19 Temmuz 2014

Mutlu mu Olmak İstiyorsunuz?

Mutlu mu olmak istiyorsunuz?

Evetse,



Hayatınızdan iki kelimeyi hiç eksik etmeyin.

Bana ne, Sana ne

Düşüncenize, dininize, ideolojinize, giyiminize, fiziksel görüşünüze.... uzar gider. Hayatınızda yeri olmayıp burnunu sokan insanlara Kim ne derse desin SANA NE ( Seni ne ilgilendirir) deyin.

Başkasının hayatıymış, başarısıymış, mutluluymuş, zenginliymiş....bu da uzar gider. Hayatınızda yeri olmayan insanların hayatına burnunuzu sokmayın. BANA NE ( beni ne ilgilendirir) deyin. 

Tek yarıştığınız kişi de kendiniz olsun. Bir ay öncekine göre nasılım ya da bir yıl öncekine göre nasılım şeklinde. Başkasıyla kıyaslarsanız kendinizi yandınız. Sizden iyi olan her daim bulunur, bitmek bilmez yani. Ruhsal ve fiziksel olarak yorulmaktan hayatın zevkini alamazsınız.

Ne diyor muşuz?

SANA NE, BANA NE !

Şimdi bundan, bu yazıdan BANA NE derseniz. Bir şey diyemem sanıyorsunuz değil mi? Paylaşım yaparım SANA NE derim :) Bu bana ne, sana ne diye uzar gider. :) Çocuksu gelecek ama karşınızdakini sinirlendirse de cidden işe yarıyor. Bizzat test edildi ve deneyimlendi. 

Sahipsiz Cümleler

32 yorum:

  1. Aa işte benim hayat felsefem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyadaki en güzel hayat felsefesi. Annem bana hep der, ne kadar umursamazsın. Sen yaşlanmasın diye.

      Sil
  2. Süper bir yazi olmus!!! Cok begendim ve aynen imzaliyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Hepimiz sana ne, bana ne demeye alışalım. Kimse kırılmasın diye kendimizi üzerek daha kötü olacak. Bir kişiye bu cümleleri kurmuşsak ya da kendimize bana ne demişsek hak etmişizdir.

      Sil
  3. Ne güzel olmuş ama bu yazı :D
    Ben çok söylerim tabi anneme bir tek ona çemkirebiliyorum ama herkese söylemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sabırlıyımdır, ama bu cümleleri sarf ettiysem o kişi hak etmiştir. Hak edene çemkireceksin. :)

      Sil
  4. Ne güzel ve tatlı bir dille özetlemişsiniz o hatları...:) Katılıyorum bendeniz:)

    YanıtlaSil
  5. ayy ay çok ciciymişşş! başarabiliyosan ne mutlu (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarabilmek için çabalıyorum. :)

      Sil
  6. Ben kırılmayı kaldırabiliyorsam karşımda ki de kaldırabilir değil mi ama. Ben neden üzüleyim o üzülsün :) Biraz bencilce ama herkes kendi menfaatlerinde olunca en mantıklı şeyler sana ne , bana neye çıkıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun bencillik olduğunu sanmıyorum. Kendi sınırımızı ve başkasının sınırını iyi bilmek, çözümlemek olduğunu düşünüyorum. İlk önce kendinizi düşüneceksiniz ve bana göre kendinizi düşünmeniz bencillik değil.

      Geçen sene eğitim alırken hocamız önümüze kuklalar koydu. Hepimize yönelttiği soru kendinizi, ailenizi, eşinizi, sevgilinizi varsa çocuğunuzu, arkadaşınızı sıralayın. Yan yana olabilir, arka arkaya olabilir. Kimisi ilk sıraya çocuğunu, annesini babasını, kimisi sevgilisini... hiç kimse kendini ön sıraya koymadı. Hocamızın bize dediği tek cümle. Niye hiç kimse kendini öncelik olarak almadı. Verilen cevap ailemiz önemli, onların mutlu olması falan filan... Siz iyi olun, mutlu olun ki çevrenizdeki insanlarda sizde mutlu, iyi olsun. Ve kendinizi ön plana almanız bencillik değildir.

