil
  7. Etkinliği duymuştum, gerçekten motive edici...
    :)

    Hadi bakalım bitsin o kitaplar...
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pehiii elimde bomba bomba bir kitap var şu an bayıldım Okudukça paylaşacağım umarım Cuma gününe paylaşırım.

      Sil