21 Mart 2015

Wattpad da Kitap Yazıyorum

Wattpad'ı bilmeyen var mı hala? Amatör yazarların paylaşım yaptığı site. Ki Türkiye'de daha yazım aşaması bitmediği halde yayın evleri, bunun dışında okuyan kişilerin beğenmesi sonucunda basılıp raflarda kitap olarak yerini almış kitaplar söz konusu.




Hem kendimi geliştirmek hem de fantastik romanımı yazabileceğim en düzgün alan olarak wattpad'ı uygun gördüm. Blogta yazdığım zaman parça parça oluyor araya başka yazılar girdiği için. Mutluluk Dükkanını okuyan arkadaşlarım bilir. Gerçi blogtan silmiştim uzun hikayemi. Romanın ilk kısımlarında o hikayeden esinlenmem olacak ama sonrası tamamiyle farklı. Bazen fantastik bazen gerçek Dünya da dolaştıracağım sizi. 

Karakterimin adı Aren, 24 yaşında genç bir erkek. Modern hayatın getirdiği planlı ve programlı yaşamaya kendini adamış bunu takıntı haline getirmiş biri. Hayatın sürprizlerine, tesadüflerine inanmasa da hayat ona öyle bir sürpriz yapacak ki. düzenli diye tabir ettiği hayatı alt üst olacak. Belki hayata dair daha çok şey öğrenecek belki daha da kötü olacak hayatı. 

Bir tane konu daha geldi aklıma. Oldukça ilginç olabileceğini düşünüyorum yazılırsa. İkisini birden idare edemem dedim. Bu konu da seve seve tüyo veririm. Yazmak isteyen kişi varsa mailime tık desin. Tabi kim önce davranırsa. Belki de beğenmezsiniz roman fikrimi zevk meselesi.

Bir de blogcanlar. Bir fikrim var. Yitik Ülke yayınlarını biliyorsunuzdur belki. Mesela yirmi tane yazarın bir araya gelip yazdıkları hikayelerin vb. birleştiği kitap oluşturmak şahane olmaz mı? Mesela Yitik Ülke Karadenizde Çocuk olmak diye bir konu üzerine yazarların hikayesini bir araya getiriyor. Ortaya kısa süre de bir kitap. Bloggerın kaliteli ve kapitalizme boyun eğmemiş herkesin ulaşabileceğini şahane kitaplar çıkarabileceğine inanıyorum. Belki beklemediğimiz getirisi de olabilir. Olmasa bile okuyan insanların hayatına güzellikler katmış olacağız.

2-3 ayda  bir konu belirlenip 15-20 arası blogger 5-10 sayfa aralığında hikaye vb yazıp birleştirilse 200 sayfalık kitap. Mesela ben demiştim. Hadi hepimiz gönderilmemiş bir aşk mektubu yazalım diye. Bunun gibi konular, daha da ilginç, enteresan fikirlerin geleceğine eminim.

Wattpad'da yazmasanız bile okuyup takip edebileceğiniz amatör yazarlar var. Ben, bugün hesabı açtım. Ücretsiz hesap telefonla da takip edebiliyorsunuz. Kullanması oldukça kolay biraz kurdalayınca öğreniyorsunuz. Daha takip aşamasını gerçekleştirmedim. İncelemem gerekiyor. 

Sizi de bekliyorum wattpad'a benden kat kat iyi yazan bloggerlar var. Kalitesini daha da artırın wattpad'ın. Görüşürüz pisicikler.

Doğru numaraya ulaşmanız ümidiyle. 
Wattpad hesabım için TIK!


Sahipsiz Cümleler


27 yorum:

  1. Takipteyim. Ben de wattpad'deyim sayende öğrenmiştim. Araya kendi adresimi de sıkıştırayım bari :) http://www.wattpad.com/user/BerkayAbal
    10 yazarlı bir hikaye yazmıştık biz: http://1deliningunlukleri.blogspot.com.tr/2014/11/daha-once-hicbir-blogda-yaplmayan.html Belki bir başyapıt çıkmadı ama ben eğlenmiştim. Biraz daha uğraşılırsa daha eli yüzü düzgün bir şey çıkabilir. Daha kitap gibi diyeyim. Keyif alalım yeter yoksa :)
    Yitik Ülke yayınlarını bilmiyorum da Beşpeşe diye bir roman var 5 yazarın (Murathan Mungan, Faruk Ulay, Elif Şafak, Celil Oker, Pınar Kür) sırayla yazdığı. Hatırladığım kadarıyla güzeldi o da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de 5 bloggerla iki kez hikaye oluşturduk. Birisi şizofren hastasıydı diğer hikaye de iki kişiye aşık olan olduğunu düşünen bir kadının hayatı. Oldukça ilginç kaliteli şeyler çıkıyor. Böyle bir şey yaparsak seve seve ben gönüllü olurum. Bence bunun üzerinde düşünelim.

