21 Aralık 2014

Pollyanna'ya Son Mektup

Bu güzel şiirleri güzel bir sesten dinleyin. Abone olun. :)



Hayatım bir mutsuzluk inşaatıydı Pollyanna 
Çimento, demir, çamur... 

Duvarlarımı şiir ve türkü söyleyerek sıvardım. 

En üst kattan düşerdim her gün 

Esmer bir işçi gibi dilini bilmediğim bir dünyaya 

Hayatım bir mutsuzluk inşaatıydı Pollyanna 
Sana ve mutluluğa yazılmış mektuplarıma 
Cevap beklediğim zamanlarda. 
,,,,,,,,,,,,,


Unutuşum başka bir sendi. Ben ölüyordum Tropiko.
Unutuşun beyaz romansıyla ölüyordum.
Söyleyecek başka bir şeyim yok artık.
Unutmak istemiyordum oysa.
Güzel kalan yaralarda vardır çünkü...
Limon kokulu, yağmurlu kadınlar vardır.
Hiç unutmayan kadınlar vardır... limon kokulu...
Her şeye rağmen... yağmur kalan kadınlar vardır...



ah bu ben 
grameri bozuk bir hikayenin içinde, 
yüklemini kaybetmiş bir cümle gibiyim 
sindire sindire yaşamalı ayrılıkları da 
belki de bu yüzden../..hala aşık gibiyim 
.............



Sevgilim sabahın erkenini seviyor, 
ben geceyi ve esmerliğini onun, 
o dorukları seviyor, korkuyor bundan 
ben rüzgarla buluşan tepeyi, tuhaflığı, 
ona bir yeşil gülümsüyor, 
ben, hayatı delice sevdiysem nasıl, 
diyorum, seni de öyle. 
O kendi boşluğunda oyalanan günlerde 
canı sıkılan bir çocuk gibi uyuyor, 
ben göğe bakıyorum geceden, 
kendi çukurunu bulmuş deniz gibiyim 
diyorum, yanında, 
o sabahları eğilip öpüyor denizi.
................



antik bir aşkın kalıntıları kalıyor sular altında 
“yasu!” diye bağırıyor bir balıkçı 
eyvallah çekiyor yan masadakiler 
bir kadın derinden “samyotisa’yı” söylüyor, 
“sagapo me agapi” diyor 
bütün meyhane başını önüne eğiyor 
kadın şarkı söylüyor 
kadın ağlıyor 
yâr gidiyor 
.............


Sahipsiz Cümleler

4 yorum:

  1. O sabahları eğilip öpüyor denizi..

    Şiirin sonuna Ahmet Kaya şarkısı çok yakışırdı. (:

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Didem Madak'ın yazdığı şiir ayrı bir güzel ama.

      Sil