16 Temmuz 2013

Pirinçli Omlet

Uzun zamandır anime, Uzak doğu filmlerinden bahsetmiyorum. Farklılık olsun belki sizin de konusu hoşunuza gider izlemeye karar verirsiniz. Bu sefer diziden bahsedeceğim, 20 bölümden oluşuyor kendisi. İlk defa Uzak doğu dizisi izliyorum sonuna kadar.  Dizinin adı Rooftop Prince, Türkçe adı Atik Prens bir de Çatı Katı Prensi.

Dizinin konusu şöyle şaşkın kızımızın başına bela olan uzaydan gelen dört çatlak. İşten çıkmışsınız evinize yorgun, bitkin halde geliyorsunuz. Eve girdiğinizde her şey normal sonra bir bakıyorsunuz ki karşınızda tuhaf kıyafetleri ile elinde kılıcı ile dört tane erkek salonun ortasında beliriveriyor. Ne yaparsın salonunda dört çatlağı görünce şaşkın kızımız şok oluyor ama dört çatlak kızımızdan daha şaşkın. Uzaylı dediğime bakmayın bu dört çatlak 300 yıl öncesinden geliyorlar. 300 yıl önce veliaht prenses ölü olarak bulunur. Prens bu ölümün ardındaki sırrı, topladığı üç yetenekli adamla araştırmaya başlıyor, Ancak birden kendilerini 300 yıl sonrası yani 2012 yılında buluyorlar. Sonrası olaylar olaylar….




Otobüse binerken ayakkabılarını çıkardıkları sahne süperdi. :) :)

Bazen tuhaf düşüncelerim vardır. Böyle bir şeyin olması mümkün değil ama geçmişten insanlar gelseydi. Şehirleri, arabaları, evleri, televizyonu hadi onu geçtim ışıkları görünce ne yaparlardı acaba diye düşünürdüm, hatta yorum yapıp kahkahalarla gülerdik.  Dizinin senaristi benim kafadanmış. Oturup da burada size diziyi anlatmayacağım konu ilginizi çektiyse izlersiniz. Ekleyeceğim şey şu Prense yavrııım acıdım hehehehe…. Senin elin sıcak sudan soğuk suya girmesin. Sonra markete gir bana oradan şunu ver ben Prensim de… millette sana gülsün, dalga geçsin. Prensinliğini kimse umursamasın bu Dünya da. Günümüzde para geçer prens parasızsan Prensliğine falan bakmazlar. İlk bölümleri oldukça komikti, en çok ikinci bölüm güldürdü beni.  Aşkta var aşk, aşksız olur mu? Olumsuz eleştirim ise illa 20 bölüm yapacağız diye dizinin son kısımlarını sündürebildikleri kadar sündürmüşler. Ya elinde yeterince kanıt var yuh ne bekliyor bu yaaa! Dediğim oldu.
Bir de dizi izlerken dikkatimi çeken üç nokta oldu pirinçli omlet, kafeteryalardaki çağrı cihazı ve doğum günü pastası butikleri. Dizi izlerken ilginç şeylerde öğreniyorsunuz ülkenin kültürü ve teknolojik farklıkları hakkında. Mesela şu kafeteryalardaki çağrı cihazına biri elini atsın ya bizim ülkeye acil böyle bir şey lazım.

Şimdi kafeteryaya, kahveye girdiğinizde içeceğinizi kendiniz sipariş ediyorsunuz ve cihazınızı alıp oturuyorsunuz yerinize. Tanımlı cihaz mesela 3 numaralı cihaz, telefonun titreşimi gibi ses çıkartıyor. Bu 3 numara siparişin hazır gel demek. Ne güzel değil mi? Bu neden dikkatimi çekti. Sakarya da Üniversite de yemeğimi sipariş verirdim, kalabalık olduğu için beklemek zorundasın. Bir de sizin hazırlattığınızdan birçok kişi hazırlatabilir. Sizden sonra gelip yemeğinizi alma ihtimali var. Başında kedi gibi dikil dur. Oturmazsanız büyük bir ihtimalle ayakta yeme ihtimali var. Bu cihaz birçok yere uygulanabilir. Çabuk biri el atsın şuna....

