20 Ocak 2015

Yeni Keşifler. Müzik Tavsiyeleri

Artık sürekli gündemde olan sanatçılardan, gruplardan, popüler kültürün ürettiği ama müzikle alakası olmayan kişileri görmekten bıktım. Yaklaşık bir aydır yeni keşifler içine girdim. Bu nedenden ötürü benim keşfettiğim müzikleri, sanatçıları, grup adlarını sizinle paylaşmak istedim. Çoğu popüler olan sanatçılardan bin kat iyi.

1. RİN’G0. Kazakistanlı grup. Üyeleri: Batır Baynazarov, Otagen Damyler, Ayan Birbayev, Adilijan UmarovRin'Go grubu 2006 yılında Almatı'da kurulmuş. Rin'Go Japonca'da "elma" anlamına geliyor. Grup üyeleri Almatı doğumlu oldukları ve şehrin sembolü elma olduğu için bu ismin uygun olacağına karar vermişler.


Çok güzel. Özümüzü anlatan güzel bir şarkı olmuş. Türkiye’de son zamanlarda Araplaşma görüyorum. Bizim özümüz Arap değildir hatırlatmak isterim. Evet İslamiyet’le Araplar sayesinde tanıştık. Ama İslamiyet’i yükselten Türklerdir. Araplar bunu yapamazdı. Hele Dünya savaşında arkamızdan vuran bir ırk.  Batı, Arap toplumu arasında bocalamaktan kurtulup umarım özümüze ulaşır Umarım bir gün Turancılık gerçekleştiririz.


Klibi çok sevdim. Gelenkesel müzik aletinin kullandığı bölüm hoşuma gitti. 


İstanbul’da çekilmiş klip. 


Duygusal parça da ses tonlarına çok yakışmamış sizce.

2. GOMMALAR Kıbrıslı grup. Üyeleri, Simge ve Aytunç Akdoğu adında iki kardeş.



Her gün dinliyorum bu müziklerini. Çoğu kişi bu covera alışmadığını söylemiş; ama benim çok hoşuma gitti bu grup. Bağımlısı oldum coverin. Şu aralar favorim. 

3.SOFAR SOUNDS. Bir grup değil bu. Güzel bir etkinlik diyebiliriz.  Müzik severlerin anlaşıp bir araya geldiği ve evnizin salonu, bahçesi buluştuğunuz alanlar oluyor. Davet ediyorsunuz. O şehirde, ülke de yaşayan müzik severler bir araya gelip hem müziklerini paylaşıyorlar hem güzel vakit geçirip, yeni arkadaşlıklar ediniyorlar. Ne hoş değil mi? Birçok ülke de yapılıyor bu. İstanbul'da geçen sene 2014'te yapılmış. Bu da Afişlerinden biri.






Ve şimdilik bu kadar yeni keşiflerim oldukça paylaşacağım. Özlem benim de bildiğim gruplar, müzikler var diyorsanız, paylaşırsanız çok memnun olurum, sevinirim. Görüşmek üzere.

Sahipsiz Cümleler

8 yorum:

  1. Sen keşfet ki bizde keşfedelim :) teşekkürler Özlem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur! meleğim benim. Bir şey değil. Ama siz de keşfedin :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Mavi Kuşu seversin :) Bir şey değil.

      Sil
  3. mavi kuşş çok tatlı senin gibi :))
    her gün ben de dinleyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinle Mavim. Hem garip bir üzüntü hem de huzur veriyor bu şarkı.

      Sil
  4. Sofar soundsa bakabildim bayıldım,mükemmeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birçok ülke de yapılıyor bu. Yabancı şarkılarda güzel. Vaktin olduğunda incelersin.

      Sil