27 Kasım 2014

Maskeli Balo

Maskeli balo var bugün. Hangi kıyafeti giysem ya da hangi kılığa girsem. Cindirella evet Cindirella olmalı masum, insanların, kardeşlerinin hatta Dünyanın bütün kötülüklere karşı iyi kalpli kalan masal kahramanından biri. Ya da Polyana kılığına girsem her şeye olumlu açıdan bakabilmek, hep bardağın dolu tarafını görmek oldukça havalı yapıyor insanı. Yok yok bu da olmaz. Pinokyo hem bu masal kahramanını üstlenmekte zorlanmam da hayır bu da olmaz. Hem kim ister ki yalancı olduğunun apaçık orta da olmasını. Kırmızı başlıklı kız bana en uygun olanı sanki arada onun gibi yaramazlık yapıyorum; ama büyüklerimin sözünden çıkmamayı öğrendim.

Neyse bu kıyafet bir köşe de dursun. Uyuyan güzel kılığına girmekte çok hoş, çevresinde kötülüklerden, cani kişilerden habersiz umursamaz bir şekilde mutlu bir şekilde uyumak. Uyuyan güzel olmak daha cazip geldi şimdi. Kırmızı başlıklı kızın pelerini dolaba kaldırabilirim. Pamuk Prenses yok bu olmaz. İyi kalpli, yaptığı kötülüklere rağmen üvey annesini seven, ölümüne üzülen biri olmak. Hayır, şimdilik bana göre değil.

Oooow! En sevdiğim kıyafet Robin Hood! Zenginden alıp fakire veren korkusuz, cesur ve iyi kalpli kahraman.. Bunu mu giysem acaba. Uyuyan Güzel, Robin Hood kıyafeti, hangisini? Bu, Hayır hayır bu! Dolaba kaldırdığım kıyafetlere bir daha mı baksam. Sanki Kırmızı Başlıklı kız daha uygundu. Hayır! Karar vermek, üzerinde şu maskeleri, kıyafetleri taşımaktan zor. Vazgeçtim, hiç birini giymeyeceğim.  Neyse Cindirella giyeyim bari. Çok hoş oldu. Masum, dünyanın bütün kötülüklerine karşı iyi kalpli kalan kız. Ne güzel değil mi?


Bir süreliğine böyle gözükmek iyi. Aslında hepsi yalan bunların. Kim karşısındakinin kötü davranışına karşı iyi kalpli kalabilir ki. Kötülükte, iyilikte bulaşıcı bir hastalık gibi. Bu kadar kötü kalpli hastaların olduğu yerde hastalanmamak mümkün mü? Kötü kalp hastalığı. Artık çok çıkarcı olduk değil mi? Bir dalı tutmadan diğer dalı bırakmıyoruz mesela. İşimize gelmediği zamanda o dalı tekrar tutmak istiyoruz. Siz istiyorsunuz diye o dal sizin tutmanızı tekrar istiyor mudur acaba. Mesela, ben Cindirella gibi olamam. Bana kötülük yapan insanları sevemem, hayatıma tekrar kabul edemem, hiçbir şey olmamış gibi davranamam. Cindirella gibi iyi kalpli değilim yani siz öyle misiniz? Sanmıyorum sizi yerecek küçücük bir laf dememle Cindirella maskenizi çıkartırsınız.

Polyana bu kıyafeti giyen çok. Benim tek giyemediğim ve dolabımda bekleyen tek kıyafet galiba. Hayata sürekli bardağın dolu tarafından bakmak bu Dünya da umursamaz olmak demek artık. Bardakta bir iki damlalık su kalmışken, ben bunu başaramıyorum.

Pinokyo çok sıradan. Üstelik pinokyo kıyafeti yokken bile burnumuz uzunken. Bunu giymeye gerek yok sanırım.

Kırmızı Başlıklı kız bu kıyafeti çok kullandım ben. Maskeli baloya gerek yok. Normal hayatta da sıkça giyiniyorum ben bunu. Ve hala kullanıyorum. Büyüklerinin her dediğini yapan, kendi kararlarını söyleyemeyen.  Ben, bunu istiyorum diyemeyen karakter. Büyüklerimiz bizim adımıza en iyi kararı verir, ne istediğimiz önemli değil. Çünkü onlar tecrübe sahibidirler. Bize onların dediğini yapmak düşer. Hele bir karşı gelelim ilk fırsatta kötü kalpli kurtun midesindeyiz. Ve bunu sürekli hatırlatırlar ben senin iyiliğini düşünüyorum, kötü kalpli kurt. Daha farklı olamaz mıydı bu? Korkutmak yerine, o zorluklarla nasıl baş edeceğini anlatamaz mıydı? Kırmızı Başlıklı kızın ya da oğlanın ailesi.

