19 Ocak 2014

Bu Ayraçlar Kitap Okutur 2

Ayraçlarımın hepsini akrabaya, eşe dosta hediye ettim.  Tabi bir ayracım dışında. Paylaşımcı bir yapım var benim. Çalınır fikriyle çoğu kişi böyle şeyleri paylaşmak istemez. Benim umurumda değil başkasında da olsun ne olacak. Bir hafta önce ayraçlar çizmiştim. Şimdi paylaşmak mümkün oldu. İşte yeni ayraçlarım.


Kız Kulesi en çok hoşuma giden ayracım oldu. Bu ayracı hepiniz yapabilirsiniz. Ben A4 kağıdı katlayarak ve kağıt tutkalı ile yapıştırarak karton gibi bir ayraç zemini elde ediyorum. Daha sonra Kuru kalemle mavi, turuncu ve pembe ebruli renkte kağıdı boyayın. Ben gün batımını yansıtmaya çalıştım, sizin zevkinize kalmış renkler. İlk başta çirkin gözükecek ama resmi üstüne çizdiğinizde şahane olacak. Sonra pilot kaleminizle kız kulesini çizip boyayın. Çok gerçekçi duruyor. Fotoğraf makinesinde ancak bu kadar.


Ve şimdi beğendiğim ayraçları tablo gibi kullanmaya geldi. Bunu yabancı bir internet sitesinde gördüm. İstediğiniz ayraçları duvarınıza yapıştırabilirsiniz. Ben gün doğumu, kedili bir gün, gün batımı ve geceyi sırasıyla hızaladım. Soluk çıktılar, şu görüntüden daha canlı ve bir de yamuk gibi durduğuna bakmayın, eğilip çekmeye üşendim. Sizde böyle yapabilirsiniz.

Önceki çizdiğim ayraçlarımı görmeyenler için TIK!

Bir de size yasal olan ücretsiz e- kitap sitesinden bahsedeceğim. Belki çoğunuz biliyorsunuzdur. Ama bilmeyenler varsa öğrensin yine de paylaşayım. Alt Kitap bahsettiğim site. TIK!
Su Eleştirmenleri kitabı ilgimi çekti
Ayrıca 2014 öykü yarışması düzenleniyor site de TIK!
 2013 tema yıllığı TIK!

Bir de son olarak karışık bir paylaşım oldu ama buna da değineyim. Blogcan arkadaşımızın biri paylaştığı karikatür dolayısıyla karikatür çizerinin avukatı tarafından uyarı aldı. Bu yeni yasal değişikliklerle gündeme geldi. En az Bin lira en fazla 50 bin lira cezaya çarpıtılabiliyorsunuz. İlk başta uyarı alıyorsunuz ve hala uyarıya rağmen resim, fotoğrafları kaldırmadığınız zaman hukuki işlemler başlatılıyor. Buna paylaştığınız videolarda dahil. Ben ücretsiz, ticari amaç dışında kullanılabilir uyarıları olan sitelerden görselleri alıyorum. O yüzden siz de free, ücretsiz yazan sitelerden görsellere ulaşın. Benim yararlandığım site Wallcoo masaüstü resimleri, takvimlerin olduğu bir site Kategori yazan kısımda istediğiniz resimlere ulaşabilirsiniz. Ya da benim gibi yazınızın görsellerini çizin başka çaresi yok. Wallcoo sitesi için TIK!

Sahipsiz Cümleler

14 yorum:

  1. Hepsi birbirinden güzel olmuş, eline sağlık :)
    Fakat önce kitap ayracı gösterip sonra e-book sitesi vermen hiç olmamış :P

    Yasal işlem olayı kötü olmuş :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de e bookları sevmiyorum kitabı eline alıp okumak ayrı bir güzel ama bazen e book aldığım oluyor çünkü fiyatı daha uygun oluyor maalesef. okuma oranı düşük olduğu için Türkiye de kitaplar pahalı bana göre ve ben çok kitap okumak istiyorum : ) ayrıca alt kitabın güzel öykü yarışmaları var kitap haline getiriliyor bir de gönüllü bir site bu bazı yazarlar kitabını ücretsiz paylaşıyor belki okuma alışkanlığı kazandırırlar insanlara. Ayrıca tezlerde var bence oldukça yararlı bir site yasal olmayan yollardan okumaktansa yasal bir site paylaşmak istedim. Ha yasal derken indirdiğiniz müziklere vb. dikkat edin, hapis cezası alan olduğunu biliyorum bir yıllığına. Müzik indirdiği için.

      Sil
    2. Kitap okumanın yeri apayrı, ama kitaplar çok pahalı :(
      E-book güzel oluyor amatör yazarların denemeleri de rahatça okunabiliyor, keşke herkes okusa. :)

      Ve unutmadan paylaşımlar için teşekkürler o siteyi daha önce görmemiştim

      Sil
    3. Kitap kokusunu hiç bir şeye değişmem ama bazen mecburen alıyorum :) Bir şey değil.

      Sil
  2. Ayraçlar çok cici olmuş canım, özellikle de kitap okurken uyuya kalan kıza bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Aslında bakarak çizebilirsiniz yeteneğe gerek yok bence.

      Sil
  3. Hepsi de çok güzel özlemcim,
    ellerine sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Bahar :) Sırf bu ayraçlar yüzünden kitap okuyorum ben. :D

      Sil
  4. Ayraçlara bayıldım, hepsi birbirinden güzel. Hakikaten bu ayraçlar kitap okumak istemeyeni bile ikna edecek cinsten. Çok beğendim :) Eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de çizebilirsin kahve tadında, o yetenek var sende :) Teşekkürler

      Sil
  5. Ayraçların süpermiş :)))

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık hepsi cok güzel, =)
    kız kulesi bile var hihihihih =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız kulesini seviyorum istanbul'u sevmiyorum :D

      Sil