29 Kasım 2014

Pamuk Şekeri

Uzun süredir yoga hakkında paylaşım yapmak istiyordum. Bu yazıyı neden yazmak için geç kaldım ben de bilmiyorum. Yoga demişken bağdaş kurup oturduğunuz yerde nefes alıp verip ımmmmm diye tuhaf sesler çıkartarak yapılan yogadan bahsetmiyorum. Zaten bu yogalar profosyenel işidir. Bir kurs vb. şeylerle öğrenilebilecek. Zaten yapmak istesem de benim gibi ciddiyetsiz bir insanın bunu yapabileceğini sanmıyorum. Gerçekten gülme tutar beni. İlk gün def edilirim sanırım.

Yoganın birçok çeşidi var. Tabi sinema, dizi vb. kitle iletişim araçları sayesinde en çok bilineni bağdaş kurulup yapılan yoga. Ben, katıldığım birkaç seminerde öğrendiğim iki şeyden bahsedeceğim size. Yoga olarak adlandırılıyor ama ben buna zihin dinlendirme diyorum.

Sessiz bir yere geçip sizi rahatsız edecek kimsenin, sesin olmadığı bir yerde. İsterseniz uzanarak, isterseniz oturduğunuz yerde ya da bağdaş kurup, gözlerinizi yumup nasıl rahat ederseniz, konumunuzu alıp beş dakika hiçbir şey düşünmeden duracaksınız.  Bunu başardığınızda bir boşluğa düşüyormuş ya da havalanıyormuşsunuz hissedebilirsiniz korkmayın. Bazı insanlar bunu yaparken korktuğunu söylüyor.

Ne var canım hiçbir şey düşünmeden beş dakika durmaya diyebilirsiniz; ama bu öyle çok zor ki ben daha şimdiye kadar beş dakika duramadım hiçbir şey düşünmeden. Resmen hafızanızı kaybetmiş gibi oluyorsunuz. Zihni çok karmaşık olan yaratıklarız biz. Uyurken bile zihnimiz açık gördüğümüz rüyalarda bunun kanıtı. Şimdi bile şu yazıyı okurken zihninizden birçok düşünce geçiyor. Ben bu yazıyı yazarken zihnimden birçok düşünce geçiyor.

Aman Anarşi ne karıştırıyorsun bunları. Bu zihin yorulmuyor demek ki, diyebilirsiniz. Emin misiniz derim bende. Peki, ne işe yaracak günde en fazla beş dakika hiçbir şey düşünmeden durmak. Zihninizi, düşüncelerinizi ve duygularınızı kontrol etmeye. Bazı insanlar bir şeye yoğunlaştırılmış olmaz ya da düşünmemesi gerektiği düşünce bile çözemeyeceği şeyleri düşünerek hem beynini yorar hem de ruhunu. Her gün böyle küçük zaman dilimleri ile zihninizi kontrol etmeyi öğrenebilirsiniz.
Ben başlar başlamaz aklıma böyle şeylerde düşünmeyeceğim şeyler bile geliyor diyorsanız. Gözlerinizi kapattığınızda loş bir odada bir masanın üzerindeki boş bir kaba bakın. Bu az da olsa yardımcı olacaktır size.

İkinci bahsedeceğim şey ise kötü düşünce orucu. Nasıl Oruç tutarken yemek yemiyoruz, su içmiyoruz… bir ay boyunca nefsimizi terbiye ediyoruz.  Düşünce orucumuzda yedi gün. Yedi gün bizi biri sinirlendirdiğinde, bağırmıyoruz, kötü sözün ağzımızdan çıkmasına izin vermiyoruz, hatta art niyetli bir düşünceyi bile aklımızdan geçirmiyoruz. ( Mesela, kesin benim böyle zor durumda kalmamdam zevk alıyordur gibi…) Bunları yaptığınız  anda yedi günlük düşünce orucunuzun son gününde olsanız bile. Sil baştan birinci günden tekrar başlıyoruz. Bu da düşünce orucunun cezası.

