15 Temmuz 2014

Yaşamın Dört Kuralı



KURAL 1: Karşına çıkan kişiler her kimse, doğru kişilerdir. Bunun anlamı şudur, hayatımızda kimse tesadüfen karşımıza çıkmaz. Karşımıza çıkan, etrafımızda olan herkesin bir nedeni vardır, ya bizi bir yere götürürler ya da bize bir şey öğretirler.

KURAL 2: Yaşanmış olan her ne ise, sadece yaşanabilecek olandır. Hiç bir şey, hem de hiç bir şey yaşadığımız şeyi değiştiremezdi. Yaşadığımızın içindeki en önemsiz saydığımız ayrıntıyı bile değiştiremeyiz. ‘Şöyle yapsaydım, böyle olacaktı’ gibi bir cümle yoktur. Hayır, ne yaşandıysa, yaşanması gereken, yaşanabilecek olandır, dersimizi alalım ve ilerleyelim diye. Her ne kadar zihnimiz ve egomuz bunu kabul etmek istemese de, hayatımızda karşılaştığımız her olay, mükemmeldir.

KURAL 3: İçinde başlangıç yapılan her an, doğru andır. Her şey doğru anda başlar, ne erken ne geç. Hayatımızda yeni bir şeyler olmasına hazırsak, o da başlamaya hazırdır.

KURAL 4: Bitmiş olan bir şey bitmiştir. Bu kadar basittir. Hayatımızda bir şey sona ererse, bu bizim gelişimimize hizmet eder. Bu yüzden serbest bırakmak, gitmesine izin vermek ve elde etmiş olduğun bu tecrübeyle ileriye doğru bakmak daha iyidir.

Alıntıdır ( Hint Felsefesi 4 kural)


Hale’nin Haresi bloğunda okudum. Özellikle birinci cümleye bayıldım, paylaşmak istedim. Hiç bu açıdan bakmadığım için dikkatimi çekti.

30 yorum:

  1. Ona bende inanıyorum. Hayatımıza giren ve çıkan herkesin, her şeyin bir anlamı olmalı.
    Kurallar iyiymiş. Sen zaten bir çoğunu bana söylemiştin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooooo... kimler gelmiş kimler. Yoksun ortalarda arada blogun da bir şeyler paylaş fındığım :) Uyguluyorsan ne güzel.

      Sil
  2. =) çok güzel ve anlamlı cidden ama hintlileri sevmeme yine vesile olamadı hele 5 kocalı Rajo Vermadan sonra ! =P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyordum şimdi baktım. :D Kocalar razıysa ne yapak. :) :) Bir de kardeşmiş beş koca. Bizim ülke de erkeklerin bir kısmı üç, dört kadınla imam nikahı ile evli. İstisnai bir durumdur. Bu istisnai durum Dünyanın her yerinde vardır. O zaman hiç bir insanı sevmememiz lazım.

      Sil
    2. semiom gardaşım semiom =P semicem semicem kalp benem değelmi semicem =D hahaa

      Sil
    3. Hehehehe... Sen Çekik gözlüleri severdin demi :D :P Bu yazdıkların bir videoyu çağrıştırdı bana son dönemlerde popüler olan. :D

      Sil
  3. güzel kurallar aslında ama hintliler olunca iş değişyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye ya Yaradılanı severim Yaradandan ötürü diye güzel bir söz emanet etmiş Yunus Emre bize. Tabi sevilmeyecek insanlar var hayatımızın her alanında ama hoşgörüyle bakmak lazım.

      Sil
    2. severim tabi insanları ayırt etmeden ama adamlar ineğe tapıyor şimdi nasıl hayat felsefelerini örnek alayım kendime :)

      düşünsene hintlilerle savaştayız biz ALLAH ALLAH diye koşarken onlarda inek inek diye koşuyor gülmekten savaşılmazki :)

      Sil
  4. Gerçekten hepsi de çok güzel :)
    Yanıp yakınmanın hiç bir anlamı yok keşke demek boş ve ne yaparsan yap geçmişi değiştiremezsin :)
    Yani hint felsefesi okumanın zamanı gelmiş :)
    Çok teşekkür ederim kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hint felsefesini hiç incelemedim açıkçası. Öyle geniş perspektifi var mı bilmiyorum, ama bu söylenenler hoşuma gitti. Ben de teşekkür ederim ki :)

      Sil
  5. Aydınlandım yahu :D Ama birinci kural Türkiye de işe yaramaz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yapalım o zaman o insanlar bizi bir yere götüremezse bol bol ders alırız bizde :D

      Sil
  6. Çok ama çok beğendim! Cidden süper bir dipnottu! Hint felsefesini ulaştırana sağlıkk (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde çok hoşuma gitti gerçekten. :)

      Sil
  7. İyi güzel söylemişler de başımıza gelenleri hiç bu şekilde algılayamıyoruz ki. Hep bir şikayet ağlama sızlama halleri neden ben diye isyan etmeler :D
    Hergün bir defa bunları okumak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de hep şikayet ederim. Bütün sorunlu insanlarda beni bulur şeklinde :D Aynen ilk maddeyi hatırlasak yeter :)

      Sil
  8. buna benzer bir şey sanki ben de yayınlamıştım,
    bu tarz konuları okumayı seviyorum,
    gerçekten iyi belirlenmiş kurallar,
    hayata bu şekilde yaklaşmalı,
    güzel bir anımsatma oldu, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam senin paylaşabileceğin şey Mavim! Benimde çok hoşuma gidiyor bu tarz şeyler. Bende teşekkür ederim. Arada anımsatalım da bir düzene sokalım kendimizi :)

      Sil
  9. Ne kadar güzel :) Gerçekten de özellikle 1. sini çok beğendim

    YanıtlaSil
  10. Merhaba blog etkinliği sayesinde sizi tanıdım bana da beklerim :)
    http://birazhayatt.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  11. ay okudukça onaylıyo insan hepsni ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyunca bir gaza getirme durumu var da :) uygulamak önemli olan.

      Sil
  12. Dün gece Anarşi Gecesi'ydi ve doğal olarak aklıma sen geldin ;) hayatta kalabildin mi peki? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ben kim Anarşik olmak kim. Anarşizm üzerine hindistan serpilmiş çikolatalı pudingse. Ben pudingin üzerindeki hindistan cevizi tanelerinden biriyim ancak.

      Sil
  13. Ikinci kural biraz yüzümü gülümsetti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O ikinci kuralı da ihmal ediyoruz, yaşanması gerektiği için yaşıyoruz bazı şeyleri. Sen hep gülümse.

      Sil