18 Mart 2015

Şekersiz Hoşaf

18 Mart 1915 her gün hatırlanması gereken bir gün, sadece bugün değil. Atalarımızın ne zorluklarla vatanını savunduğunu her gün düşünüp, ona göre hareket etmemiz gerektiğini her gün düşünmeliyiz. Artık savaşlar Birinci Dünya savaşı gibi değil. Belki İngiltere, Fransa, Amerika ( itilaf devletleri) günümüzdeki böyle olacağını bilseydi savaşa bile girmezlerdi. Burnunu bile kanatmadan özgürlük getiriyorum diye halkları birbirine kırdırıp emeline ulaşıyorlar.

Şimdi toz pembe bakmayalım hayata. Türkiye'nin de durumunun pek iç açıcı olduğu söylenemez. Onlar canlarını biz yaşayalım, ülkemizi savunalım diye verdiler. Twitterda, facebookta oturduğumuz yerden ruhlarına rahmet dileyelim diye değil. Kilometrelerce uzaklıktan Çanakkaleye gelen Anzaklar ve Twitterdan geçmişi hatırladım ayağına yatan millet. Vicdanınız rahatsa bilemem, ama benim rahat değil.

Çanakkale'de ki zorluğu bir de çektiğim fotoğraflardan bakmanızı isterim. Anlatılanlar soyut kalmasın. ( İzin istedim fotoğraf çekebilir miyim? Sorun olur mu diye, sordum. İzin verdiler.Ama yine de çok fotoğraf çekmek istemedim. Belki zarar verir flaşı diye. ) 

İlk önce yemek listelerine bakalım.


Şekersiz hoşaf, ekmek, şekersiz hoşaf, ekmek..... sonra ekmekte azaltılıyor. Evimizde bile bu yeme şekline kaç gün dayanabiliriz. Ki çoğu gün iki öğün atlanıyor.


Bu görüntüyü yakından görmeniz lazım. Hani derler ya metre kareye 3000-6000 arası kurşun düşmüştü diye. İşte kanıtı. Birbiriyle bütünleşmiş kurşunlar.


Kayaya isabet etmiş top mermisi. Çıkardıkları kayada arka tarafta.


Su mataraları, gözlükler. Ve dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama yüzük.


Fransız miferi, deri tozluklar.


Çatalları bilemem de o tahta kaşığın hikayesini yazabilirim. 

Sahipsiz Cümleler

8 yorum:

  1. bugünümüzün teminatları.. sanırım..bu görseller...eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle, bugünün teminatı. Ve biz bu teminatın kıymetini bilmeliyiz.

      Sil
  2. Bütün bu olanlara rağmen hala bu vatanı bölmeye çalışanlar var -_- Lanet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kürtü, Türkü, Lazı, Çerkzi..... hepsiyle bir bütün haldeyken güzel Türkiye.

      Sil
  3. Çok duygulandım Özlem... Değerli bir post olmuş... Her ne kadar zaman var olan gerçekliği unuttursa da bugünümüzü tarihimize borçlu olduğumuzu asla unutmamalıyız.
    Twit olayında da çok haklısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Twitter mahalledeki dedikoducu kadınlar gibi. Bir konu üzerinde bir iki gün konuşulur sonra unutulur. Ben o yüzden siyasi, vb. şeyleri paylaşmayı sevmiyorum twitterda. Blogun kısa hali gibi twitter bana.

      Sil
  4. bu toprakların değerli olduğunu ne çabuk unutuyoruz..
    ne çabuk unutuyoruz onları..
    ruhları şad olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çabuk unutuyoruz. Dünyanın en kıymetli mücevherinden bile değerli bu topraklar.

      Sil