20 Aralık 2014

Keşke Yalnız Bunun İçin Sevseydim Seni

(İstanbul- İstiklal Caddesi )


Kuşlar toplanmış göçüyorlar

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



Hiçbir şeyim yok akıp giden sokaktan başka

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



Senaryocu bayanla bir bankta oturuyoruz

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



İyi anlarında sesin kalınlaşıyor.

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



Baktım yeri toparlıyor ayak izleri

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



Eşiklere oturmuş bir dolu insan

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



Fazıl hüsnü diyor ki, ne diyor fazıl hüsnü?..

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



Ortaoyunumuzun dekoru bir kağıt mendil

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



ve konsolun üstünde noksan bir gümüş kutu

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



Uzaklardaydın, oracıkta öbür kıta da,

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



İkinci bir parıltı var senin bakışlarında

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



Kehanet adlı kısacık bir şiir buldum

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



Yürüyoruz bütünlemeye kalmış bir sessizlikte

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



İki çay söylemiştik orda, biri açık,

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



Uzaklara bir bakışın vardı kafeteryada

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



Bir şey var, ancak makilerin orda söyleyebilirim,

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



An ki fıskiyesi sonsuzluğun

keşke yalnız bunun için sevseydim seni



Cemal Süreya

Sahipsiz Cümleler

10 yorum:

  1. En sevdiğim şiiri :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir şeyim yok akıp giden sokaktan başka

      Sil
    2. Bu cümlesi çok vurucu ve düşündürücü

      Sil
  2. http://www.mustafaalniak.net/2013/10/keske-yalniz-bunun-icin-sevseydim-seni.html :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cemal Süreyya'nın bu şiirini ilk defa duyuyorum. Çok çok beğendim. Biraz okumakta geç kalmışım; ama bu güzel şiiri okumamı sağladığınız için teşekkürler.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Adı, kendisi şiir kokan Mavim. Kim bilir senin bildiğin nice güzel şiirler vardır.

      Sil
  4. Kalbinin derinlerinde bir yerlerde İstanbul sevgisi var (: Biliyorum...

    "Süreyya" değil ==> "Süreya" olacak. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim mi? hahahaha... O İstiklal caddesinde yürümenin ne kadar zor olduğunu biliyorum, kalabalığı sevmem. Betonlarla dolmuş şehirleri sevmen. Şu görüntü hoşuma gittiği için bir de "Kız Kulesi" hoşuma gider. İstanbul'un insan kalabalığının olmadığı huzurlu yer görüntüsü verdiği için. Yani derinlerde bile İstanbul'u sevmiyorum.

      Düzelteceğim. :)

      Sil