      Sil
  7. aklımın bir köşesine yazdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kazı iyice hepimiz kazıyalım aklımızın köşesine :)

      Sil
  8. bananeyi gayet güzel başarıyorumda sanane de zorlanıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. % 50'sini yapmışsın en azından. ;)

      Sil
  9. Bana ne" kelimesini hayata geçirmek zor olmamalı aslında zira çevremizdekiler başkalarının yaşamı hakkında yorum yapmayı asla kesmez.Bu durumlar söz konusu olduğunda muhabbete katılmak yerine içinden bu karşımdakinin düşünceleri benim değil diye kendine tepki göstermeli konuşana başkasının hayatı beni ilgilendirmez "bana ne "demeli.
    "Sana ne" demekten ise biraz çekiniriz kendimizden önce başkalarını bu kelimenin ne kadar kırabileceğini tartarız.Bir söylesek ama işte ozaman kimsenin müdahalesi olmadan hayatımızı yaşayacağız.
    Doğru tespitler barındıran çok başarılı bir paylaşım olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hepimiz Bana ne demeyi öğrensek, sana ne kelimesine demeye gerek bile kalmayacak. Çünkü kimse başkasının işine, düşüncesine vb. maydanoz olmayacak.

      Sil
  10. tarhana corbası içmeye geldim ツ bana neeeeee bir tabak alabilirim senden bayıldım


    Beyaz Sır'dan geliyoruz ツ
    hoşbuuuuldukkkkkkkkkkk

    banada beklerim ツ ama gerçekten takip edilcek gibiysem gel olur mu ツ
    http://tubionblog.blogspot.com.tr/

    ツ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tatlı bir giriş böyle bloga. Oooooo bende tarhana çorbası gani! Coğrafı kordinatları gönderin, ışınlayım :)

      Sil
  11. bence güzel bişi bu =) denemekte fayda var, nasreddin hoca misali ! zaten insanımızdan insanlardan bıkkınlık geldiği bu günlerde gayet hoş sözler bunlar =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi Nasreddin Hocanın böyle bir fıkrası var.Bilmeyenler için hatırlatalım o zaman. :)

      Nasreddin Hoca çarşıda dolaşırken gevezenin biri:
      - “Efendi, az önce nar gibi kızarmış bir tepsi baklava götürdüler,” demiş.
      Hoca aldırış etmeksizin ;
      - “Bana ne ?” demiş.
      - “Amma, baklava tepsisini sizin eve götürdüler” demiş geveze.
      Hoca terslemiş adamı; - “Sana ne ?”

      Sil
  12. BANA NE. BANA NE. BANA NE. BANA NE :)))

    YanıtlaSil
  13. merhaba takipçi oldum bana da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin! Ben sizi zaten takip ediyormuşum ki. Bütün Kızlar toplandık izleyici kısmında da sorun var galiba gözükmüyor. :)

      Sil
  14. merhaba beyaz sır blog keşif etkinliğin den geldim takibe aldım bende beklerim
    bu sözleri çok sevdim bu arada bana ne sana ne :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz takip ettim sizi. :)) Bol bol kullanım, hayatınıza maydanoz olan insanları ayıklamak için birebir.

      Sil
  15. Baba: Oğlum bu sakal ne böyle?
    Sana ne?
    Error veriyor sistem (:

    yok arkadaş ilk aklıma gelen örnekte tökezledim daha (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Çok güzel örnekti. Büyük şeyi gözden kaçırmışım ben. Anne ve babaya değil sana ne, öff desek bile sorun. Gerçi aileden aileye değişiyor ya benim kardeşime sürekli annem der ne bu sakal diye hiç umursamaz. :) :)

      Sil
    2. Ana, baba başımız tacı. Çözüm basit ya, tatilde, memlekete geldiğimde kesiyorum problem olmuyor artık (:

      Sil
    3. Kesinlikle çözüm basit, bu tarz şeylerde ama hayatımıza müdahale edecek derece de aileler var yalnız. Her şeye çocuklarının adına karar veren. Öyle bir ailem olmadığı için şanslı hissediyorum kendimi.

      Sil