Uyuyan güzel, arada bu karaktere de bürünüyorum. Ses çıkartıyorum önce. Sonra diyorum ki bana ne Dünya da açlıkmış. Gün de 5 milyon ekmek israf edilen bir ülke de bizim ağzımızdan düşürmediğimiz açlıktan, duygu gösterisi yapmaktan ne başka yararımız var. Her gün tiyatro çeviriyoruz.  Üzülüyormuş insanlar bana ne. Üzülüyormuş bana ne! Sen de üzmedin mi zamanında beni sıra sende. Savaş, siyaset, işsizlik, açlık….ben iyisi mi uyuyayım biraz.

Pamuk Prenses, çok ikiyüzlü karakter. İnsanlara iyi gözüküpte. Tıpkı melek misali kalplerini çalan ama içinde şeytanlığı barındıran karakter.

-Ondan hiç beklemem melek gibi kız. Kesin sen hata yapmışsındır.

Onun kötü olduğunu hadi inandırın bakalım inandırabilirseniz.

Robin Hood, hep Robin Hood olmak istedim ben. Sonra gördüm ki tam tersine fakirlerden alınıp zenginlere veriliyor. Hayal ettiğim Dünyanın tam tersi. Üstelik bu kadar kişi parasını vermeye gönüllüyken nasıl Robin Hood olabilirdim ki. Çocukçaydı ve realite dışıydı böyle şeyler.

Anlatılacak çok şey var. İyiden çok ne kadar kötü kalpli olduğunuzu, iyiliklerimizin hep ağzınızda olduğunu, çıkarcı, yalancı, iki yüzlü…olduğunuza dair binlerce şey.

Bugünlük benden bu kadar. Baloya geç kalacağım. Balo Cindirellasız olmaz değil mi? Tabi gece saat 12 olana kadar. Başka maskeyle, kıyafetle görüşmek üzere.

Sahipsiz Cümleler


25 yorum:

  1. masallarla mesaj vermeyi ne kadar çok seviyorsun sen ya =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masallar uyutmak için olmamalı, uyandırmak için olmalı aksine :)

      Sil
    2. Bu cevabini cok begendigimi soylemedjn gecemeyecegim. Yazinin niteligini ve kalemini, yazi stilini kesinlikle begendim. Ancak imlaya biraz daha dikkat edersen yazina destek olacagina eminim :)

      Sil
    3. İmla konusunda Ahucuğum da eleştiri de bulunuyor. Düzeltmem gerektiği kesin. Çabalayacağım.

      Sil
  2. Çok tatlı olmuş bu yazı (:

    YanıtlaSil
  3. Masallara farklı bi bakış açısı ama ben çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu tür masalları pek sevmem ben. Uslu olun, akıllı olun, itaatkar olun. O yüzden Behrengi gibi yazarları sevmişimdir.

      Sil
    2. Ayrıca masallar kullandığım bir araç oldu sadece.

      Sil
  4. Maskot Kişilikler başlığı altında yazmaya başlayıpta yazamadığım, tamamlamayı başaramadığım, anlatmak istediğim tabloyu böylesine güzel sunduğun için teşekkürler. Güzel yazı olmuş ellerine sağlık.

    Ha ben sabrın son damlalarını tükettiğim şu günlerde uyuyan güzel olmayı tercih ederim. Tabi bir daha uyanmamak koşuluyla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Bir anda ruhsal doluluğum sebep oldu buna. Çevremdeki bu tip insanlardan bıktım. Ben çok mu iyiyim diye kendimi de sorgulayarak.

      Değil mi sabrımız öyle tükendi ki artık hiç bir kimseyi çekecek halimiz kalmadı. İnsanların birbirinden bu kadar nefret ettiğini şimdiye kadar görmedim ben. Asıl korkutan da daha bunun başlangıcında olmamız.

      Sil
  5. Çok beğendim bu yazıyı ayrı bir masal yazmışsın resmen :) Bu arada bloguma bakarsanız sevinirim doğayı korumakla alakalı www.hugnatureloveanimals.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz! Beğenmenize sevindim :)

      Sil
  6. Masallar üzerinden mesaj vermişsin :D Robin hood kısmına bayıldım yalnız :D Tam tersi gerçekten artık. Emeğine sağlık efendim. Yeni yeni farklılıklar yaratman dileğiyle.

    YanıtlaSil
  7. masal kahramanlarıyız evet allengirli hayatın içinde zaman zaman başkaca beliren.
    çok güzel bir metafor kullanmışsın bence tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben eğer çocuğum olursa evlenirsem şuan benim çok uzak olduğum bir durum :D çocuğuma bu kitapları okutmam.

      Sil
  8. emeğine sağlık , zamanla başka yazılarına da bakıcam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz! Ben de blogunuzu takipteyim. :)

      Sil
  9. Hayat bir sahne biz de oyuncularız. Kötü oynayan yuhlanır.. Asla kendin olmana izin vermez izleyiciler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaaaay! Bu yazıya böyle de şahane bir yorum yakışır.

      Sil