25 Şubat 2016

Kötü Çocuk Vini Uehara

Hayat çok ilginç ve tesadüflerle dolu, internette paylaştığınız bir fotoğraf kitap kapağında kullanılsın. İlk önce aşk mesajları gelmeye başlasın. Sonra İstanbul’dan Mavi reklamına çekimine katılmak ister misiniz? Binlerce hayranınız sizi bekliyor diye telefon gelsin. Özlem sen de abartma diyor olabilirsiniz; ama bu  Vini Uehara’nın başına geldi. ( Haberin kaynağı TIK )

Mavi marka reklam

Wattpad’ı duymayan var mı? Ben duymuştum; ama bugün haberi okuyunca wattpad hakkında bir araştırma yaptım. İnsanlar nasıl cesaret edip yayınlayabiliyor romanlarını/hikayelerini diye. Telif hakkı korunuyormuş yazının. Eğer telif hakkı korunuyorsa ben de böyle bir yer de yazmak isterim açıkçası. Hikaye yazıyordum ama dikkat ediyorsanız artık yazmıyorum. Çünkü blogta çalıntılar oluyor maalesef. 

Wattpad ne alaka derseniz Vini, Kötü Çocuk ( Büşra Küçük)  kitabına kapak olarak, ünlendi Türkiye’de.  Olayı tam anlayamadım önceden wattpad da yazıp sonra kitap olarak basıldı mı? olayın aslını tam olarak bilmiyorum. Sanırım öyle. Yaklaşık 35 milyon kişi kitabı okumuş. Vini, şimdiye kadar ülkesinde de dikkat çekmemişti belki. Yalnız bu yakışıklılıkla şimdiye kadar nasıl dikkat çekmemiş orası da ayrı bir durum. Gerçi ünlü olmamış binlerce insanlar var güzel ve yakışıklı olan. Ülkesinde durumu nedir bilemem; ama Türkiye’de Mavi markasının yüzü oldu. Genç kızlar tarafından dikkat çekmiş durumda. 

Kitaptaki karakterin cana kemiğe bürünmüş hali olunca hem kitap hem de Vini dikkat çekici hala gelmiş. Özelikle birçok genç kızın elinde bu kitap var şuanda inanmıyorsanız Twittera bakın. Yakışıklılık, güzellik sen nelere kadirsin. Yani şunu demek istiyorum hepimizin kitaplarda hayal ederken etkilendiğimiz karakterler vardır değil mi? Büşra’nın yazma yeteneği inkar edilemez ama şu açıdan da kutlamak lazım okuyan kitlenin farklı karakter hayallerini bir kişi de somut hala getirebilecek  kişiyi seçmiş olması. Bu açıdan da tebrik etmek lazım.

Bir wattpad hakkında beni bilgilendirecek, bu konu da bilgi sahibi birileri varsa bildiklerini benimle paylaşırsa çok memnun olurum. Hatta hikâye yazmakla uğraşan blogcanlar blog yerine ( Blogta telif hakkını almadıysa) wattpad’da yazması daha doğru gibi. Mesela Maviye İz Süren, Sonsuz ( Cahit serisi çok güzeldi) aklıma şu an gelmiyor ama eminim vay bu kitap haline gelse dediğim birçok hikâye okudum blogta. 

Sahipsiz Cümleler

22 yorum:

  1. Aynen güzel bir uygulamaymış, biraz inceledim. Bu e-kitap olayının yaygınlaşması taraftarı bir insan olarak, yeni uğraşım olmaya aday :) Biraz daha bilgi sahibi olunca yeniden buraya uğrarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz! Çabuk bana wattpad hakkında bilgi ver. :) Kesinlikle benim de. Blog da wattpad de yazan çoğu kişiden iyi yazan bloggerlar var.

      Sil
    2. Çok sayıda çöp diye nitelendirilecek hikaye olsa da biraz araştırınca güzel şeyler çıkıyor. Zaten yayınevleri avcılığa başlamışlar buradan :)

      Sil
    3. Bu ülke de yayınevlerini hırsız gibi görüyorum ben. Çünkü Türkiye'de kitap okuma oranı az bir korsan kitap vb. var artık. Buna rağmen yayınevleri nasıl ayakta. 5 liralık maliyeti olan kitabı 20 liraya vb. veriyorlar çünkü. Ve sanıldığı gibi yazarlar çok para kazanamıyor. Genç yazarlar derneği var. Kitapların ticaretleştirilmesinden yazarların yayınevleri tarafından sömürülmesine karşı bir dernek. Hatta uygun fiyatlara yazarların kitap çıkarmasını sağlayacaklar ileri de.

      Sil
    4. Entelektüel sermaye ile iş yapan kurumlar sonuçta. Ne kadar entelektüel o tartışılır. Paranın olduğu her yerde olduğu gibi insan emeğini sömürerek yaşıyorlar sonuçta.

      Sil
    5. Sonuçta, sonuçta, sonuçta :P Bakalım bir öyküleri paylaştım. Bütün olarak atmak şart değil. Sonraki günler devamını yollayarak bir kitap haline getirilebiliyor. Blogger'dan bir farkı da facebook, google + vs. hesaplarıyla da birleştirilebiliyor.

      Sil
    6. Çok hızlısın. Güzelmiş. Öyle olması daha iyi olur hem takip edenlerde eleştirilerde bulunarak daha zevkli hala gelebilir yazma işi. Benim emin olmadığım şey gerçekten telif hakkını koruyup korumadıkları.

