10 Ağustos 2014

Düşünce Odası

Tüm her şeyi bırakın ve sadece düşüncelerinizle baş başa kalın. Dertlerinizi durum kutusuna yazın ve onları yıldız gibi patlayarak yok olmasını izleyin. Kimseye söyleyemediğiniz, dinlese beni anlamaz zaten duvara anlatmış gibi olacağım dediğiniz, aklınıza ne gelirse. Sizi üzen, karmaşık durumda hissettiren şeyleri yazın ve sizi üzen kelimelerin yıldız gibi kaydığını görün. Saçma gelmesin gerçekten içinizde tuttuğunuz bir şey varsa yazın buraya rahatlayın. Düşünceleriniz binlerce yıldıza dönüşecek. Benden tavsiye. Düşünce odasına buradan.


TIK

 (Boşluk tuşuna bastığınız zaman cümlelerin daha hızlı değişmesini sağlayabilirsiniz. Cümlenizi yazdığınız kutu tekrar karşınıza çıkacak bilgisayarınızın boşluk tuşuna basmazsanız çok bekliyorsunuz.)


Hiç düşünce orucu tuttunuz mu? Şuan benim şu yazımı okurken bile zihninizde o kadar çok şey var ki. Beynimizi yönetemediğimiz zaman o düşünceler hayatımıza öyle yön veriyor ki. Düşünce meditasyonu diyorum ben buna ileri de size yaptığım bir şeyden bahsedeceğim. Şimdilik bunla idare edin.

Şimdi vereceğim bu iki siteden birini size en uygun olanı seçin. Hiç bir şey düşünmeden ya gözlerinizi kapatıp, bulunduğunuz o deniz kenarını hayal edip dalga sesini dinleyin. Ya da yağmur sesini tercih sizin. Yani dalga ya da yağmur sesine odaklanın. En az 2 dakika boyunca hiç bir şey düşünmek yok. Sanki hafızasını kaybetmiş biri gibi.

Yağmur için TIK!

Dalga sesi için TIK!

25 yorum:

  1. Müzik ne güzeldi ya belli zaman sonra yazmayı bırakıp onu dinledim... Sessizlik gerçekten en güzel sesi oluşturuyordu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık modern çağda zihnimizi sürekli meşgul eden öyle şeyler varki. Bazen sesizlik en iyisi benim her gün sessiz kaldığım hiç bir şey düşünmediğim zaman dilimim var. Hepinize tavsiye ederim.
      Bu siteye girip bazen sinirlendim mi ağzıma ne gelirse diyep çıkıyorum. Rahatlatıyor valla :D

      Sil
    2. :) bu açıdan da güzel bir site... Özellikle dinlerken beni alıp götüren müziklerim var...

      Sil
    3. Müzikte en iyi ilaçlardan biridir. Ama benim düşünmemi engellemesi için sözsüz olması lazım. Sonra hülyalara, hayallere dalıyorum.

      Sil
    4. Aynen Anarşi sana post rock müziğini öneririm...

      Sil
    5. Hemen araştırdım buldum bile

      Sil
    6. Arkadaşlar bu müziği telefonuma indirmek istiyorum da adı nedir bilen var mı? Bulabileceğim bir yer varsa söyler msiniz?

      Sil
    7. Ben bilmiyorum maalesef.

      Sil
  2. Evet müziğe kendini bırakıp tüm düşüncelerden arınmak güzel, hatta bunun terapi boyutu da var, bunun için hazırlanmış müzikler... Çok hüzünlü olduğunuz, stresli olduğunuz anda girmek istediğiniz moda uygun müzikleri dinleyerek o moda geçiş yapabiliyorsunuz tabi bunu o müzikleri tasarlayanlar söylüyorlar. ben bir kaçına baktım öle dedikleri şekilde uygulamalı test etmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüzünden öte bazen beni düşünmek çok yoruyor. O zaman başvuruyorum ben. Sessizlik daha çok hoşuma gidiyor. İnsanın beyni tuhaf, bir şey düşünmeden durmak geçekten zor :)

      Sil
    2. Düşünmek değilde düşüncelerin bir iplik yumağı gibi iç içe geçip karmaşık, çözülmez bir hal aldığı zaman yormaya başlıyor. O yüzden boş ver, az düşün, mutlu yaşa felsefesine tabi oluyoruz. :) Bunu da dediğiniz gibi biraz sessizlik ile kendini müziğe bırakarak başarabiliriz.

      Sil
    3. Aynen ben ona beynimde kırk tane tilki geziyor kırkının da kuyruğu birbirine değmiyor derim. Yorucu olana da o

      Sil
  3. Merhaba :) keşfettim geldim banada beklerim :) http://suslusirine.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Anaaaa bunu benden başka yapan manyahlarda varmış :D
    Deli değilmişim meğer ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sabah sabaj kulağım neden çınlıyor diyordum. Meğer biri bana deli diyormuş :D :D Bu Dünya da yaşayıpta akıllı kalan var mı?

      Sil
  5. yağmur sesli olan bende mp3 olarak var çoğu sevdiğim şarkının altında ayrı bir oynatıcı ile açıp birlikte dinliyorum SÜPER iyi geliyor. ama cama vuran damlacıkları seytermekte ayrı huzur veriyor =D böyle güzel yağmur yağarken zihnim çok rahatlıyor !! o sırada zihnimde beni yorucu bir şey kalmıyor. Yani düşünce odasını ben öyle yaşıyorum =) birde acı olan ne biliyormusun bunları bile sahte yaşıyoruz, işte bu yüzden bir kaç kamp malzemesi aldım haftasonları doğayla iç içe olabileceğim ve gerçeğini yaşayabileceğim yerlere kaçıcam inş. ilk adım Rize dağları oldu =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ana ben de Karadeniz turumdan yeni geldim Giresun, Ordu, Samsun falan :) Ama Rize ayrıdır ya git kesin git.

      Sil
  6. çok düşünüyorum ben de, zihnimi yoruyorum arada bu orucu tutmak gerek, kesinlikle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok düşünmek insanı huzursuz ve mutsuz ediyor. Arada zihni dinlendirmek lazım.

      Sil
  7. Bilgisayarın boşluk tuşu hangisi oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. space tuşu. Bunu niye kimse sormamış. Benim ingilizce sözcüklere türkçe kavramlar bulma huyum vardır. Çoğu anlamamıştır eminim :D

      Sil
  8. sıkıcı hayat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle; ama sıkıcılıktan kurtulmakta bizim elimizde. Cesaret edemiyoruz. En azından ben öyleyim.

      Sil