15 Kasım 2014

Halam Geldi

GİZLİ ÖZNE'nin tavsiyesi üzerine bu film izledim. Keşke film başlarken film hayal ürünüdür diye bir uyarı ile başlasaydı; fakat aksine film yaşanmış bir olaydan alınmıştır diye başladı. Sıcağa sıcağına izlediğim film hakkında hem kısa tanıtım yapayım hem de izlemeyenler varsa haberi olsun. 

Halam geldi, ismi ilginç geldi mi size. Türkiye'de yaşayan kız çocuklarına çok yabancı gelmese gerek. Genç kızlar adet olduğunda diğer kişiler ya da erkekler anlamasın diye halam geldi ya da teyzem geldi diyerek adet olduklarını söylerlerdi. Şimdi hala öyle devam ediyor mudur ergen kızlar arasında bilmiyorum.

Kıbrısta geçen film. Adet olan çocukların dedikodu olmasın diye birkaç gün içerisinde evlendirilmesini konu alıyor. İki samimi arkadaşlardan birinin  adet olması üzerine halam geldi şifresi oluşturarak ailelerinden saklamaya çalışıyorlar. Biliyorlar ki ailesi adet olduğunu öğrendiği an evlendirilecek. 

Film bunun yanı sıra akraba evliliğini konu almış. Film bu açıdan eleştirilmiş. Hem çocuk evlilikleri hem akraba evliliğini konu alması çok dağınık olmuş denilmiş; fakat ben bu eleştiriye katılmıyorum. 
Filmi şu şekilde eleştirebilirim. Bu tarz evliliklerin sadece doğu ile kısıtlanması. Nedense bu tarz filmlerde hep Doğu şehirlerinin ismi geçer. Oysa Türkiye üzerine yapılan araştırmalar gösteriyor ki. Türkiye'nin genelinde yaygın bir durum. Niğde haberini duymayan var mı? Doğu illerine has bir şey değil bu. Niğde ile ilgili haber TIK!

Bu insanlara söyleyecek bir şey bulamıyorum. Ki artık 18 yaşından önce yapılan evlilikler cezayı durum gerektiriyor. Fakat imam nikahı ile evlilikler hala yapılıyor. Haberimizin olmadığı ne kadar çocuk var kim bilir. Devletten habersiz imam nikahı yapan imamların ceza aldığını da duyduk; tabi şikayet edilmese yine duyulmayacak. Devlet hala politikasını düzgün yürütemiyor demek ki. Bu kadar çocuk gelinler olması onun göstergesi. En ağır cezayı vereceksin ki insanlar böyle yapmaktan korkacak. Gerekirse ömür boyu hapis. Ona tecavüz edene, annesine, babasına...

Bir şey daha dikkatimi çekiyor benim. Bu köylerde çalışan öğretmenler de sessiz kalıyor demek ki. Okuldan alınıp, öğrencisinin evlendiğini duymuyor mu? Bunu devlete bildirmeyen kişiler nasıl öğretmenim diye geziyor. Ne yazık ki bizim dışımızdaki hiç bir şeye duyarlı değiliz. Toplumu ileri götüren, geliştiren birlik değil midir? Aman bana dokunmayan yılan bin yaşasın. Ses çıkarmadıkça o yılan elbet dönüp dolaşıp bize de dokunacak.

Çok komik ama iyi niyetli hata diye 8 yıllık cezanın indirilmesini bile okudum. İyi niyetli hata nedir? Çocuğun evlendirilmesi mi tecavüze uğraması mı?

Filme konu olan gerçek hayattaki sanıklar. Türk ceza kanununa göre yargılandıktan sonra serbest kalmışlar. Hepsi, maalesef aramızda.

Ülkemizde evlenen kadınların %14'ü 10-14 yaşında evlendiriliyor.

18 yaş altı evlenen kız çocuklarının toplam sayısı 2013 yılında 134 bin 629 ( Bu kadar çocuğunun gözü yaşlı. tabi bunlar haberdar olduklarımız)

Uluslar arası belgeler kız çocuklarının erken yaşta evlendirilmelerini kız çocuğuna yönelik şiddet kabul ediyor.

Nasıl ödeyeceğiz bu çocukların göz yaşlarının vebalini.

Böyle bir durumla karşılasan kişiler ALO 183 hattını arayabilirler. Siz de böyle bir duruma şait olduğunuzda ALO 183 hattını arayıp yetkilileri bilgilendirebilirsiniz.
Bulunduğu şehrin Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne başvurabilirler. 





Sahipsiz Cümleler

11 yorum:

  1. Ne yazık ki durum öyle.Halam geliyor tabirini ben hiç duymamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazı kişilere yabancı geliyor bu tabir.

      Sil
  2. İşkenceye "iyi niyetli hata" adını mı vermişler yuh diyorum yani. Acaba o çocukların günahını nasıl ödeyecekler!! Hem sinirlerim tavan yapıyor hem de yüreğim can çekişiyor bunları duyduğumda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen o kadar sinirleniyorum ki. Benim elimde yargı olsa. Bunu yapan insanlara hiç acımam.

      Sil
    2. Şimdi izledim filmi içim dışıma çıktı ağlamaktan. Böyle adalete böyle namus bekçiliğine ben ne diyeyim ya off:(

      Sil
    3. Bende izlerken gözyaşlarımı tutamadım :( :( Devlet ciddi bir adım, politika yapmadıktan sonra maalesef bu durum düzelmeyecek.

      Sil
    4. Kim bilir kaç çocuk enler çekiyor şimdi. Haberimiz bile yok.

      Sil
  3. Tavsiyem üzerine izlemene sevindim Özlem. Küçük kızlardan biri evlenmişti orada bıraktım, dayanamadım ben. İçler acısı gerçekler diyor ve susuyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ağlaya ağlaya izledim. Ve düşündüğüm şey ben ne kadar şanlı bir kızmışım. Ki böyle ailelerin çocukları da olabilirdik. O yüzden şükretmek lazım. Yaşadığımız hayatın değerini bilmiyoruz bazen.

      Sil