12 Eylül 2014

Kayıp Ruhum Neredesin ?

Merhaba pisicikler!


( görsel googledan alıntıdır)

Sonbahar geldiği zaman herkes aşktan bahsediyor ya da insanlarda aşk duygusu daha da yoğunlaşıyor. Ben de böyle değil. Bir tek bende mi böyle etki yapmıyor merak ediyorum. Açıkcası sonbahar bana diriliş, kendine geliş mevsiminin yanında hüzün mevsimi de. Bugün aşk konusu açıldı. Ben de aşk hakkında ne düşündüğümü ilk defa paylaşacağım sizinle. Ben de bu mevsimin moda akımına katılmış olurum böylece.

Aşkın olup olmadığına daha emin olmuş değilim. Eğer aşk olsaydı bir kez aşık olurdu insan diyorum. Bir kişinin başkasını unutup diğer bir kişiye aşık oldum demesi bana göre yanlış. O hoşlanmaktan başka bir şey değil maalesef. Çoğu aşkı yaşadığını söylüyor; ama ben insanların gerçek aşkı yaşadıklarını sanmıyorum. Benim de yaşadığımı sanmıyorum.

Benim aşka tasavvufi bir bakışım var. Dinle pek alakalı biri olduğum söylenemez. Gerçi konumuz bu değil, benim dini düşüncem kimseyi ilgilendirmez, başkasının beni ilgilendirmediği gibi. Tasavvufun dini bir yönü olduğu için değinme gereği duydum sanırım. ( Tasavvufla hala ilgilenmekteyim, okuma, araştırma aşamasındayım)

Neymiş Anarşi aşka bakışın, derseniz. Benim aşka bakışım şöyle:

Tasavvufta ruhlar, Dünyaya gelmeden önce birbirlerini bulacaklarına dair söz verirler. Ne zaman birbirlerini bulurlar işte o zaman yarım olan ruhları tamamlanır.Ya da bulduğunu zannedip ruhları yarım halde mutsuz bir şekilde hayatlarını sona erdirirler. Kaybolan ruhunu bulup tamamlanan insanlar beşeri aşkını tamamlar. Ve ilahı aşka doğru yönelir. Ki beşeri aşk ilahı aşka ulaşmak için bir araçtır.

Şimdi çevreme bakıyorum binlerce, milyonlarca yarım ruhlarla dolu aşk adı altında çıkar ilişkisi. Sen bana 6 gram sevgi verdin, al sana 6 gram sevgi. Biz buna aşk demeliyim, ticari ilişki diyelim olur mu?

Hafızasını yitirmiş, verdiği sözü unutmuş ruhlarla dolu ortalık.. Çoğu kişi aşık ama yarım. İnsanlar birlikte, evli ama mutsuz. Eğer gerçekten insanlar beşeri aşkını bulsaydı Dünya bu kadar kötü olmazdı. Sevgi tohumu olmayan aksine karşılığını almadığımız zaman sevgisi, aşkı biten insanlarız biz. Klasik bir söz söyleyeceğim:

"Ben elmayı seviyorum diye elma da beni sevmek zorunda değil" demiyor artık kimse.

Karşılıksız hiç bir şey yapmıyoruz artık. Belki de en kolay şeylerden biri sevgi bile duymuyoruz. Karşılık alamadığımız zaman nefrete dönüşüyor hemen duygularımız. Kim gerçekten hayatı boyunca yalnız kalacağını bilse dahi, o kişiyi sevmeye devam ederse aşka inanırım ben. Bunu yapacak biri var mıdır sizce? Sanmam! Hemen aptal, enayi damgası yaftalanır değil mi o insan. Bir yandan aşka inanmıyorum, bir yandan da içimden bir ses. Özlem, aşk var diyor.

Oysa aşkın anlamı sarmaşık değil midir? Tıpkı ağacı saran sarmaşığın zamanla ağacı kurutup öldürmesi gibi. Aşkta insanı sarmalar ve acı verir.Hormonların oynadığı oyun,  bugün başkasına, yarın bir başkasına canım, cicim değil aşk.

Düşünüyorum da her insan aşkı arıyor. Verdiği sözün rahatsızlığını hissediyordur belki kalbinde. Belki insanın aşkı arayıp durmasının nedeni budur. Eksik, yarım ve acı çeken ruhunu huzura kavuşturmak istemesidir.

