31 Ağustos 2014

Anomi ( 1. Bölüm)

Bilimkurgu hikayemi göndermedim yarışmaya. Hem düzeltme fırsatım olmadı hem de imza kısmında takıldığım bir nokta oldu cevabını alamadım. O yüzden paylaşmamda sakınca yok artık. Tahiminim altı yedi bölümlük bir hikaye olacak. Karakterleri ne Türkçe ne de yabancı bir isim olmasını istemedim. İsimler benim yarattığım, uydurduğum isimlerdir. Hepsini bir an da paylaşmak istemiyorum. Hem uzun yazıyı okumak sıkıcı olacaktır. Hadi başlayalım kurgu hikayemize.



Gözyaşı, çoraklaşmış topraklardaki doğaya canlılık veren bir yağmur gibi yüzünden toprağa damlıyordu. Çaresizliğin, yenilginin ve vaz geçmişliğin damlalarıydı bunlar. Dizinin üstüne düşmüş, bedenini titreyen kollarıyla yere kapaklanmaması için kontrol etmeye çalışıyordu. Şu an düşündüğü tek şey acınası halde gözükmekti. Kaybetmişti ve birazdan Medas’ın, Morma Şövalyeleri onu almaya geleceklerdi. Şanslıysa infazının burada verirlerdi, büyük bir ihtimalle toplum kurallarına karşı gelen kişilere verilen en ağır cezaya mahkûm edilecekti. Bedeni canlı bir şekilde içinde binlerce çeşit karışımın olduğu maddenin içine atılacak, enerji olarak bedeninden yararlanılacaktı. 

Morma Şövalyeleri, yüz binlerce orduyu, insanı bir anda yok edebilecek hızlı, tehlikeli, ölümcül ve ölümsüz özellikleri olan Gölge Şövalyelereydi. Medas ülkesinin önemli bilim adamlarından Morma’nın icadı olduğu için Morma Şövalyeleri adı verilmişti. Bir müddet gözlerini topraktan ayırmadan Morma Şövalyelerinin toprakta sürünür halindeki ürpertici görüntüsünü belirmesini bekledi. İki gölgenin yavaş bir şekilde arkasından kendisine doğru yaklaştığını fark ettiğinde hissettiği tek şey bedeninin buz kesmiş olmasıydı.

Ayak seslerini, insanların anlaşılamayan konuşma uğultularını duyabiliyordu; fakat parmağını kıpırdatamayacak kadar yorgundu. Bir süre insanların konuşmalarını anlamaya çalıştı, kulağına uğultulu halde çalınan sesleri ayırt edemediği için bu çabasından da vazgeçti. Gözlerini açtığında, tanımadığı meraklı insanların bakışlarının kendisine odaklanmış olduğunu gördü. Yanı başında bulunan insanlar dışında diğerlerinin görüntüleri gözlerinin beyaz parıltısı hariç gecenin rengiyle bütünleşmişti. Yattığı yerden doğrulup, ateşin yanında duran kişiye bakarak:

- Burası neresi ?

Beyaz uzun saçlı ve uzun sakalı adam, kendisine göre daha genç adama bakıp tekrar gözlerini ona doğru çevirdi. Bir müddet sessizlikten sonra:

-Burası Pisa.

-Pisa ?

Yaşlı adam yanına biraz daha yaklaşarak:

-Siz bizim Medas’tan ilk esirimizsiniz.

Gülümseyerek

-Yoksa misafir mi demeliydim.

Bu cümleyle birlikte kalabalıktan hafif gülümseme sesi gelmişti.

-Genç bayan şimdi biraz daha dinlenin. Birbirimizi tanıyacak vaktimiz oldukça çok.

Diyerek ayağa kalmış. Bir el işaretiyle bütün insanların dağılmasını sağlamıştı. Sonra kendisi kaybolmuştu karanlıkta.


Kimdi bu insanlar. Pisa adını ilk defa duyuyordu. Yaşamlarına bakılırsa oldukça ilkel yaşıyorlardı. Ay ve yıldızlardan başka karanlığı aydınlatan bir tane dahi ışık yoktu. Ay, fenerini var gücüyle kullanıp geceyle saklambaç oynuyordu. Medas’a göre daha cömertti Pisa’da.

Devamı reklamlardan sonraaa! :))).. Görüşürüz pisicikler.

Sahipsiz Cümleler

30 yorum:

  1. Güzel bir başlangıç devamının da güzel olmasını umarım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İlk defa benden çok çooook uzak bir öykü yazdım. Bakalım değerlendireceksiniz nasıl :)

      Sil
  2. ayyy bekliyoruzzzzz sabırsızlıkla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy ben de heyecan yaptım, hadi beğenmezseniz diye :)

      Sil
  3. Başlangıç böyleyse devamı nasıl olur çok merak ettim :)
    Bu arada isimleri uydurma yapman daha güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de böyle hikayelerde Türkçe ya da İngilizce isim kullanmak sanki yavan oluyor. Öyle alıştığımızdan dolayı galiba.

