12 Ağustos 2014

Bedava Birbirinden Güzel Şablonlar

Blogunuzun şablonundan sıkıldıysanız veya ben koddan anlamıyorum. Bana böyle hazır şablon lazım kim uğraşacak diyorsanız size bir siteden bahsedeceğim ve şablonu nasıl yükleyeceğinizi anlatacağım. Artık çoğu kişi ustalaşmış bir durumda; ama aramıza yeni katılanlar veya katılmak isteyenler varsa yol gösterici olsun. Bir şablonu seçeceğim ve onun üzerinden şablon nasıl yüklenir görüntülü bir şekilde anlatacağım size.

Benim örnek olarak seçtiğim şablon bu. Bunun gibi binlerce şablon var. Hangisini beğenirseniz kullanabilirsiniz. Tek tek hepsinden bahsetmem ve örnek vermem karışık yapacak yazıyı hem de zevkler ve renkler farklıdır değil mi?


Kek ve pasta tasarımı yapan sitelere oldukça uygun bir şablon. İyi de nereden indireceğiz bu şablonları diyecekseniz. 



Karşınıza böyle ekran çıkacak. Çık tı mı ? :) Kırmızı halka haline aldığım yerleri gördünüz. Download tuşun tıkladığınız zaman şablonu bilgisayarınıza indirirsiniz. Sitenin sağ üst köşesindeki kırmızı renkli haklaya aldığım Previous tuşunu tıklayarak diğer şablon örneklerini tek tek inceleyebilirsiniz.


Bilgisayarınıza indirdiğinizde rar dosyası olarak inecektir. Onu yukarıda gösterdiğim gibi klasöre çıkartmanız gerekiyor. Farenin sağ tuşuna tıkladığınızda yukarıdaki kutucuk çıkacaktır. Sonra klasöre çıkart kısmını tıkayacaksınız.


Gördüğünüz gibi klasörümüz masaüstüne çıktı.

Yavaş yavaş sona yaklaşıyoruz.

Blogunuzun şablon kısmana gelin. Sağ üst köşedeki yedekle tuşuna tıklayın.


Sonra şöyle bir görüntü ortaya çıkıyor. Olur ya blogun yeni halini beğenmediğiniz blogumun eski hali daha iyiydi pişman oldunuz. O yüzden yapmanız gereken şey tüm şablonu yükle. Kendi şablonunuzu masaüstüne kaydedin.

Sonra dosya seç diyerek. İndirdiğiniz klasörün içine girin. Bazı şablonlarda onlarca kod oluyor. Hangisini seçeceğim şimdi diye şaşırmayın. Girdiniz mi klasörün içine.


Kalsörün içine girdik bu şablonun. Gördüğünüz gibi iki tane kod var. Hangisini seçeceğim. XML uzantılı olanı hatta olanları seçmeniz lazım. Bir kaç tane XML uzantılı olabiliyor. Şuana kadar en fazla iki tane gördüm. Bu şablonda bir tane. Eğer iki ve daha çok olursa. Seçip birini yükledikten sonra tekrar dosya seçten klasöre girip diğerini yüklüyoruz. Bu kadar basit.

Bu konuda çok acemiyseniz ya berbat edersem blogumu diye çekiniyorsanız. Ayrı kullanmadığınız boş bir blog açın. Kodu deneyin orada. Yapabileceğinize emin olduktan sonra ana blogunuzda deneyebilir, diğer blogu da silebilirsiniz.

En basit şekilde anlatmaya çalıştım. Bundan basitini anlatamam, anlatmam mümkün değill. Hiç bilgisayar kullanmayı bilmeyen Babaanneye bilgisayar anlatır gibi anlattım, daha ne olsun. :) Yok yapamadım, olamadı vb. yorumları önemsemem şimdiden söyleyeyim. Çünkü başka basit bir anlatımı yok. :) Yuh böyle açık anlatmama rağmen yapamadıysan aptal mısın derim.