Doğum günü pasta butikleri ise şöyle bizim bir yakınımızın doğum günü olduğunda şu pastayı ver diye çıktığımız bir yer değil. Birçok masa var. Kek, krema, süslemek için şeker hamurları birçok şey hazır, yalnız pastayı şekillendirecek olan kişi sizsiniz. Masanıza oturuyorsunuz pastanızı yapıyorsunuz. Ne güzel değil mi? Hazır satın almaktansa sizin ellerinizden çıkmış, sizin hayalinizle şekillenmiş bir pastayı götürmek daha güzel. 

Şimdi benim en çok hoşuma giden şeye geldik. Pirinçli omlet. O kadar imrendirdiler ki beni dizi de pirinçli omlet pirinçli omlet. Araştırdım nasıl yapılırmış dedim onu da öğrendim. İşte görsellerle anlatımı.


Bezelyesini, pirincini haşlıyorsunuz.

Sonra bezelye, pirinç, soğan ekstradan farklı bir sebze ekleyip çıkartabilirsiniz. İşte karşınızda pirinçli omlet.


Öfff canım çekti.  İşte yemekli, aşklı, komik, fantastik, romantik bir dizi işte. Görüşmek üzereeee!

Sahipsiz Cümleler



26 yorum:

  1. Uzak doğuluların sadece animelerini seviyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animesi de vardır kesin bu dizinin abk iyi hatırlattın araştırayım :D Anime filmlerden, dizilerden zevkli oluyor :D

      Sil
  2. Son ana kadar pirinçli omlet ile diziyi nasıl bağlayacak diye düşündüm :)
    Sırf şu ayakkabı sahnesi için diziyi izlicem. Zira gülmeye ihtiyacım var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pirinçli omlete bile bağlamaya bilirdi bu bağlamış hali biraz gıcıklık varda bende :D

      Sil
  3. Bu diziler şimdilerde çok izleniyor da ben hiç izlemedim
    pirinçli omlet,pastayı kendin yapma ve çağrı cihazı çok hoşmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ben en çok şu cihaza bayıldım en sinir olduğum şey olduğu için. :)

      Sil
    2. Üniversite kantinindeki siparişte aslında 2 ders saklı. biri sabır, ikincisi ise açık gözlü- uyanık olmak aslında :)
      bu arada benim memleketimde okumuşsun sanırım :)
      pirinçten pilav yapılır arkadaş omlette neymiş :)

      özgür..

      Sil
    3. Memleketin Sakarya ise belli bir süre Sakarya'da idim. Denemedim daha bak iyi ki hatırlattın bu hafta içerisinde deneyim size derim pirinçli omlet oluyor ya da olmuyor arkadaşlar diye. Damak tadı, zevkli farklı bir durum sevmeyebiliriz.

      Sil
  4. nedir bu uzakdoğu filmlerine merak arkadaş :)
    hiç izlemedim ama bir gün deneyeceğim, omlet nefis görünüyor tam da şu iftar saatlerinde olsa da yesem :) hayırlı ramazanlar ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu uzak doğu sevdası son iki üç senedir popüler olmuş durumda ama ben de bayağa eski çocukluğumdan kalma hatta :D Hostes olup Japonya ya gideceğim derdim, o kadar anormal çocuktum yani. Bir de çekik gözlü erkekleri nedense yakışıklı bulmuşumdur hep.

      Sil
  5. Diziyi konusu için değil şu pirinçli omlet için izleyebilirim :) Acaba nasıl özendirmişler izleyiciyi, merak ettim doğrusu :)

    Uzak doğu yapımlarının böyle özgün senaryoları vardır. Böyle sevdirir kendini. Dizi izlemeye fırsat bulduğum anda izlemeye başlayacağım :)

    Ayrıca o çağrı cihazı her kafeteryaya gerekli, katılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore'nin en ünlü yemeğiymiş :D Arada böyle ilginç yemekler paylaşacağım. İlk bölümleri komikti sonraki bölümler aşka döndü tam senlik yani :D