      Sil
  4. İlk paragrafta vermeye çalıştınız hissi aynen aldım...Tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim o hissi hissettirebildiysem ne mutlu :)

      Sil
  5. (Medas, Morma)İsimler nerden esinlenildi =) ilginç bir hikayeye benzeyecek gibi, zihnine sağlık =)))) yazarken bu tarz filmlerin müziklerini dinleyerek yazmayı dene çok gzl oluyor =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mitolojiden bildiğim isimler ve bazılarını değiştirerek. Hehehehe Ama bilimkurgu yazmak cidden zormuş onu öğrendim.

      Sil
    2. ben ilkte bilimkurgu yazacaktım ama ona çok kafa patlatmak gerek, dünyayı istila eden yaratıklı birşey olacaktı hahahahah

      Sil
    3. :) Güzel olur bak yaz sen O değilde senin blogunda değiliz Cahit'e ne olacak. :D

      Sil
    4. devam edicem inş =) yağmurları bekliyorum =D

      Sil
    5. Burada feci yağmur yağdı gece şimdi de çok sıcak. Bu havalar beni hasta edecek.Niye yağmuru bekliyorsun, romantik Sonsuz seni! En sevdiğin mevsim geldi.

      Sil
    6. Yok yav latife yapıyorum, yazıcam inş ve bitiricem, devamı iiçinde zihniimde bişiler var ama bu sefer direk yazıp bitirip yayınlıcam, yılmazda devam edebilirsem tabi, hikayemin içinde gizemli biri daha var ama kimse fark edemedi =) tahminin varsa bana yaz ;)

      Sil
    7. Hadi ya ben de fark etmedim. Kim ki. Tek tek okutturma şimdi yazını. Zaten biliyordum senin böyle bir şey yapacağını. Herkese dumura uğrayacak desene.

      Sil
  6. Ben bu yazıyı dün neden okumamışım...
    İsim yaratıcılığın ve kurgun süper ama bende biraz Yüzüklerin efendisi ve Kral Arthur filmleri canlandı gibi. Ama böyle olması normal. (:
    Devamını beklemekteyim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ben pek benzetemedim yazdığımı ama tamamını okuyunca görelim nasıl yorumlar alacağız. Benimki teknolojik boyuta kayacak biraz.

      Sil
    2. Eleştirilere karşıt olma lütfen (:
      Teknolojik olursa o zamanda Avatara benzetebilirim, ama böyle olması çok normal..

      Sil
    3. Karşıt değilim ki öyle mi hissettirdim. Avatarda da benzemiyor işte :)

      Sil
  7. Ben nasıl kaçırdım bu yazıyı hayret doğrusu :( Emeğine sağlık efendim. Akıcı ve güzel . Devamını bekliyoz.

    YanıtlaSil
  8. Güzel bir Anarsi hikayesi ile basbasayiz. Sabirsizlikla bekliyorum canim, birde yazi ve cümle hatalarina da dikkat edersen tam olacak. Gerci yurt disinda büyümüs biri olarak Türkce ile ders vermek bana düsmez ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anam birden Master tezimi yazarken hocalarımı getirdin aklıma. Özlem burada virgül değil noktalı virgül olacak. :D Kuzum ciddi yanlışım olursa söyleyin kelime vb. Ben bazen sonra düzeltiyorum. Okuduğumda görüp. Onun dışında elbet noktalama, imla hatası olacaktır. Burada kitap basımı yapmıyoruz nasıl olsa değil mi? :) Ama onlara da kafayı takarsam uzun süre yazıyla uğraşmam gerekecek :( o da mümkün değil. Ama büyük bir hata olduğunda mutlak uyarın beni alınmam. Bakalım nasıl devam edecek Anarşi'nin hikayesi.

      Sil
  9. Heyecanlı bir hikaye olacak sanırım :) Şimdiden ikinci bölümü çok merak ettim :)
    Anlatımın süper gözümde canlandı tek tek hepsi. Eline yüreğine sağlık, devamını heyecanla bekliyorum bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy siz böyle yorum yaptıkça ben daha bir istekli oluyorum.

      Sil
  10. Morma ismini çok sevdim ben. Güzel olacağa benziyor, merakla bekliyorum devamını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Devamı gelecek elimde tamamlanmış halde.

      Sil
  11. İsimler çok hoş ve dediğin gibi bilim kurgu yazmak zordur ama senin hayal gücünle bunun hakkını vereceğine eminim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşşekür ederim diğer partları da zamanla okursun artık. Uzun bir süre blogta olmayabilirim. Birkaç aylık paylaşım yaptım size. bugün :)

      Sil