      Sil
  2. hayırlı olsun özlemcim :)
    ben de biraz yoğunlaşayım wattpade :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç olmazsa düzenli Mavim. Bir de ben yazdığım şeyleri kendime saklamayı sevmiyorum. Başkası okuduğu zaman daha motive diyor beni. Ve daha yaratıcı yapıyor.

      Sil
  3. Hayırlı olsun şekerparem, kalemin güçlü onun için biliyorum ki güzel şeyler ortaya çıkaracaksın.
    Mutlu pazarlar Özlem'cim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşeşkürler meleğiiim! Must mutlu güneşli, çiçekli, böcüklü pazarlar :)

      Sil
  4. ooh cok güzel. Belki bende Luna'nin hikayelerini yazarim. Benim hayali kahramanim. Bakacagim muhakkak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel olur ya yaz yaz. Blogtan bir çevre oluşturalım, zevkle okuyacağım.

      Sil
  5. Bende az önce üye oldum sayende. Basima yine güzel seyler actin herhalde. Kullanici adim ahukader

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oleeey! Tamam canım takip ederim şimcik seni. Ben farkı türde yazan kişileri arıyorum. Okuma listesi oluşturacağım. Genellikle hep aşkı üzerine yazılmış.

      Sil
  6. Bende en kısa sürede hesap açıp hayal gücümü kullanarak aklımda olan karakterleri canlandıracağım. :) Hesap açar açmaz takip ederim seni :)

    YanıtlaSil
  7. Bir dkk bir dkkk sen wattpad'e gelin ve bana haber vermiyorsun öyle miii??!!! :O :O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) :) uzun süredir wattpad da takılıyormuşsun bakıyorum da. :)

      Sil
    2. Kuzum sen benim watpadd yazılarımı okumamış mıydın :O
      1 yıldan fazla oluyor, Zeynep, Burcu, Merve falan hep oradan tanıştığım yazarlar işte..
      Darısı sanaaaa (:

      Sil
    3. Okuyup okumadığımı hatırlamıyorum ama sanki okumuştum.. Doğru diyorsun. Umarım canım. Ben kitap çıkarmak adına değil daha çok yazım tarzımı düzeltmek için böyle bir şeye kalkıştım. Başkalarının okuması beni motive diyor okuyan bir kişi olsa dahi. :)

      Sil
    4. wattpad güzel bir dünya (:
      bu arada Şerife senin yorumuna cevap vermiş bence bir bak (:

      Sil
    5. Wattpad'ı açmak mı? Ozan Ozturk

      Sil
  8. Kendimi uzaydan Dünya'ya fırlatıp atılmış gibi hissettim şu an. Ben duymamıştım. Hikaye yazmıyorum uzun uzuuuun zamandır o yüzden üye olup kuru kalabalık etmıyım ben. :) senin yazılarını okumak için girsem yeter :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wattpad'a kitap yazmayıp yazılan kitapları okumak için üye olanlar var. İlginç şeyler var. Tabi lise edebiyatı aşk dışında. Çoğu aşk kitabı yazıyor sıradan geliyor bana.

      Sil
    2. Ben bloğuma odaklanayım ilk önce, belki sonra üye olurum. Aşk kitabı deyince içinde entrika geçmeden olmuyor artık. insanlar en çok ne okumak, ne duymak istiyorsa o yazılıp çiziliyor genelde. Bende hoşlanmıyorum. Lise zamanlarında ne heyecanla okurduk halbuki aşk kitaplarını.

      Sil
    3. Hakikaten sen blogu çok boşladın.

      Sil
  9. http://www.wattpad.com/myworks/41537685-kıvırcık-➰ okursaniz sevinirim ilk kez kitap yaziyorum amatorum ama yakin arkadaslarim merak ediyor acikcasi umarim sizde begenirsiniz :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar çok yoğunum! Kendi kitabımla bile ilgilenemiyorum. İlk fırsatta okuyacağım.

      Sil
  10. Selam konu çok ilgimi çekti şimdi seni takip edeceğim sende benim kullanıcı ismim @xxabracadabra karanlık elena ve içimdeki tanrıça isimli hikayelerimi okurmusun ve yorumun benim iiçin önemli<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle şeyler için bir internete girebiilsem. Çalışmaktan başka hiç bir şeye fırsat bulamıyorum. :( ama okumaya çalışacağım.

      Sil