Hadi kuzum sen blogu falan boş ver, sen bir bilgisayar kursuna git. :)

Çok cahilsin keşke ölsen hehehehe...

neyse şaka bir yana gerçekten anlatabileceğim en basit şekilde anlattım, burada anlattığımı yorumda nasıl anlatayım.

Ayrıca eklemem gereken bir şey var. Şablonların düzeni hoşuma gidiyor, fakat bu şablonlarda sevmediğim iki şey var. Birisi yorum kısmında ikincisi ise bazen yazı puntoları küçük olması. puntoları büyütmenize izin vermiyor şablon. 

Görüşürüz pisicikler

Sahipsiz Cümleler

18 yorum:

  1. Hazır şablonlar iyi hoş da, fazla değişiklik yapmana izin vermiyorlar ve genelinde yazı alanı dar oluyor :/ Onun yerine bloggerın simple şablonunu tercih ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazır şablonların düzenini seviyorum. Bizim bloglardan daha düzenli malesef. Ama senin dediğin gibi bir şeyini sevmiyorum. Kodların değiştirilmesine izin vermiyor. Bir özelliği hoşuna gitmiyor gerisi tam istediğin gibi o özelliğini değiştiremiyorsun. Mesela ben geniş şablonları daha çok seviyorum. Bazısının yazı kısmı dar oluyor. Geri kalan kısmı çok güzel oluyor vb. O yüzden bende blogun kendi şablonunu kullanıyorum. Banner vb kendim yaparak.

      Sil
  2. Emeğine sağlık efendim :) Güzel anlatmışsın. Ben anladım yani :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehehe...ben cahil değilim diyorsun yani :D :D

      Sil
  3. İlginç bir post ha bu. Baya baya blog öğretmenliği. Yeni işimiz hayırlı olsun Anarşi :)) Bir arada yükleme sonrası html kodlarını düzenlemeyi anlatırsın oldu mu sana tam anlamıyla bir blog yükleme dersi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen belki duymamışsındır ama ben bloguma Tarhana Çorbası diyorum ne ararsan bir milyoncu dükkanlar gibi. Ben hayatım boyunca kalıplara sıkışan bir insan olamadım. Bir konu çerçevesinde açayım blogu dedim mesela edebiyat, hikaye, moda, yemek vb. gibi ama olmadı.Öyle olduğum zaman kendimi hapisedilmiş gibi hissediyorum. Kafama ne eserse neyle ilgilenirsem paylaşıyorum işte :)

      Sil
  4. sen var ya tam bir yardım meleğisin yaaa =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ ol canım benim. :) Dün yardım melekliğim tuttu sadece :D :D

      Sil
  5. Şablon kurulumunu hiç türkçe araştırıp okumamıştım bu ilkiydi garip bir anlatımdı :) Hazır şablonlar candır çok değiştiremediğiniz kısımlar varsa bir iki html kod bilgisi ile oda mümkün, yabancı kaynaklı sitelerde bol bol konu ile anlatımlar mevcut.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendim garip biriyim zaten anlatımında garip olması bundan dolayıdır. :D Hzır şablonlar canda değiştirilmemesi bazı şeylerin sorun. Belki değiştiriliyordur ama ben bilmiyorum :)

      Sil
  6. Anlatım süper.Epey uğraşmışsın resimler falan.Bende bir türlü tek konuda yazan blog açamıyorum.İnsan içinden ne gelirse yazmalı bence.Kolay gelsin..))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uğraşmadım aslında. Bence bizimkisi en iyisi. Sana da kolay gelsin :)

      Sil
  7. Ben bile anladıysam herkes anlar :D
    Çok güzel olmuş bunu anlatman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye öyle diyorsun ya! İma etme öyle şeyler kendine. Sen zeki bir kızsın.

      Sil
  8. faydalı bilgilerini paylaşman çok hoşuma gidiyor, iyi ki varsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de iyi ki varsın Bahar kokulum. :)

      Sil
  9. Ay iyi ki varsın Özlem^^ çok sağolasın sayende blogumu düzenledim çok mutluyum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende iyi ki varsın. Bakacağım şimdi bloguna :))

      Sil