      Sil
    7. Sözleşmeyi okuyamadım. 3 kere denedim, sayfa açılmadı. Ama şöyle bir koruma sağlıyor olabilir. Sonuçta yollandığı tarih belli. Onunla kanıtlama yoluna gidilebilir. Tasdix vb. siteler gibi bir muhabbeti vardır. Bugün bende bir sıkıntı var, cümle kuramıyorum :)

      Sil
    8. Bende açarım artık. Sözleşmeyi okuyabilirsem. Ama takip etmek isterim Wattpad'ını takip vb. bir şey var mı?

      Sil
    9. http://www.wattpad.com/user/BerkayAbal :)

      Sil
    10. En kısa zamanda inceleyeceğim biraz kendimi toparlayım. Ve ilginç bir hikaye konusu seçmişsin.

      Sil
  2. Ne şansmış ya :D Bende üye oldum bakalım okuyalım . :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wattpad daha ayrıntısıyla incelemedim ama büyük ihtimalle ben de üye olup. Bir kitap başlangıcı yapabilirim.

      Sil
  3. böyle güzel olaylar insanı teşvik ediyor ama dediğin gibi blogda ne yazık ki telif hakkı yok.
    wattpad hesabı açtım ama kullanma kısmını pek kurcalamadım, öyle kaldı. teşekkür ederim yazılarımı öyle gördüğün için.
    ben de senin sonsuzun hikayelerini seviyorum.
    ve araştıralım wattpad i özlemcim orada yazalım bizdee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wattpad bu konu da iyi gibi duruyor. Yazan kişilerin yaşının çoğu düşük galiba. Bazı kişiler ergenler doldurdu burayı diye eleştirmiş ama onlardan yazmaya heveslenmesi güzel bir şey bence. Ayrıca Wattpad uygulaması Türkiye'de kitap okuma oranını artırmaya başlamış. Kitaplar ne yazık ki pahalı bizim ülke de. İnsanların, ailelerin ne maaş aldığı belli. Kitap okumak lüks bazen.

      Sil
    2. Şunu da ekleyim. Bence kitap çıkarmak için geçe kalan kişilerden birisin. Huzur buluyorum yazıların da ben.

      Sil
    3. okuma oranını arttırması iyi bir şey. işleyişine bakayım biraz ben.

      çok teşekkür ederim. aslında ben birkaç yarışmaya yazdıklarımı sınamak adına gönderdim, olumlu sonuç alamadım.
      ve bu beni etkiledi. bilmiyorum belki biraz daha geliştirmeliyim kendimi. olumlu düşüncelerin her zaman iyi geldi bana canım..

      Sil
    4. Canım ben bu yarışmaları anlamıyorum. Bir yarışmanın birinci olan yazısını okumuştum. Bunun neresini seçmişler dediğim oldu. Hangi kriterleri göz önüne alıyorlar bilmiyorum. Ama şunu bilmek lazım jüriler bile kendi öznel bakış açısıyla değerlendiriyor ve çoğu ünlü olan yazarların hayatında yazdıkları kitapların çoğunlukla geri çevrildiğini duyduğum hikayeleri olmuştur. Benim fikrim değişik yazım tarzın var. Düz yazıdaki şiirsellik seninkisi, ben böyle yazamam açıkcası.

      Sil
  4. Özlem'im bu yazıya yorum yapmak için çok geç kalmışım ama yapayım yine de :)
    Büşra Küçük hikayelerini wattpad'de de kitap olarak da okumadım ancak senin de söylediğin gibi deli bir okuyucu kitlesi var.
    Vini olayına gelecek olursak.. Wattpad'de hikaye yazan hemen hemen her arkadaşımız ya kendisi ya da okurları tarafından gizli bir facebook grubu açılıyor ve burada hikayeden alıntılar vs paylaşılıp okuyucu-yazar ilişkisi güçlendiriliyor. Eh durum böyle olunca yazar kendi karakterleri için Cast seçimi yapıyor. Bunu bazen tek başına bazen okuyucuları ile birlikte yapıyor ancak benim bildiğim kadarıyla Büşra minik Vini hayran kitlesinden biri olarak onu tek başına Meriç olarak seçmiş..
    Sonra sonra okuyucuların -ve sanırım yayınevinin de- desteği ile Vini'ye ulaşmış ve Vini de oku kırmamış.
    Aslında karşılıklı bir al gülüm ver gülüm olayı oldu bu :)
    Yani ben Vini, Büşra sayesinde Türkiye'de geniş kitlelerce sevilip tanınır oldu hem de Büşra hem aşık olduğu karaktere kucaklaşma onun fotoğrafıyla kitap çıkarma şansı yakaladı hem de Mavi'nin sponsorluğunu elde..
    Amannn ne uzun oldu bu böylee :D
    Neyse efendim uzun lafın kısası: Hayal ettiğin kadardır, her şey..
    Öpüyorum kocamannn :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunların hepsini araştırdım okudum canım. Biliyorum. Senin bir daha tekrarlaman çok güzel olmuş. Malesef biz insanalr güzel olan şeye meraklıyız derim. Gerisini tamamlamaya gerek yok. :D

      Sil
  5. Cok gec kaldim ama soyliyim dedim watpedde hikaue yazarken telif hakki yerini isaretlerseniz kopyalanamiyor ve bncede oyle yaziniza katiliyorum *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikayeye devam edemedim iş nedeniyle. Pekte bilmiyorum o konuları ama bakacağım. Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler. :)

      Sil