5 Ocak 2015

Pisipisi Felsefesi

Bir anne kızına tuhaf kelimelerle hitap eder mi ya. Canım der, prensesim der… Bunları da dediği de oluyor da; fakat genellikle tuhaf kelimelerle hitap ediyor bana. Cadılar Kraliçesi.( Zaten bunu açıklamaya gerek yok. Cadıların Kraliçesi ben oluyorum. :) İçimde hiçbir şeyi tutmam ben. Karşımdaki kırılır diyen insanlardan olmadım hiç. Açık sözlülüğüm yüzünden böyle diyor. Bu huyum yüzünden azarlanıyorum, annem tarafımdan. Dilini tut dilini.) Cin ipi, Şeytan bastırması. Bir gün boyunca Şeytan bastırması ve Cin ipine gülmüştüm. Kadın sırf benim için özel tabirler uyduruyor. Şeytan Bastırması, Şeytanı bile parmağında oynatabilecek tipteki insanmış. Cin ipi de uyanık. Her işin içinden kolayca sıyrılan kişiymiş.

Garipsin, sen diyor. Garip ne anne diyorum. İşte bir garip diyor. Sonunda açıklamasını yaptırdım. Ne demek istiyorsun yani. Sen ciddi bir rahatsızlık geçirmezsen, başına bu ülke de ilginç bir kaza gelmezse. En uzun yaşayacak insanlardan birisin. İnsanın hiçbir şey umurunda olmaz mı?

İnsanın hiçbir şey umurumda olmaması gibi durum olamaz. Ama ben, benim için yararlı olacak şeyleri umursarım sadece. Gerçekten garip bir kızım. Katılıyorum buna. Yaratılışımda mı var bu bilmiyorum. Üzülmüyorum ki deyip kendini yiyip bitiren insanlardan hiç olmadım. Üzülmüyorum diyorsam üzülmüyorumdur, umurumda değil diyorsam umurumda değildir. Mesela sevgilisinden ayrılınca günlerce, aylarca yemeden, içmeden kesilen ya da tam tersi yiyeceklere gömülen bir insan olmadım ben. Böyle yaşanmışlıklarda geldi başıma. Nasıl bir insanım ben ya diye sorguladığım oldu kendimi cidden.

 Ben umursamıyorum, üzülmüyorum diye savunma mekanizmam, sığındığım bir şey de değil. Benim için bir şey bitmişse, çözümsüzse onun düşünmenin hiçbir anlamı yoktur. Ben önüme bakarım. Bunu anneme dediğimde garip geliyor. Çünkü bazı insanlar gibi gerçekten çok gereksiz şeyleri kafaya takıp düşünüyor. Ben bir şeyi düşünüyorsam. Çözebileceğim, çözümü olan şeyleri düşünürüm. 
Çözemediğim şeyleri neden düşüneyim ki. Bu bana aptallık gibi geliyor. Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz.

Anneme sordum, akrabalarla ilgili bir sorun var.

-Eeeeee… saatlerce kara kara düşünüyorsun. Bir çözüm bulabildin mi?
-Ne çözümü ?
-Bu sorunu halledecek bir çözüm.
-Çözümü yok ki.
-O zaman niye düşünüyorsun?

Amaaan napak! Benim felsefem. :)

Bilmiyorum belki çoğunuz böyledir. Ama önceden başkalarının ne düşündüğünü çok önemserdim. Kurdukları cümle vb. sosyal medyadaki insanları bile. Öyle tipte insanlar var ki kendi düşüncesini size benimsetmeye çalışıyorlar. Hiç umursamıyorum. Önceden laf yetiştirmeye çalışıyordum. Bakıyorum kendim yoruluyorum, sinirleniyorum ve bende değiştirmeye çalışıyorum karşımdaki kişiyi. Tabi başarabiliyor muyum hayır. O zaman en basit şey ne bu insanlarla iletişimi keseceksiniz. Bu kadar basit.

Bunun dışında kimseye değer vermek için uğraşmayın. Sen çok değerlisin, sen böylesin vb. güvenmeme değil de her zaman bir açık kapı olsun. Ki bana bile değer vermeyin. Değer vermek için uğraşmayın, değerini zamanı gelince o kişi gösterir.