Ben gerçek aşkı yaşadığımı sanmıyorum. Ve yaşadıklarımda hoşlanmaktan başka bir şey değildi maalesef. Gerçekten aşık olduğunuz birinin hiçbir şey ifade etmemesi mümkün mü? değil. Benim yaşadıklarım hoşlanma, aşk demiyorum artık. Hoşlanma hissine kapıldığım insanlar benim için hiçbir şey oldu artık. Ne anı, ne üzüntü, ne mutluluk, ne göz yaşı...

Belki aptalca gelecek ama ben yarım olan ruhumu arıyorum. Umarım o da beni arıyordur. Aptalca evet; fakat onunla karşılaştığım zaman hissedeceğimi düşünüyorum. Gerçi aşk bazen kavuşmakta değil. İlla kavuşacağız diye bir şey de yok ama karşılaşırsam, kavuşursam ona soracağım ilk soru şu olacak:

Sen benim aradığım, kayıp olan ruhum musun?




Sahipsiz Cümleler

13 yorum:

  1. Seviyorumlar artık dudak uçlarında,
    bir türlü inemiyorlar ruhlara
    çünkü kopardık ruhumuzla olan tüm bağlantıları acımasızca
    ve şimdi acır olduk halimize ama ne fayda!

    Canım inşallah bu güzel düşüncelerini kaybetmezsin ve o ruhunu tamamlayacak olan diğer ruha ulaşırsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen artık acır olduk kendi halimize

      Sil
  2. Hislerimizi çok basite indirgemiş oluyoruz en ufak bir hoşlanmaya aşk diyerek.Ben de bu konudan çok rahatsız oluyorum.Bence insan gerçek aşkı hayatında sadece 1 kere yaşar ya da hiç yaşamaz.En son kısmında aptallık evet demişsin ama bence söylediklerin gayet mantıklı.Hepsine katılıyorum ben :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu o zaman benim gibi düşünen çatlaklar var :D Boşa mı kürek çekiyoruz acaba diyorum ama ben bu halimle mutluyum.

      Sil
    2. Ben de mutluyum.Herkes nasıl mutlu olacağını düşünüyorsa öyle yaşıyor zaten :))

      Sil
  3. Değişik bir bakış açıcı :) Her insan belki kayıp ruhuna kavuşamıyor olabilir. Umarım sen kavuşursun vee çoook mutlu olursun. Herkes yalnız bir kere mi yaşar aşkı kısmı beni de düşündürür her zaman. Ben iki kez aşık oldum, ilkine aşk derken ikincisine aşkın boyut değiştirmiş hali dedim. Çünkü ilkinden çok daha farklı ve özeldi. Ne denir bilmiyorum, belki de aşk kişiye göre değişir. Aşık olduğunu sandığın kişiyle bire bir alakalı. İkinci aşkım benim herşeyim, ilki aşk bile değildi belki öyle sandım. Düşünmeye bile gerek yok aslında :) Amaaann ne karıştırdım yaa. Bunları niye anlattım bilmiyorum :)
    Aslında ben mimlendiğini söyleyip kaçacaktım :) Taze bir mimin var sayfamda. Sana çok yakışacağını düşündüm, inceleyebilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk kelimesini çok çabuk kullanıyoruz sadece yanlışımız o. Aşkını bulmuşsun sen yazından, kelimelerinden anlaşılıyor. :) Mim yapmıyorum biliyorsun ama yazına bir iki saat önce üstün körü bakabildim şimdilik. Ve kurgu, hikaye tarzına benziyor. Bir de ilk aklına gelen kişilerden olmam hoşuma gitti bu yüzden yapacağım. Yazdığını da okuyacağım şimdi. :)

      Sil
    2. Bu mim biraz farklı, kurgu olduğu için seni yazdım zaten. Dedim yaa sana çok yakışacağını düşündüm, eminim çok güzel betimlersin sende :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim. Hayalci Anarşi bunun üstesinden gelir diye düşünmüşsün. Ama ben senin yazını da çok beğendim.

      Sil
  4. Anarsi'den bekledigim performans. Karsilik beklemeden yapsak her seyi daha iyi insanlar olacagiz belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama maalesef hiç birimiz karşılıksız yapmıyoruz. Buna ben de dahilim. Sevgimin karşılığını almak istedim ben hayatım boyunca.

      Sil