27 Temmuz 2014

Uzak Doğu

Neden bilmiyorum? Çoğu insana sorsanız Avrupayı, Batı Kültürünü merak eder. Ben de tam tersi. Doğu Kültürlerine, ülkelerine ayrı bir merakın var. Bu yüzden belgesel izlemeyi vb. çok severim. Bazen aaa! bizde yapıyoruz bunu bize ne kadar benziyor dediğim oluyor. Bazen de ilginç gelen kısımlar. Umarım bir gün tek tek gezmek istediğim ülkelere gideceğim. Bunların başında Hindistan geliyor. Sonra Japonya ve Güney Kore.

Ülkelerle ilgili izlemediğim belgesel yok galiba. Gülhan'ın Galaksisi belgeselleri favorim. Bu kadını çok seviyorum. Zıpır, sempatik bir şey. Zaten zıpır, komik insanlara karşı bir sempatim var benim. Güney Koreyle ilgili belgeselini izlerken. ( Bir çay yapma senfonisi var izleyin hehehe) Videolar kısmında başka bir video dikkatimi çekti.
Güney Kore'ye gitmiş bir genç kızın anlattıklarından ibaretti video. Nasıl toplum, kültürleri nasıl, yemekleri nasıl, buraya geldiğinizde nasıl internet vb. sağlarsınız, ulaşım nasıl gibi bilgiler veren videosuydu. Ve o arada iki kişiye denk geldim. Güney Koreli Dongin ve Miray'ın videosuna. ( Umarım isimlerini yanlış yazmamışımdır) Türkçe konuşarak ( Türkçeyi şahane bir şekilde öğrenmişler) Türkiye hakkındaki deneyimlerini anlattıkları videoları izledim ilk önce. Çok güzel bir gözlem yapmışlar, Türkiye'ye dair. Bunun dışında kendi kültürlerini anlattıkları videoları var. Zamanla bu videoların çoğalacağını söylüyorlar. Bu yüzden kültürlerini daha iyi tanımak adına videolarını takip etmeye çalışacağım.

Bir de sağ olsun genç kızlarımız o kadar ilgi göstermiş ki. Yabancılara karşı sevecen olan bir toplumuz ama bu kadarı da fazla olmuş. Yakında bunların ilgisinden sıkıldık, bunaldık diye facebook vb. sosyal medyalarını kapatırlarsa hiç şaşmam.

Biliyorum ki beni takip eden izleyicilerimin içinde Güney Kore meraklısı bloggerlar var. Belki siz benden önce ulaştınız ama yine de bilmeyenler varsa paylaşmak istedim. Blogları var ve facebook sayfaları var. Ben facebook kullanmadığım için blogtan ve youtube videolarından takip edeceğim ancak. Onlara BURADAN
ve BURADAN ulaşabilirsiniz.

Bir de şunu eklemek istiyorum. Bana kızmayın sadece bir eleştiri. Çoğu genç kız izlediği bir kaç diziden dolayı Kore meraklısı kesilmiş halde. Hayat o dizilerde yüzünde tonlarca makyaj olan insanlar gibi değil. Gittiğinizde bu muydu der kalırsınız. :) Öyle bir fırsatı yakalanmışsanız. Gidin gezin, kültürlerini tanıyın. Videolarda ünlülerin ajanslarının kapısında sabah akşam bekleyen genç kızlar gördüm. Güney Kore sırf onun için gitmiş gibi. Ünlünün hiç umursamadan hızla arabasına, apar topar bindiği. Valla benim mantığım almıyor. Ne olacak ilk görüşte aşık mı olacak sana. Lan bunlar bana yaklaşmadan arabaya nasıl binsem diye düşünüyordur o anda. Tabi herkesin düşüncesine saygım var. İstediğimizi yaparız sana ne diyebilirsiniz. Ben sadece bana saçma gelen davranışa, fikrimi söylemek istedim.


Ben o fırsatı yakalayacağım, gitmişim o ülkeye sabahtan akşama kadar ciğerci kedisi gibi kapının önünde bekleyeceğim. Oldu canım. Çoğu kişi anası, babasını beklemez öyle. Töbe töbe.

Neyse geçelim bunu.  Geleneksel bayram temizliği vardı bugün bizde. Hepinizin evinde vardı biliyorum. Yoktu demeyin sakın. İntihar ederim penceremi açıp. :) Tatlılar, sarmalar....temizlik. Bir kişinin bir ay da yapacağını bir günde yaptık. Ama ben kendimi ödüllendirdim. Uzun süredir film izlemiyorum ben. İki, üç aydır. Büyük bir olay. Bugün Hint filmi ödülüm vardı  Ödül derken, kendi kendimi ödüllendiriyorum işte. :)



İlk defa filmde müzik yoktu, oynamıyordu Hintliler. Hadi bahane bulun şimdi.

-İzlerdim de ben filmde oynamalarını sevmiyorum ya. Diyenler bakalım ne bahane bulacaklar.

Film adı: Kahaani, sopiler vermeyeceğim. Yuh dedim sonunda.

-Bana bile yutturdunuz ya,  bunu bana!

İzleyin görün.

Sahipsiz Cümleler

4 yorum:

  1. geçen gördüm ben bu filmi.evlenecek mi nan (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu film de evlilikle alakalı hiç bir şey yok, bence hatırladığın başka filmdir. :)

      Sil
  2. Bende japonların en çok kültürlerini merak ediyorum.
    Ünlüler konusunda da katılıyorum sana çocukluğumdan beri tek derdim japonyayı gezmekken niye elin adamı/kadınını bekleyeyim :)
    Yani bilmiyorum onlarda insan sonuçta ünlü olmasa yolda tanımadığın birinin boynuna atlar mısın :D
    Yok yok atlama sen herkeste var o telaş ;)
    Hiç hint filmi izlemedim neden bilmiyorum dans ettikleri içinde değil :D
    Şimdi hiç bişey söylemeyince de merak ettim izlersem gelir söylerim ben yine :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) inadına sizi merak ettirmek için anlatmadım filmi :D

      Sil