14 Ağustos 2014

Saça Mandal Takmak

Medya, kitle iletişim araçları öyle etkili ideoloji, reklam araçları ki. İnsanın kafasına mandal bile taktırır. Ben saçıma mandal takacak kadar şuurumu kaybetmiş değilim henüz. Bu mandal alıp takan var galiba.


Evdeki mandal sepetinden çiçekli bir mandal var onu takıp sokağa çıksam ne yaparlar ki :D :D
Kore filmlerinde, dizilerinde ilginç şeylerden birisi de reklam yapmalarıdır. İlginç oyuncaklar, takılar vb. dizide, filimde kullanılır sonra hayranları tarafından alınır. Ciddi bir pazar ürünü haline gelirler. Benim saça mandal takma işi pek dikkatimi çekmedi açıkcası hehehe ama sevdiğim bir şey var. Not mandalları, bayılıyorum onlara. Tabi Türkiye'de bulmanız mümkün değil. Şöyle bir şeyler:


Eee. Türkiye'de bulamıyorsam ben de not mandalımı kendim yaparım dedim. İşte benim seramik hamurlarından/ fimodan not mandallarım.

Pisicik olmadan olur mu?

Ve bazen böyle güzel notlar yazmak gerekir. :)

Sahipsiz Cümleler

16 yorum:

  1. Anarşiiii gel sarılacağım sana! :D Uzun zamandır böyle şeyleri nasıl yaptıklarını merak ediyordum meğer seramik hamurundanmış! Çok seviyorum bir şeylerle uğraşmayı bunu da deneyeceğim yorumum burada dursun :) Mandal değil de farklı şeyleri deneyebilirim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehehehe.. bu yazıya en çok senin sevineceğini tahmin etmiştim. Canım ben de takı bile yaptım kendime onları da paylaşacağım sizinle hepsini birden paylaşmak istemedim. Mesela kurabiye canavarı kolye ucu, donut kolye uçları vb. :) Çocuk gibi oturdum aceyip terapi yapıyor. Bütün her şeyi unutyorsun bunlarla uğraşırken. :D

      Sil
    2. Peki bunları pişiriyor musun? Neyle boyuyorsun?Hamuru hazır mı alıyorsun yoksa tarifi mi var :D Bir de silikonla mı yapıştırıyorsun? Ben de yüzük yapmak istiyorum eğlenceli olur :)

      Sil
    3. Hayır kendisi bir kaç gün içinde kuruyor. Ben kendim hazırlıyorum ama benimki tam seramik hamuru değil. Sana önerim hazır satılan fimo hamurunu alman. Ben bir çay bardağı tuz, iki çay bardağı un ve yarım veya bir çay bardağı su ile yoğuruyorum. Hmurun kıvamına göre un, su ekleyebilirsin ayarlamak için değişiyor çünkü tuzun yapısına göre. Sonra benim guaj boylarım vardı faber castelin içine bir damla damlattığım zaman hangi renkten hamur elde etmek istersem onu da ayrı ayrı yoğuruyorum. Benim bu ev de yaptığım çakma seramik hamurunun bir dezavantajı var. Kuruyunca beyaz bir tabaka kaplıyor. O yüzden vernik vb. şeyle üstünü geçmen gerekiyor. Yoksa mat bir görüntü oluyor. Ve tuzunun tortusunu hissediyorsun böyle yapmazsan. Kalınlığına göre 2,3 gün içinde kuruyor. Ama tavsiyem hazır satılanlardan alman. Ben deneme maksatlı yaptım ama gayette iyi oldu. Onun dışında normal seramik hamuru çok farklı şekillendiriyorsun özel fırınlarına sürüyorsun boyuyorsun tekrar fırına sürüyorsun falan. Oldukça uğraştırıcı.

      Sil
  2. Sevdim mandallarını, güzellermiş. :) Bende çok seviyorum o mandalları, ama almak istediğim zaman çok çeşite rastlayamadığım için (genellilkle kalpli oluyor, dahasını da görmüş değilim.) içimde kalıyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet genellikle kalpli oluyorlar. :) Kalpli ben de sevmiyorum.

      Sil
  3. hey şahaneymiş,
    keşke maymun gönlüm bu kadar atlamasa oraya buraya da oturup mandal yapsa!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende maymun iştahlıyım yapmadığım şey yok. Her dala elimi atıyorum.

      Sil
  4. Mandallar cok tatliymis, eskiden alman cicekcide olurdu böyle cesit cesit mandallar, cok kücükleride vardi, sirf not veya fotograf veya kartpostal falan sIkIstirmak icin, artik hic satilmiyorlar bak belki yine moda olur avrupadada sayende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehehe...olsun olsun hatta Anarşi Mandalları diye süreceğim piyasaya :D

      Sil
  5. Kafana mandaldan baska bir sey takma demiyorlar bosa :)

    YanıtlaSil
  6. Mandalla çıksak deli derler o kesin :D
    Pek aldırmam var sonuçta biraz bende ama kafama da mandal takmam yani :)
    Mandalları da sen yaptın demek cidden hayal gücü sınır tanımıyo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehehe...evet madallar made in Anarşi :D

      Sil
  7. ben de bu mandalları açık bir poşet varsa içinde bişey varsa kapatmak için kullanıyorum,
    figürlü olanlar tercihim benim de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak o da güzel fikirmiş. Unutmayım ben bunu :)

      Sil