17 Temmuz 2014

Anarşi'nin Yemekleri

Biliyorum bazıları aşağıdaki yemekleri görünce bana kızacak. Bana da kolay değil, bu paylaşımımı midenmdeki senfoni orkestrası eşliğinde yazıyorum. 

Üç tane tarifle karışnızdayım. Türk kızları kadar becerikli bir kız var mıdır Dünya da ya. Bakın hele şu görüntülere. Hem güzeliz, hem becerikliyiz, hem zekiyiz, hem tripliyiz. Pardon son kelimeyi demeyecektim. Ama o kadar kusur kadı kızında da olur, diye bir atasözü yapıştırdık mı tamamdır.

Üç tane yiyeceği ömür boyu yiyerek hayatımı devam ettirebilirim. Bunlardan 
birincisi de semiz otu. 
ikincisi Semiz otu salatası, 
üçüncüsü semiz otu cacığı

tabi evdekiler isyan bayrağını çekiyor. 

- Tahmin edeyim semizotu salatası yaptın. Hihihihi.

Ama benden çok yiyorlar. Yemem diyenden korkun.

Semizotunun balıkla yarışacak derece de besin değeri içeriyor. Kan sulandırıcı, zihin açıcı, unutkanlığı engelliyor, eklemlere iyi geliyor... daha fazla bilgi almak isteyenler. Besin değerine bakabilir, google amcaya sorabilir. O söyler size.




Malzemeler:

*Bolca semizotu ( Ispanak gibi pişince azalıyor.)
*Bir orta boy soğan
*Bir iki tane sivri biber.
*Birazcık kıyma
*Bir avuç bulgur veya pirinç
*2 tane domates
*Biber salçası
*ve baharatlar. ( Pul biber, kimyon, karabiber, zencefil, toz biber)
*Bir miktar su.

Yapılışı ıspanak yemeği gibi. Çok su eklemeyin. Muhteşem bir yemek, yaz mevsiminin ıspanağı diyorum ben.


Bu da hazır satılan baklavalık ve böreklik yufkadan yapılan börek. Oldukça kolay zaten. Yufka açmakla uğraşmadığımız için. Ben iki şekilde denedim. Bir kısmını süt, yumurta, yağ sosuyla yaptım. Bir kısmını da yağ ve su sosuyla yaptım. Hazırladığımız bu iki sosu. her bir yufkanın katına sürerek yapıyorsunuz. Üç tane yufkayı serdikten sonra hazırladığınız peynir vb. içi koyup sarıyorsunuz. Sonra bıçakla dört parçaya kesip fırın tepsinize düzüyorsunuz. İlk defa böyle ince bir yufkadan börek yaptım. Farklı sos yapmamın nedeni hangisi daha güzel olacak düşüncesiydi. İftardan sonra deneyeceğim artık. Hangisi güzelmiş not düşerim buraya.

not: Deneyince eklerim demiştim. Süt soslu olan daha güzel.

Bu da limonlu puding. Limon en sevdiklerimden. Hele kokusu. Bu tarifi bugün deneme fırsatım olmadı. oktay Usta'nın sitesinde buldum. Yarın deneyeceğim. İçine limon kabuğu ve limon girince şahane bir koku ve tat olacağına eminim.


Malzemeler

* 1 kilo süt 
*1 su bardağı toz şeker ( şekeri sevmiyorsanız azaltabilirsiniz. Bana çok gibi geldi)
* 4 çorba kaşığı un 
* 1 çorba kaşığı nişasta
*1 çorba kaşığı pirinç unu
* 2 tane limon
Ya da 250 gr çilek

HAZIRLANIŞI: Sütün içerisine sütü, unu, pirinç unu, nişasta ve şekeri koyup çırpma teliyle karıştırarak, kaynatıyoruz. Eğer kıvamı yumuşak olursa nişastayı suyla açıp üzerine dökerek istenilen kıvamı yakalayabiliriz. Diğer tarafta çileği püre haline getirerek, sütlü harcın içerisine döküyoruz. Ocağın altını kapatıp, istediğimiz kaselere ya da bardaklara pudingimizi koyuyoruz. Soğuduktan sonra servis yapıyoruz. Not: Limonlu yapmak istersek, çilek püresini koyduğumuz aşamada 2 adet limon kabuğu rendesini ve suyunu koyuyoruz.

Görüşürüz pisicikler :)



Sahipsiz Cümleler

24 yorum:

  1. Semizotuna bizde soğukluk derler cacığı falanda yapılır. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bir ülke bu Türkiye :) Ben antep'e üni. okumaya gittiğimde ev sahibimiz pimpirim diye bir otan bahsediyor. Çok güzel olur falan diye ben de merak ettim. Ne otuymuş o diye. O da bilmiyor musun? aaa... şaşkınlık. Getirdi işte diye eee.. bu semiz otu. Bulgura simit ( ben uzun bir süre simitten yemek yaptıklarını düşündüm. Simit katacaksın :D) Mercimeğe madımak. Türkçe içinde türkçe :)
      Semiz otunun bir adını daha öğrenmiş oldum.