Peki, düşünce orucu ne işe yaracak derseniz. Öfke, duygu kontrolünün sizin elinizde olmasını.  Belirli aralıklarla yedi gün derken hem düşüncelerinizi, öfkenizi, duygunuzu rahatlıkla kontrol edebileceğinizi göreceksiniz. Benden bu kadar. Bana faydası olan şeyleri sizinle paylaşmak istedim.

Bir de burada havalar çok kasvetli, karanlık bu aralar. Sabah bile ışıkları yakıyoruz; sanki akşam gibi. Ama bu kasvetli havayı yumuşatmanın yolunu buldum. Ezginin Günlüğünü dinlemeyi sever misiniz? Bu yazıyı yazarken bir taraftan müziği dinliyorum bir taraftan da kahvemi yudumluyorum. Şimdi bana hava nasıl diye sorarsanız.  Bitter çikolata, kahve tadı ve müzik karışımından oluşan yumuşacık pamuk şekeri derim. Görüşürüz, kendinize iyi davranın pisicikler.

TIK!

Sahipsiz Cümleler

11 yorum:

  1. Düşünce orucunu çok tuttum ben. Olumsuz düşüncelerden arınmak ruhu nasıl dinlendirir kim bilir. Keşke hepimiz bunu yapabilsek ve bir nebze olsun ruhumuzu ve kalbimizi terbiye edebilsek. Güzel bir paylaşım olmuş. Kalemine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bunu başarabiliyorsan. Olumsuz düşünerek insan en çok kendine zarar veriyor bence.

      Sil
  2. yoga hakkında bir kitap okumuştum,
    faydası olmuştum yaşamıma :)
    bir de bu karikatür çok şeker ya hep gülerim ben de :)
    havan hep öyle kalsınn..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayılıyorum bu karikatüre. Hepimizin havası hep böyle kalsın. :)

      Sil
  3. Yoga hayatım boyunca gizemini koruyan ve hep ulaşmak istediğim bir ruh sporu oldu benim için. Bu güne kadar vakit ve kafa bulamamış olsam da hayatımın bir döneminde mutlaka bir kurs vasıtasıyla tanışabilmeyi umuyorum.
    Dediklerini ise yapabileceğimi hiç mi hiç sanmıyorum. İmkanı yok 5 dakika düşüncesiz duramam ben. Aklım öyle karmaşıktır ki benim, hele ki düşünmemeye odaklıysam iki kat karışır.

    Ezginin Günlüğü'nü çok severim. Sakinleştirici etkisi olan sanatçılar listesine düş sokağı sakinleri, fikret kızılok, bülent ortaçgil ve yenitürkü'yü de severek dahil edebilirim kendi adıma :) Son zamanlarda sürekli de bunları dinlediğim için bu hatırlatma iyi geldi.

    Ezginin Günlüğü'nün bu şarkısı da kimisine göre çok eskimiş, dilere sakız olmuş olabilir ama onların adını anınca hatırladım ki, ruhuma daha çok dokunan başka bir şarkılarını dinlemedim hiç. Adı geçmişken şuraya bırakayım :)

    http://www.youtube.com/watch?v=3aymzbB-Jz0

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım tanışırsın biran önce yogayla. Gerçekten çok zor uzun süredir yapmama rağmen ben beş dakika düşünmeden duramadım. Zamanla yapacağımı düşünüyorum :)

      Kesinlikle Kızıkok, Ortaçgil hepsi süper.

      Bu şarkısını da çok severim ben.

      Sil
  4. Biz yoga dersinde düşünmemek yerine daha çok düşünüyoruz. Hatta dün akşam o kadar çok düşündüm ki gözlerim doldu. )))):

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten yok tüm insanlar mı böyle yoksa sadece Türk milleti mi böyleyiz düşün dersin düşünmez. Düşünme dersin düşünür :)))))))))

      Sil
    2. Sen yeter ki iste, kalp gözünü aç, kendini dinle ve keşfet...

      Sil
  5. Ben beynimi çok yoruyorum sanırım her an her seyi düsünür kafaya takarim bunu kesinlikle denemem lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çözemeyeceğim şeyi düşünmem. Çözülebilecek bir şeyse zamanla yapılacak bir şeyse sürekli düşünerek beynimi yormam.Bu yüzden gamsız olarak görülüyorum çevremdekiler tarafından.

      Sil