5 Eylül 2014

Kelebeğin Rüyası

Çok popüler olan şeylere ne olursa olsun takıntım var. Bir ara herkes Kelebeğin Rüyasını bloglarında paylaşıyordu. Şu paylaşma trafiği geçsin, insanlar filmi unutsun öyle izlerim dedim. Aradan bir yıl geçmiş hehehehe.... İzledim ve beğenmedim. O kadar övdükleri filim bu muydu dedim açıkcası. Bana göre filim vasat. Ama filmin baş aktörü ♥ Kıvanç Tatlıtuğ .♥  Süper! Her zamanki olduğu gibi bütün kalpler ona Rolüne o kadar uymuş ki ve o kadar iyi oynamış ki. Mert Fıratta tabi.

Benim gibi izlemeyenler varsa konusu kısaca şöyle.Film Zonguldak'ta, 1941 yılında başlar. Zonguldak'ta yaşayan, iki genç şair Rüştü Onur (Mert Fırat) ve Muzaffer Tayyip Uslu (Kıvanç Tatlıtuğ), yeni yeni modernleşen bu madenci kentinde memuriyet hayatlarını sürdürürken, bir yandan da sanatla, edebiyatla ve en çok da şiirle iç içe yaşamaktadırlar. Ayakları üzerine yeni kalkan genç Cumhuriyet, bir yandan modernleşme çabasındayken, aynı yıllarda Avrupa'da da II.Dünya Savaşı yaşanmaktadır. Şairliğe ve sanatta bakışın daha oluşmadığı toplumda şiir ile uğraşan bu iki veremli genç toplum her kesimine şiiri sevdirmeye çalışmaktadırlar. Belediye Başkanı'nın kızı Suzan Özsöy (Belçim Bilgin)'un Zonguldak'a geri gelmesiyle Rüştü ve Muzaffer'in şiire olan inancı daha da artar. Muzaffer, Suzan'a aşık olur. Henüz lise öğrencisi olan Suzan, ailesinin istememesine rağmen iki gençle yakın arkadaş olur. Fakat 1940'lı yılların vebası olan verem, iki genç insanın da sağlığını git gide tehdit etmektedir

Sahipsiz Cümleler

14 yorum:

  1. doğrusu bi türlü kısmet olmadı,filmin dvd'si elimde izleyemedim.
    demek hoşlanmadın,oysa anlatılanlara göre yılmaz erdoğan yıllar önce kurgulamış filmi,belki yüksek beklentiye mi sahibiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunculukları çok çok iyiydi. Ama konu bana sıradan geldi. Ama yine de izle zevkler ve renkler tartışılmaz.

      Sil
  2. Bende çok sonra izlemiştim.
    Ve filmi tek vasat bulanın ben olmadığıma gerçekten sevindim.
    Oyunculuklarına diyeceğim yok ama işte anladın ne demek istediğimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevindim. O kadar büyük beklentilerle izlemeye başladığım için mi oldu acep. Bir ara blogta her gün Kelebeğin Rüyasıyla karşılaşırdım. Övgüsüyle özellikle yeren hiç görmedim.

      Sil
  3. Aynı ben Avatarı böyle bir yıl sonra izlemiştim. Eurovision birincisi olan şu meşhur Alexander RYBAK onuda çok geç dinlemiştim :D Bu filmi izlemedim bile daha, beğendiğim şeylere bağımlı ama çok popüler olanlara karşı sanırım azıcık önyargılıyım :D. Kıvançı da hiç sevmem ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avatarı sevdim ama ben. Aynı özelliğe sahibiz. Kıvanç Tatlıtuğ ya karşı benim de aşırı bir ilgim yok. Türkiye de ki genç kızlar gibi ölüp bitmiyorum. Ama gerçekten hakkıyla veriyor rolünü.

      Sil
  4. Oyunculukları gerçekten harikaydı, ama ben konuyu da beğenmiştim ya. Gerçi baya oldu izleyeli çok hatırlamıyorum ama özellikle Kıvanç muhteşemdi :) Daha kötülerini görünce çok da fena sayılmaz diyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkca söylemek gerekirse bana sıkıcı geldi. Filmi yarısında kapatasım geldi.

      Sil
  5. Ben bu filmi izledim .Çok etkileyici bir filmdi. Ama sahnelerin önemli bir kısmı kesilmiş gibi geldi bana. :D Yani montaj konusunda berbattılar diye düşünüyorum. Ama genelde iyiydi haklarını yemeyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkler ve renkler tartışılmaz beğendin diye bir şey diyemem sana. :)

      Sil
  6. Ben filmi ilk izlediğimde çok beğenmiştim ama baya zaman geçti.Konusu daha önce görülmeyen bir konu değildi,klasikti.Oyunculuklar zaten çok iyiydi.Belki de gerçek bir hikayeyi anlatması beni o kadar etkiledi bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenen çok benim gibi düşünen azınlıkta.

      Sil
  7. Ben hâlâ seyretmedim. Film seyretmeye baslayinca sikiliyorum nedense. Daha cok dizi izliyorum internetten. onu da coktandir yapmadim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende filmleri daha çok seviyorum. Dizileri beklemek sıkıyor.

      Sil