      Sil
  6. Sanırım bu filmleri benim kızım izleyecek. Şu aralar uzak doğulu bir çizgi filme ve karakteri Kaylen'e takmış durumda..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizgi filmin ismi neydi? Hehehehehe... cimcime bak sen. Benden daha Uzak doğu sevdalısı olacağı kesin :D Sonra diyecek ki sana. Azıcık büyüyünce, ergenlik çağına gelince anne Çekik gözlü erkekler çok yakışıklı oluyor. Acaba sana Uzak Doğulu bir damat getirsem olur mu hahahahaha... hayranı olduğu bir erkek sanatçı olacak :))

      Sil
    2. Özlemcim yazdıkların hoş bir tebessüm bıraktı yüzümde :) kendi de çekik gözlü :) artık çekik gözlü torunlarım olur benim de bundan 30 yıl sonra :)

      Sil
  7. Sellaammm
    Bu diziye hic bu acidan bakmamistim :)
    Bu tarifi deneyecegim

    O ayakkabi sahnesinee eminim izleyen herkes karnini tuta tuta gulmustur :)
    Tamamini izleyemedigim dizilerden bu da nedense :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selaaaaaaam
      Çok güzel diziydi ya. Sonu aşık olduğu prens kendi Dünyasına döner. Aşık kız onun aşkı ile orada öylece kalır. Mutlu değildir, hem kime anlatacak derdini. Anlatsa deli derler. :D Uzak Doğulularda yeniden hayata gelmeye inanıyorlar ya işte prensimiz de reenkarnasyon olmuştur ve Parkya tekarar aşık olur. Parkanın, kızın resmini çizer ve bir not yazar şu saatte şuraya gel diye. Kızımız bir gider ki karşısında oooo...! Erkek derki Şuana kadar seni bekledim, nerede kaldın beni çok beklettin cart curt. Mutlu sonla biter.

      Bu omlet ayrıca hani bizim nasıl döner, lahmacum, baklava vb ünlü ise onlarda da bu pirinçli omlet sevilen bir yemekmiş.

      Sil
    2. aaa çok güzel bitiyormuş yaaa ben mutsuz son sanıyordum bu diziyi o yüzden sonunu izlememiştim (:
      bu arada ben buna çookkk önceden yorum yapmışım ama o zamanlar acemi olduğumdan bu beni bilgilendirleri vs bilmediğimden görmemişim cevabını :)
      ayrıcaaa ben seni okuyorum ama takibe de almamışımmm..
      Allahh Allah var bu işte bir iş :)

      Sil
    3. :) İzleyici butonun yoktu o zaman ondandır :) Çok güzel bir diziydi sonu hem buruk hem güzel bitti.

      Sil
    4. hımmm olabilir :)
      şimdi aldım ama takibeee :)
      bundan sonra yeni yazılarını görürüm anasayfamdaaa :)

      Sil
  8. ayakkabı sahnesini merak ettim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya gerçekten geçmişten insanlar gelse şuan ki halimizi görseler şok olurlar. İlk bölümler komikti. Klozetten ağzına su alıp ateşe püskürtme en basitinden şişenin kapağını çevirip açamama gibi bir sürü problemle karşılaştılar ama çabukta uyum sağladılar bu dünyaya.

      Sil
  9. :) hele çatı katı prensini görünce bayıldım ne hoş bir diziydi başlarında gülmekten ağladım snrası üzüntüden :( iyi ki görmüşüm blogunu :) ama izleyemedim bir türlü nerde buuu:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiiin! Ben de ismine bayıldım hele işin içine çikolata girince :) Aynen bende ilk başlarda gülmüş sonunda ağlamıştım :( güzeldi. İzleyici butonunu kaldırdım gerçekten izlemek isteyenler gelsin diye. Ama bloguna girince okuma listesi varya oradan ekleyi tıkla ve url kısmına benim blogun linkini gir o zaman takip edebiliyorsun. Ben kapatmama rağmen izleyenler olunca öğrendim. Böyle olunca blogumu gerçekten sevenler izliyor. Yoksa bazılarını takip edilmek için takip ediyor blogu.

      Sil
    2. Bir şey değil ben de teşekkür ederim ;)

      Sil