Bir insana bir şey anlatmak imalarda bulunmayın. İçinizden ne geçiyorsa söyleyin. Kırılsın. Kırılmasın diye yaptığınız daha çok kıracak çünkü. İma işini samimiyetsiz, çıkarcı, ikiyüzlü insanlar başvurur. Karşısındaki kırılmasın falan diye değil, kendilerini, çıkarlarını düşündükleri için böyle davranırlar. Bir açık kapı bırakmak isterler.

Sizin bana öneri de bulunacağınız konular var mı? Benim deneyimlediğim bunlar. Özellikle başkasının düşüncesini önemsememek ( Burada kastettiğim gereksiz düşünceler. Sizi, benliğinizi, düşüncenizi değiştirmek isteyen kişiler) daha yeni öğrendiğim bir şey bir haftalık bir süreç. Ve bu bir hafta içerisinde iki tane olay başıma geldi. İkisine de cevap vermedim, def ettim. ( Sosyal medya da) İnanır mısınız?

İlk dediğim şey. Ben bunu daha önce niye yapmıyormuşum.

Çözümsüz bir şey aklınıza geldiğinde. Benim cümlemi hatırlayın.

Amaaaan napak! yapacak bir şey yok.

Bu arada kendime cici cici bereler ördüm. Üç tane. Bir tane daha örüyorum. İki tane de saç bandı öreceğim. Yeni hobim. Boş bulduğum her vakit ve ortamda elimde örgüm. Otobüste :) . Ama çok tatlı oldular. Paylaşacağım sizinle bitsin hepsi. Hatta ben modellikte yapabilirim, bir iki şapka da. Bunun dışında profosyenel programla çizimlerle uğraşıyorum daha çok çoook başındayım; ama fena sayılmaz. Daha da geliştiririm umarım. İşte birkaç çizimim.




Görüşmek üzere pisicikleeeer!


Sahipsiz Cümleler



6 yorum:

  1. Valla annen çok yaratıcıymış hiç boyle kelimeler duymamıştım ama annenin bu yaratıcılığında senin katkın büyük diye düşünüyorum :D Haftasonu, bankamatikten hesabıma para yatırırken, bankamatik paramı yuttu. Sinir oldum, moralim bozuldu. Dışarıya gezmeye çıkmıştık, böyle birşey yaşayınca eve döndük. Pazartesi bankaya gidip paramı aldım ama o an sinir olmuştum bir kere. Halbuki pazartesi hallederim deyip, keyfime bakmam gerekirdi. ;) Ne yapmam gerektiğini biliyorum ama uygulamak zor benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte ben o insanlardanım. Öyle bir olay benim başıma gelse. Ne yapalım pazartesiyi bekleyeceğiz derim. Ve bunu dediğim an da ilk tepkiyi annemden alırım. Hiç telaşlanmıyor musun, ya bir şey olursa. şeklinde tepki alırım kesin. Düşünsem de düşünmesem de o kart orada kuzu gibi Pazartesi gününe kadar kalacak. Galiba yapı meselesi bu canım. Ama insanların kendilerini bu şekilde törpüleyebilceğini düşünüyorum. Ama gerçekten de çok zor. Ben annemim önünde somut bir örneğin kadın benim tam zıttım.

      Sil
    2. Sanırım öyle, yani meselesi. Benim başıma birşey gelince heyheyleniyorum, Başkasına olsa, tamam sorun değil, tatlı canını sıkmaya değer mi derim.
      Valla annen seni gördükçe daha da telaşlanıyordur, niye bu kız hiç telaşlanmıyor diye :)))

      Sil
    3. Annemi bu durumum endişelendiriyor. Daha alışabilmiş değil.Beni pek aklı yerinde görmediğini düşünüyorum. :))

      Sil
  2. Çizimler harika ve bereleri merak ediyorum haberin ola :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim daha yolun başındayım bakalım. Bereleri kesinle paylaşacağım. Bakın ne kadar becerikli bir kızım mesajı vereceğim :D

      Sil