5 Mart 2015

Oradan Buradan Vol 3

Yazıya nasıl giriş yapacağımı düşünmem. Metnin tamamını yazmaktan zor geliyor bana. Bu arada giriş yaptım iyi mi.

(Kaynak: Penguen)

1-2 hafta önce bilim adamlarının yapmış olduğu araştırmanın sonucunda ortaya sürdükleri tezlerini okudum. Bazı bilim adamalarına göre Biz uzaylıların tohumlarıyız. Deney amaçlı gönderilmiş ve onlar tarafından gözlenen denekleriz sadece. ( Atmosferde bir kalıntı cart curt bir şey bulmuşlar. O kadar zeki değilim anlamadım.) Hani nasıl televizyon, internetin başına geçip nasıl yarışmaları takip ediyoruz. Eğer bilim adamlarının dediği doğruysa, onlarda insanları izleyip Aaaa… bak elektiriği buldular, aaaa….ateşi buldular, savaş yapıyorlar, Din diye birbirlerini öldürüyor bu gerizekalılar,  yemek pişirmeyi öğrendiler, diyerek izlerken keyif oluyorlardır herhalde. Nedense böyle Türk formatında bir uzaylı canlandı gözümde. Koltuğa uzanıp puf, sehpa fark etmez ayağını uzatıp bir yandan çekirdek çitleyip, mısır yiyen, çay içip yarışma programlarını izleyen bir uzaylı canlandı hayalimde hehehehe . O değil de onlarından favori milleti var mıdır ya da favori yarışmacısı. :) Eğer doğruysa denek olmak hiç hoşuma gitmedi. Buna deli saçması diyenler var. Ben de öyle olduğuna inanmak istiyorum.

Bumerang’ın reklam yazımında bir sorun yok mu sizce. Hangi metin yazarlarına yazdırıyorlarsa acilen bir değişikliğe gitmeleri lazım, yazılar çok robotik ve duygusuz. Benim paylaştığım marka yazısının okunma oranı Bumerangdan daha fazla. Bence reklam içeriklerinin yazımını bloggerların özgünlüğüne bıraksalar daha iyi olacak. Lays reklamını kat kat daha iyi yapardım eminim. Ve şunu da itiraf edeyim blog okuma listem de aynı paylaşımları görmek markaya sempatiden öte antipati oluşmasına neden oluyor. Sadece kendi görüşümü, fikrimi sunmak istedim. Umarım bunda bir değişikliğe giderler. Mesela giysi markası tanıtımını bize kendisi yazdırıp sonra gönderdiğimiz yazıyı beğenirse onay veriyordu. Bence böyle bir değişiklik yap Bumerang. 


Kabil, harika bir roman.  Dini ideolojin oldukça yüksek diyenlerin bile okuyup sorgulaması gereken şeyler var.  Kabil’in kardeşi Habil’i öldürdükten sonra olaylar başlıyor. Cezalandırılan Kabil geçmiş, gelecek ve şimdiki zamanda yolculuk yapıp Musa, İbrahim, Nuhla karşılaşıyor. Dini kitaplarda yer alan şehirlerin yıkılmasına vb. birçok şeye şahit oluyor. En sonda da Nuh’un gemisine biniyor. Ve çarpıcı bir sonuçla roman bitiyor. Gemideki insan ırkına dair hiçbir şey bırakmıyor Kabil. Sadece tek başına kendisi kalıyor ve dolayısıyla insan ırkının varlığına son vermiş oluyor Nuh tufanı ile. Keşke böyle bir şey olsaymış dedim, kitabı elimden bıraktığımda. İnsanlar olmasaydı, var olmasaydık keşke. Bu arada haberlerde ilk insanların ağaçlarda yaşadığını öğrendim bugün. Nedeni de zeminin hep suyla dolu olmasıymış. Hayal edince ne kadar zor ve çetrefilli bir yaşam değil mi?

Mars Yıllıkları ve Pal Sokağı Çocukları iki romanı bir arada götürüyorum bu aralar. Mars Yıllıklarına bayıldım. Kitabı okurken bırakıp bazı kısımlarında güldüğümü söylemeliyim. Kitabı bitirdiğimde ayrıntısıyla anlatacağım. Pal Sokağı Çocukları da harika bir kitap. Sonunu bir yerde öğrenmek gibi hata yaptım. Şimdiden üzgünüm. Bence Küçük Kara Balık, Küçük Prens gibi çocuklara hediye etmeniz gereken kitaplardan birisi de Pal Sokağı Çocukları. Tanımadığınız, tanıdığınız, sokakta karşılaştığınız herhangi bir çocuğa bu kitaplardan hediye edin olur mu?


