26 Aralık 2014

Hepimizin Evinde Fabrika Var

Sağlığınıza önem veriyor musunuz?

Hayvanları seviyor musunuz? Hayvansever misiniz?

Çevreyi koruyor musunuz? Benim gibi çevre konusunda duyarlı biri yok mu diyorsunuz?

Bu sorulara çoğumuzun vereceği cevap evettir. Sağlığımı düşünürüm, hayvanları severim, çevreyi korurum. Ama öyle değilsiniz, değiliz maalesef. Hadi sağlığınıza önem vermiyorsunuz, bu sizi ilgilendirir. Hayvanlara dolaylı yoldan zarar vermeye, çevreyi kirletmeye hakkımız var mı? Nehri kirleten fabrikalar için yürüyüş yapar, bizler sosyal medyalarda imza kampanyası başlatırız. Fabrikayı karalayıcı söylemlerde bulunuruz çevreyi, nehirleri, suları kirlettiği için. Peki biz.

Hepimizin evinde fabrika var. Ne diyorsun Anarşi diyebilirsiniz. Evet, tekrarlıyorum hepimizin evinde fabrika var. Banyomuzda bulunuyor o fabrika. Şampuan Fabrikanızdan bahsediyorum. Kullandığımız şampuanların çevre üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu biliyor musunuz? Hadi sağlığınızı geçtim. Sağlığını pek umursadığını görmüyorum insanların bu yazıyı ikinci yazışım. Bir kişiyi dahi bu konu da bilinçlendirsem yeter.

Küçük bir şehirde yaşıyorum. Maalesef buranın en büyük alışveriş merkezi bir tane ve orada da kısıtlı ürünler. Rafları inceliyorum. Ürünlerin üzerinde

Dolgun saçlar,

Saç dökülmesine karşı mucize ( içeriğini inceliyorum. Aksine saç dökülmesine neden olacak maddeler J )

Silikonsuz şampuan ( insanlar sonunda bunu öğrendi ya, Peki diğerleri)

Şimdi sizden ricam Banyonuza gidin şampuanınızı alın. Ve içeriğini inceleyin. Banyonuzda bomba tutuyor olabilirsiniz. Üstelik bunu saçınıza sürüyorsunuz. Aynı şekilde diş macunlarında da var. Ve direk ağzı temas halinde bu ürünler.

Şampuanınızı elinize alın. Şu siteden içeriklerini inceleyin. TIK!

Ben baktım çözüm bulamıyorum. İçeriğinde en az zehirli madde olan ürünleri almaya başladım. Maalesef insanlar, şampuanın köpürmesini temizlik zannediyor. Aslında bu zehirli maddenin ne kadar çok olduğunun göstergesi.

Bir tane organik ürün denedim, beğenmedim. Yine de markanın adını vermek istemem. Belki benim saç yapımdan dolayıdır. Türkiye’de iki tane firma buldum. Diğerinde pek açıklama yoktu. Beğendiğim firma ise Mecitefendi oldu. Organik ürünler var. Onlardan bikaçı:

Daha almadım; ama bu ürünlerden birini seçeceğim. 24 tl belki çoğunuza pahalı gelebilir ama bence bir aya endekslersek hiçte pahalı değil. Ve sağlığınız söz konusu.

14 tl’lik ürünler vardı. Açıkcası fazla açıklama olmadığı için iletişime geçtim. İçeriliğinde Paraben, Slikon, Sls…. İçeriyor mu diye. 400 ml’lerin tek Sls içerdiği bilgisini aldım.

Peki diğer ürünün (24 Liralık) içeriği nasıl  sls ,paraben ,  alkol , hayvansal yağ vb hiçbir kimyasal madde bulunmamaktadır. Ve köpürmeyi sağlamak için Hindistancevizi yağı özü vb.kullanmaları. Tabi bütün bunlarda maliyeti artırıyor. Ucuzdur vardır bir illeti, pahalıdır vardır bir hikmeti diye boş yere dememiş atalarımız.

250 ml’lik ürünlerden alacağım. Deneyip sizi bilgilendirmek isterim. Umarım artık sürekli kullanacağım şampuanı bulmuş olurum. Neredeyse tamamen organik şampuanları bulmak zor gibi. Ben artık en az zehirlisini bulmaya çalışıyorum hem çevre, hem kendim adına. Ayrıca hayvanlara zarar verilmemesi bir artı.

Bunun dışında güzel ürünler var. Ben böyle şeyleri severim zaten, yağlar, kolonyalar, maskeler tek kullanımlık, bunun dışında sabunlar, kremler. BURADAN ( Mecitefendi)
bakabilirsiniz.

Bir de şunu ekleyim. İstanbul’da yaşayanlar varsa. 8-11 Ocak arasındaki Fuara gidin bence.


Bir sonraki yazımda da yağlardan oda kokusu yapmaya ne dersiniz. Ben size yaptığım karşımlardan vereceğim.

Yağlar, birkaç damla
Su ve karbonattan oluşan.
Ve eve sıkmak için şişe.

Oda spreyi, parfümü almıyorum. Soluduğumuz havaya zehir sıkıyoruz çünkü. Hele bir de evinizde çocuğunuz varsa kesinlikle böyle hata yapmayın. Güzel koku demek temizlik değil. ve geçen hafta oda spreyinin patlaması sonucu bir evde yangın çıkmıştı, haberi hatırlıyorsunuzdur . Aslında bu konu çok uzun mumlar, temizlik maddeleri… bunları da başka yazımızda inceleyelim, alternatiflerini araştıralım. Görüşmek üzere.


Sahipsiz Cümleler

9 yorum:

  1. fuara kesin giderim..bilgilendirme için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne şanslısınız. İstanbul'dakileri sırf şu fuarlar yüzünden kıskanıyorum :) Ben de teşekkür ederim uzun yazıyı okuduğun için.

      Sil
  2. Her yanımız zehir dolu ah be Özlem ama kendimizi korumak belki bir nebze olsa da mümkün. Bu yararlı bilgiler için teşekkürler ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim meleğim benim. Evet her tarafımız zehir doldu maalesef. Yediğimiz yiyeceklere kadar.

      Sil
  3. Anarşimmm mimlendinnnn..
    Ayrıcaaa İstanbul'dakileri kıskanmaaa kalk gel misafir olll :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım en kısa zamanda cevap vereceğim mime.
      İstanbuldakileri sırf, tiyatrolar, böyle fuarlar yüzünden kıskanıyorum ama İstanbul'a gelince sinir harbi geçiriyorum ben. Çok kalabalık. :/ Trafik hele...

      Sil
    2. ayy amannn trafiği batsınnnn!
      hahahah :)

      Sil
  4. yeni yılın kutlu olsun özlemcimm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yılın kutlu olsun Mavim. Bütün sevdiklerinle sağlıklı ve huzurlu bir yıl geçirmen dileğiyle

      Sil