      Sil
  2. Oruç Anarşi iş başında :)
    Eminim hepsi güzel olmuştur ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehehe...ben normalde de böyleyim sürekli yeni şeyler denerim. Ben biraz yerim. Gerisi kalır, ne olacak bunlar Anarşi. Siz yiyeceksiniz :) :)

      Sağ ol canım. Blogşekeri sana bir şey soracağım. Beni yazılarımı + 1 leyen sen misin? Kim diye merak ediyorum. Önceden görülüyordu kayıtlar kısmında şimdi görülmüyor.

      Sil
    2. Evet canım benim :)

      Sil
    3. Hıım! önceden + 1 pek görmezdi blog arada sırada. Usanmadan + 1 leyen kim acaba dedim. Yukarıdaki yazıya eklemiştim ama karma karşık olmasın paylaşım diye sildim. Yazımda not olarak şunu demiştim. Küçük bir hediye vermek istiyorum, blogunun bannerı, stickerı ve karvizitinin olduğu bir çizim armağan edeceğim demiştim. Aman gerek yok diyebilirsin, istiyorsan

      anarschi.blog@gmail.com

      mail at.

      Sil
    4. Bende sorunca utandım söylemeye :D
      Ama ben hoşuma giden yazıları +1'lemeden duramıyorum :)
      Seni yormam di miii ?

      Sil
    5. Niye unatanıyosun, utanacak ne var. Gerçi benim üslubum, kelimeleri yanlış seçişinden öyle hissetmişsindir. Teşekkür etmek için sordum ben. Teşekkür ederim fıstık. Beni yormaz. Ama şu var ben mesela başkasının yaptığı çizdiği şeyi bazen beğenmeye biliyorum. Bloguma girince kendimi farklı bir yerdeymiş gibi hissediyorum, belki seninde öyle düşüncen vardır. Öyle bir düşüncen Yoksa nasıl bir şey olsun istersin mailime atarsın.

      Sil
    6. evet benide hep +1 liyor =)

      Sil
    7. Kız artık vazgeçecek gidin be blgonuza bile uğramayacağım artık. + 1 le mek suç mu suç mu hehehe

      Sil
  3. semiz otu gerçekten çok faydalı, cacık yapıyorum ve yemeğini de :)
    baklavalık yufkadan yapılan börekler çok lezzetli oluyor,
    sütlü tatlıyı denemeliyim, ellerine sağlık canımmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamarat öyretmenim :) Ben de yarın deneyeceğim inşallah! limonlu pudingi

      Sil
  4. ne kadar da güzel görünüyor hepsi ellerinize sağlık :) yeni yemek yemiş olmama rağmen canım çekti :) özllikle de o limonlu pudingi :)

    bloğunuzu yeni keşfettim... ben de bloğuma beklerim :)
    http://samiraslifeandstyle.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Biz bayanların tatlı şeylere az da olsa zafı var. Bu arada hoş geldiniz.

      Sil
  5. eline sağlık =) semiz otu biraz yavan ama ya, dere otunda da sütten fazla kalsiyum var hıh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak sen dere otunda daha fazla kalsiyum olduğunu bilirmiş. Teşekkürler

      Sil
  6. Harika tarifler, ellerine sağlık:) İzlemeye aldım, benimde kızarmış dondurma tarifimi sevdiklerine yapabilirsin http://meralgumus.blogspot.com/2013/12/kizarmis-dondurma.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sıcak dondurma oldukça ilginç. Hiç denemedim, yemedim. Vakit bulduğumda en kısa süre de deneyeceğim.

      Sil
    2. Blogunuza baktım ve tarife bayıldım. Hamur tatlıları pek sevmem ama sütlü tatlıları çok severim. Bir de blogunuz da yorum yaparken google +1 üyeleği istiyor, yorum kısmına tıkladığımda google + 1 e üye olun diye uyarı alıyorum. Twitter dışında sosyal medya kullanmıyorum. Bu nedenle yorum yapamadım, bence bunu değiştirin çünkü yorum yapmak isteyenler, yorum yapamayabilir. iyi günler

      Sil
  7. vay vay vay (: ben de şu semizotu yemeğini bir annem yapıyor bilirdim.Tarifini ezberledim kiii <3
    Teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden pişirdiğin semizotu yemeğini hayal edebiliyorum. Sempatik bir semizotu yemeği olur o senin ellerinden :)

      Sil
  8. Semizotunu bende cok severim. Burada pek yok. Bir tanidgimiz geliyor belirli araliklar ile Almanya ya o zaman istiyorum getiriyor sag olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semizotu sevilmez mi ya. Ne güzel arada olsa da yiyebiliyorsun.

      Sil