Uzun süredir anime izlemediğimi fark ettim. Anime hastasıyım ama bazen zaman ayırmak zor olabiliyor böyle şeylere. Animenin adı Momo e no Tegami. Oldukça ilginç bir konusu var. Babası vefat edince annesiyle bir adada yaşamaya başlayan minik, sevimli kızın hayatını anlatıyor. İşin ilginç tarafı ise evlerinde sadece onun görebildiği hayaletlerin olması. Sonra o üç hayaletin koruyucu olduğunu öğrenecek ve sıkı bir arkadaşlık bağı gelişecek aralarında. Koruyucu nedir derseniz. Ölen kişinin ailesini ruh ait olduğu yere dönene kadar gözetleyip korumaları ve Gökyüzüne geri de kalan aile üyeleri hakkında rapor vermeleri.

Animeler oldukça ilginç konuları barındırır. Ben anime izlediğimi söyleyince hala tuhaf tuhaf bakan kişiler var. Bebe filmleri, dizileri değil mi onlar. :) Ölüm defteri bunun dışında Fairy Tail gibi animelerden kesitler gösterdiğimde şaşkınlıkları daha da artıyor. Çoğu filmlerden iyi bunlar tepkisi de çabası. İşte ilk defa anime izleyen kişilerin videodaki verdiği tepkiler gibi. 


Ve animeleri merak ettiyseniz. İnternette bu konu hakkında bilgi veren bir çok site var. Ama benim zevkle takip ettiğim sitelerden birisi Anime Fantastica. TIK!


Ve tohumlarım semizotu, dereotu, marul, maydanoz. Burada bahar geldi sayılır. Bahçedeki erik ağaçları çiçek açmaya başladı. Biraz daha belirginleşsinler, o güzel görüntülerini paylaşmak isterim. Tohumlarıma gelince havanın azıcık daha ısınmasını bekliyorum. Onlar bahçem de büyüyecekler. Bu arada yeşil soğanlar büyümeye başladı bile. Görüşmek üzere pisicikler. Kendinize iyi davranın.


Sahipsiz Cümleler

16 yorum:

  1. Dünyada her şeyin bir amacı var. Kötülüklerde olmalı çünkü onlarında bir sebebi var. Tesadüf diye bir şey yoktur bir sebep sonuç ilişkisiyle zaman akmaya devam edecek, ta ki her şey düzeltilemeyecek güne gelene dek.
    Uzaylılar mevzusu saçmalık olmuş iyice kafayı yediler. Kader ve ilahi adeletten uzaklaştıkça zihinleri de kara deliğe doğru çekiliyor galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin farklı düşüncesi olabilir bu konu da. Ama ben de şöyle düşünürüm. Hadi onlar tarafından oluşturulmuş olalım. Onları kim yarattı?

      Ama şunu da eklemeliyim ki. Üç tane galaksi var. Bizim bulunduğumuz galaksiyi somut bir şeyle kıysalayacak olursak toplu iğne ucu kadar. Galaksinin diğeri bir ceviz kadar, üçüncüsü de bir karpuz kadar. Biz daha henüz toplu iğnenin içerisindeyiz ve şu ana kadar Mars'a Aya gidilebildi sadece. Kendi galaksimiz içinde o kadar bilinmeyen olduğu gibi diğer galaksilerde neler vardır kim bilir. Bunun dışında şunu savunanlarda var. Bilim adamları nasıl Mars vb. yer de yaşam belirtileri arayıp şimdiden oraya gitmeyi planlıyorsa. (Çünkü Dünya'nın ileride yaşanmaz bir yer olacağını savunuyorlar. Onların içerisinde bizim olmayacağımız kesin) Bizim geçmişimizde de farklı yaşam belirtisi arayan insanların Dünyayı seçmiş olabileceğinin mümkünatı var bence.

      Sil
    2. Dünyayı yaşanmaz kılan zaten bizleriz, bir şeyleri düzeltmek yerine bırakıp gitmekte biraz gurur ve kibir görüyorum,

      "Bilim adamıyız biz hahaaa. Profesör bırak muhatap olma şunlarla hazırlat mekiği biz yeni bir dünya kurmaya gidelim daha sonra da zenginler gelir daha güzelini yaparız hulen nıhahaha". Böyle bir şeyi Cem Yılmaz'ın canlandırmasını çok isterdim =D

      Sil
    3. Sonumuzu biz insanoğlu kendimiz getireceğiz zaten. :) Çok doğru demiş Cem Yılmaz.

      Sil
    4. En son bir şey. İlahi hakimiyet ve kudreti kabul edemedikleri için yeri gelecek maymundan geldiğimizi söyleyecek, yeri gelecek bizleri uzaylıların denek olmamız için yarattığını dile getirecekler. Ya daaaaa zaman makinasını bulan atalarımız gelişmiş araçları ile ara sıra biz eski hallerini ziyarete geliyorlardır olamaz mı olabilir lalalala(şarkı geldi aklıma). =D

      Sil
    5. o demedi bea ben yazdım şimdi ama onun oynamasını istiyorum =)))

      Sil
    6. O zaman sen güzel yazmışsın. Oraya gidecekler ya zengin olacak ya da bu işlerle uğraşan ülkenin vatandaşları olacak. Biz her halukarda olmayacağız.:)))

      Sil
    7. biz gitmeyelim zaten, biz savaşarak ölelim.

