4 Ocak 2015

Mavi Orkide

Merhaba Sayın Sahipsiz Cümleler okuyucuları. Bu hafta Konuk yazar olarak Sahipsiz Cümleler adlı güzel, mütevazı, sevecen ve kaliteli bir bloğa konuk oluyorum. Sizin ilginizi çekebilecek bir konuda bir paylaşım yapmak istedim. Umarım okurken sıkılmaz ve beğenirsiniz. 

Bundan bir sene kadar önce bir çiçek firmasında satış temsilcisi olarak 3 ay kadar çalıştım. Erkek olduğumdan mı bilinmez çiçekler hiç ilgi alanıma girmemişti. Yazın iş ararken bir çiçek firmasının ilanını gördüm, iş başvurusunda bulundum ve sıkı bir mülakattan sonra işe alındım. İstinye CarfurrSA satış sorumlusu olarak işe başladım. İlk başladığım 1 hafta eğitim alarak çiçekleri tanıdım, bakımlarını öğrendim. Ne kadar da çok bitki vardı! öğren öğren bitmiyor :)

Bazı günler elimde kâğıt çiçeklerin bakımı, sulaması, temizlenmesi, nerede durması gerektiği, ne kadar zamanda büyüdüğü hakkında o kadar detaylı bilgi vardı ki... Ürünleri yerleştirip İstanbul'a gitmek için firmaya uğramak için can atıyordum adeta. Nedeni ise çiçekleri soğuk ve canlı tutmak ve güzel kokmasını sağlamak için sürekli aynı soğuklukta tutulan o odaya girmek istememdi. Aman Allah'ım Cennetti sanki. Papatyalar, güller, karanfiller adeta havada dans ediyor, içeri giren insanı etkisi altına alıyordu.

Ama benim hep dikkatimi çeken bir bitki vardı. Mavi orkide... Ne kadar güzel bir şey öyle. Ne kadar narin, kırılgan, hassas ve hoş… Hemen hemen herkes orkideyi bilirmiş ama mor, beyaz, pembe orkideyi biliyormuş. Benim orkideden o zaman haberim olmuştu :) Çoğu firmada bulunmayan o mavi orkideler yurt dışından uçakla getirttiriliyormuş meğer şirketimize. Zaten satış yaptığım günlerde en çok sattığım ürün bir yana, Mavi orkide bir yanaydı. İnsanları kendine çeken bir etkisi vardı. Her gelen bir orkide almak isterdi ve alırdı da.

 Mavi Orkide mi olur yahu !

Bazen müşteriler ile tatlı bir diyaloga girer onlar ile inatlaşırdım :) Mavi orkidenin hep boya olduğunu düşünenlere anlatmaya çalışır ve üzerinde yazan açıklamasını gösterirdim. Öyle inatçı Teyzeler vardı ki  o çiçeğin mavi olduğuna inandıramazdım :) Ama her ne olursa olsun sonuçta o mavi orkideyi almaktan vazgeçemezlerdi. Sulama şeklide çok ilginçti. Bir kovanın içine su doldurup, çiçeğin delikli saksısını kovaya batırıp 45 saniye beklettikten sonra geri çıkarmak gerekiyordu. Ama çamur olursa diyenler için ise söylemek istediğim toprağı gördüğüm en ilginç topraktı. Badem'e benzeyen toprağının içine kökü adeta gelişi güzel dağılmış ve onu bırakmamak için uğraşır gibi bir hali vardı. Çok sularsan ölür, az sularsan ölür, tam aralığını bulmak gerekirdi. Ve güneş almayacaktı. Mavi orkidenin yaprakları kokmasa bile, bulunduğu ortama en güzel enerjiyi sağlayan bir çiçekti.

 Fırsat günleri

Şirketin belirlediği bir ayın bazı günlerinde ki fırsat günlerinde çiçeklerin çoğu büyük bir indirime gider, 400 lira olan ''Bonsai'' isimli bodur şirket ağacı 250 liraya kadar düşerdi. Ama kimin umurunda! İnsanlar o gün neredeyse sadece orkide almak için gelirdi. Bende bunu fırsat bilerek şirkete katkı amaçlı promosyonlu ürün koyar , müşterilerin başka ürünlere yönelmesini de sağlardım. Bide dönem dönem yapraklarını döker öksüz bir çocuk gibi sadece dalları kalırdı. O halde bile insanlar yeniden yetiştirmek için aynı fiyata dahi alırdı. Mavi orkide sonuçta. Birçok müşterim ilk defa burada gördüğünü başka hiçbir yerde böyle bir orkide olmadığını söylerdi.

Zira orkide kalmazdı çünkü :) Yani Mavi orkide belki de dünyanın en güzel çiçeklerin arasına girerdi. Benim için Mavi orkide çok farklıydı. Şuan ailemin evinde 4 tane değişik renkte orkide var ve onlara bakmak bana bir çocuk büyütmek gibi zevk veriyor.

 Küçük bir tavsiyem var. Herkesin evinde bulunması gereken bir çiçek bana göre. Hele ki çiçek severler Sizin hala Orkideniz yok mu?

Okulum sebebiyle ayrılmak zorunda kaldığım işi o kadar çok sevdim ki Bu yaz okulumu bitirdiğimde tekrar iş başvurusu yapmak için sabırsızlanıyorum.

Yeni bir paylaşımla tekrardan görüşmek ümidiyle.

Konuk Misafir Yazar: Konuşan Adamlar blog sahibi Necati Karakaş
Daha fazla bilgi edinmek için bloğa TIK 


Sahipsiz Cümleler

9 yorum:

  1. İlk konuk misafirimin paylaşımını katletmek istemedim. Bu nedenden dolayı yorum kısmında yazıyorum. Daha deneme aşamasında; fakat misafir blog yazarlığımı hoşuma giderse her ay bir bloggerı ya da blogum yok ama sizi takip ediyorum diyen okuyucumu bloğuma konuk yazar, misafir olarak davet edeceğim. Bir ay sonra devam edersem blogta paylaşım yapacağım. Bu konuda bloğun sağ taraftaki gagetteki iletişim bölümünden bana ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  2. Özlem hanım sizin gibi anlatım tarzı farklı bir bayanı kendi blogunda görmekten şeref duyarım :)

    YanıtlaSil
  3. Necati beyi tebrik ederim, çok guzel bir paylaşım olmuş. Mavi orkide duymamıştım bende, hangi şirket burası, yazıyordu da ben mi gözden kaçırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk defa duydum. Ve oldukça farklı, hoş gözüküyor. CarfurrSA alışveriş merkezinde çalışmış ama her carfurr da var mıdır? bilemem.

      Sil
  4. Dondurma delisi çok tesekkür ederim. Mavi orkideyi çoğu insan duymamıstı , benim gibi :)
    Şirketten bahsetmek reklam olacaktır, fakat bulabileceginiz bazı yerler şu şekilde Carfurr iç erenköy, carfurr Selamiçeşme, MKM carfurr, ve istinye Carfurr' da temin edebilirsinix . teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ben Antalya'dayım :)

      Sil
    2. Antalya'ya kadar elim uzanmaz ama bir araştırabilirim isterseniz :)

      Sil
  5. Internette yogun bir arastirma yaptim ve mavi orkidelerin gida boyasiyla mavi rengi aldigi ve birsonrakinde beyaz actigina ulastim. Sizin bahsettiginiz gercek mavi orkide sanirim. Eger gercekse uretilmis olmasina cok sevindim. Ben de antalyadayim.temin etmek cok isterdim

    YanıtlaSil