3 Şubat 2015

Güzellik Sırlarım / My Beauty Secrets

Gül Suyu, Yağı / Rose Water, Oil



Kırışıklık ve Sivilce giderici, Nemlendirici, yüz rengini düzenler. Mat cilde parlaklık verir. Burundaki siyah noktaları giderir. Saçın uzamasını ve güçlenmesini sağlar.

Kullanımı:
1.Gül suyunu pamuğa ya da makyaj silme pedine dökerek. Yüzünüzü sabah, akşam ya da günde iki defa silin.
2.Gül suyunu su ile karıştırarak gargara olarak kullanabilirsiniz.
3.Şampuanınıza gül suyu katabilirsiniz.
4. Gül suyunu kaynamış su ile bir şişe de birleştirip. Saçınıza sprey şeklinde kullanıp saçınızı nemli halde tarayabilirsiniz.

Vazgeçmediğim şeylerden birisidir gül suyu.  İlk sürdüğünüzde ağır bir koku oluştuğunu düşünebilirsiniz; ama sonra çok hafif bir koku haline geliyor. Sanki yaz akşamı güllerle dolu bahçe de hafif esen rüzgarın burnunuza getirdiği gül kokusu gibi. Özellikle saç için bunu söyleyebilirim. Ve şundan kesinlikle eminim yüzü yumuşacık yapıp nemlendiriyor ve gerçekten düzenli kullandığınız taktirde burnunuz da vb. yerde siyah noktalar oluşmuyor. Bir de güzel kokmanızda acabası. Ve çevrenizdeki insanlar.

Ne kokuyor sen de hoş bir koku var, tepkisiyle karşılaşıyorsunuz.

Saçı taramak için özel su karışımları almıyorum artık. Su dalgası şeklinde bir saçım var. Taraması oldukça zor; ama gül suyu ile ıslatıp kolayca tarıyorum. Güçlendirdi mi bilmiyorum ama parlak ve yumuşak yaptığı doğru. Gül yağı gül suyundan daha etkili. Onu da kullanabilirsiniz; ama gerçek gül yağı oldukça pahalıdır. Ve ağır bir yağdır su ile seyrekleştirmeniz gerekir. Ve yağı alabilirseniz tabiki de yağ derim. Parfüm bile almanıza gerek yok.

Badem Yağı/ Almond Oil


Kaş, kirpik ve saç için biçilmiş kaftan.
Genellikle kişisel bakım deyince hep saçla ilgileniriz. Kirpik ve kaşımızı ihmal ederiz.  Yerel dilde kaş küsmesi, kirpik küsmesi diye tabir vardır. Belki çoğunuz duymuştur. Yani kaşın ve kirpiğin dökülmesi. Bazen gün içinde o kadar işlemden geçiyor ki rimeldi, makyajdı. Dolayısıyla kirpikler, kaş gürlüğünü kaybedip dökülüp seyrekleşebiliyor.

Kullanımı:
Her gece yatmadan önce  bir kulak çöpü yardımıyla badem yağına çöpü batırıp kirpiğinizin diplerini sürün. Sonra hafif dokunuşlarla rimel sürer gibi kirpiğinizde gezdirin. Aşırı yağlı olmasın göze kaçmasını istemeyiz. Aynı işlemi kaşınıza uygulayacaksınız. Kaşınıza sürün on dakika bekledikten o şekilde uyuyabilirsiniz.  Her gün bıkmadan yapın bunları. Kirpiğin sağlıklı haline geldiğini göreceksiniz. Bazı kişilerde kirpik uzatmaya da yarıyor üstelik. Herkeste aynı etkiyi yapar mı bilemem. 

Papatya Yağı, Suyu / Daisy Oil, Water



Saçı güçlendirmek ve saçtaki kepeği gidermek için doğal çözüm. Ayrıca saç renginizi açmak isterseniz. Yazın saçınızı papatya suyu ile yıkayıp güneşe çıkabilirsiniz. Saçınızın renginin açıldığını göreceksiniz. Özellikle kumral ve sarışın bayanlara öneririm. Benim saçım siyah olduğu için böyle bir hata yapmak istemem. Saçımın doğal rengini seviyorum. Şunu da ekleyim tabi saçınızın boya olmaması lazım.

Ayrıca papatyanın şu etkisi var. Uykusuzluk probleminiz varsa yastığınıza birkaç damla papatya suyu dökebilirsiniz. Uyuyacağınız zaman. Ya da çayını yapıp içebilirsiniz.

Benden şimdilik bu kadar. Daha çörek otu, portakal, lavanta var onları da sonra anlatayım. Olur mu? 

Bunları kesinlikle uygulayın pişman olmayacaksınız. Bu hoş kokular hem ruhen hem de bedenen sağlık katıyor insana. Ama şunu tekrardan yinelemek isterim. Kolunuzda test edin kullanmadan önce. Alerji vb. karşı. Sonra uygulamaya başlayın. Bir çiçek demeti gibi gezin ortalıkta. :) Görüşmek üzere.

Sahipsiz Cümleler

11 yorum:

  1. Gül suyu benim favorimdir ,evimden eksik etmem.Saçlarda kullanıldığını bilmiyordum,sayende öğrendim Özlemcim,teşekkürler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep favorimiz kalsın o zaman :) Bir şey değil. :)

      Sil
  2. Sen yine ne cici şeyler paylaştın böyleeee!!
    bu gül suyu setinden aldım resmen temizleyici tonik losyon krem vazelin vsss
    ama bir sor bakalım kaç kere kullandım üşengeç ben?! :/

    Bu arada baby sen İstanbul'da değilsin ama İstanbul'da blogger buluşması yapmayı planlıyoruz.
    Rica etsem blogumdaki ayrıntıları sen de paylaşabilir misin :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullansana niye kullanmıyorsun. Biliyorum Ali'nin blogunda gördüm. Tabiki de.

      Sil
    2. ayy aman ne bileyim böyle paspal pasaklı pis bişi oldum işte :))

      Sil
  3. dip not: Ali'nin blogunda da belirttiğimiz üzere bizlere bir davetiye tasarlarsan çookk mutlu oluruz ki bizz (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet afiş yapmayı düşünüyordum. Zaten iletişime geçecektim sizinle. Yeri zamanı belli mi? Saat kaçta. Onları soracaktım. Tarih belli. Saat ve yer. Nerede buluşacaksınız ilk afişe/ davetiyeye onu iliştireyim.

      Sil
    2. ayyy güzel kalpli canımmmm arkadaşım benimmm keşke sen de gelebilsennnn. gerçi kalacak yerin de var bakk ona göre bir düşün ;)
      Bu arada yazıda da belirttiğimiz gibi adres ve tarih net değil 21-22 Şubat'tan biri olsun diyoruz. Yer olarakta Kadıköy en mantıklısı gibi ama onda da alternatifler var katılım olursa ortak karar alınır diye düşünmüştük.. :/

      Sil
    3. Sağ ol canım benim söylemen bile Yter. Şu aralar gelmem imkansız maalesef. İnşallah başka sefere. Sizlerle tanışmayı çok çok isterim. Afiş ya da davetiye her neyse hazır şimdi blogum da paylaşacağım.

      Sil
  4. o_O ne yazsam ki bana çok uzak bir konu Öööözlemm :) ama şöyle diyebilirim kadının bakımlısı ayrı bir değerdir ha bir de papatya suyu harbi işe yarıyor mu? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D sabah sabah güldürdün beni. Niye ya erkeklerde yapsın. Erkekler bakım yapmaz diye bir şey mi var. Yarıyor tabiki özellikle saçın rengini gerçekten açıyor.

      Sil