      Sil
  2. Herkesin düşüncesine saygılıyım ama Din dogmatiktir diye kabul etmem ben. Sorgularım. Ki şunu da söylemeliyim. Din toplumlara hem huzur hem huzursuzluk getirmiştir. Benden değil, müşrik diye başkasını öldürmeyi hak görmek bana saçma geliyor. Kuran'ı Kerim'e göre İŞİD'in yaptıklarını desteklememiz lazım o zaman. Helal olsun adamlar Müslümanlığı tam yaşıyor diye. "Haram aylar çıkınca müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün; onları yakalayın, onları hapsedin ve onları her gözetleme yerinde oturup bekleyin." Tevbe/5 Oysa biz internette paylaştıkları görüntüleri izleyince nasıl bir caniliktir diyoruz. Öyle diyorsak dini çoktan sorguluyoruz biz. "Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık bir ceza ve Allah'tan bir ibret olmak üzere ellerini kesin. Allah izzet ve hikmet sahibidir." Maide/38 Bunu da yapmıyoruz. Uymadığımız çok şey var. Bunlar bana çok sadistçe ve canice geliyor. Benim Allah'ım böyle olamaz. Sizden değil diye başkasını öldürün demez. Bazı şeylerin insanlar tarafından uydurulduğunu düşünüyorum ben. Ve sorgulamayın diye baştan kesildiğini. Sorgulamadığım şeye nasıl inanayım ki ben. Bir de benim düşünceme saygılı olursanız sevinirim. Ben böyleyim desteklemediğim, sorguladığım şeyler için dinden çıkacaksam çıkayım. Ayrıca hepiniz sorguluyorsunuz da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. =) ben aciz biriyim kimseyi yargılamam zaten haddime değil, ben sadece herşeyin bir sebep ve sonucu olduğunu söyledim(hz musa ve hızır aleyhisselamın yolculuğunu okumanızı tavsiye ederim). İşidin yaptıklarını hoş gören bir din adamınada henüz rast gelmedim açıkcası,

      Senin yazdığına ilaveten bende şunu ekleyeyim, biraz daha açıklayıcı gibi sanki ^-^
      http://www.kuranmeali.org/9/tevbe_suresi/5.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

      Son birşey daha ekliyeyim eğer özgecan ın katilleri gibi adamlar direk yok edilecekse içim hiç sızlamaz.
      Aciz kul, kendine hayrı olmayan sonsuzdan sevgiler saygılar Özlemciğim

      Sil
    2. Ya Sonsuz beni yanlış anlama. Sorgulamadığım bir şey yok benim. Orucumu tutarım. Ramazan Bayramlarını vb. mutlu bir şekilde beklerim. Ama Kuran'da bu gibi şeyleri desteklemek. Aklım almıyor, kalbim, vicdanım almıyor çünkü. . Komşun aç yatarken tok yatan bizden dedğildir diyen Peygamberimizin ahlakı gibi olmalı. Biz dinin ahkalı boyutunu unuttuk maalesef.

      Mesela benim aklımın almadığı birçok şey var. Örneğin, Semud Kavim'in nasıl yok edildiği Kuran da yazılırken bir türlü karar verilememiş.
      -deprem gibi bir şeyle yok edilmiş. (araf 78)
      -korkunç uğultulu ses (hud 67, hud 94)
      -bela yağmuruna tutularak (furkan 40)
      -azap yakalamasıyla (şuara 158)
      -tuzak kurarak (neml 50-51)
      -şu yöntemlerden birisi seçilerek a. taş yağmuru b. korkunç ses c. suda boğma (ankebut 40)
      -korkunç ses (sad 13)
      -yıldırım çarpması (fussilet 13, fussilet 17)
      -yıldırım çarpması (zariyat 44)
      -korkunç ses (kamer 31)

      Hangisi doğru. Yıldırımla mı, selle mi? (Kaynak Diyanetin meali)

      Özgecan'a geince katilin öldürülmesini ben bile istedim. Öldürülmek çözüm olsa keşke. Önceki yazımda belirtmiştim. İdam'ın olduğu ülkelerde tecavüz oranı daha fazla. Demek öldürmek çözüm değil. Eksik olan bir şeyler var.

      Sil
    3. Aman yoruldum. Çok uzun konu. Nereden geldik biz bu konuya ya. :) Ben her şeyi böyle inciğini, cıncığını incelerim. Bugün Semud kavimden Godom Somore den daha berbat halde bu Dünya. Allah'ın iyi bir temizlik yapması lazım. Bizim değil. :)) . Günaydın burada. Günün güzel geçsin. Görüşürüz.

      Sil
  3. anime önerilerini gülce ile severek izliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu animeyi Gülcemle kesin izle. Beğenecektir.

      Sil
  4. Kabil'i ekitap olarak aldim. Okuyacagim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç, dini eleştiren bir kitap. Ama bazen haklı kısımları da yok değil. Keşke sonu romanın bittiği gibi olsaydı gerçek hayatta da.

      Sil