2 Nisan 2015

Hadi Evde Oyun Hamuru Yapalım

Bir şeyi anlatırken bilimsel dil kullanamıyorum ben. Benim anlatımların sohbet havasında ya da standup havasından geçecek sanırım. Robotik dil kullanma beni rahatsız ediyor. Robotik dil kullanan insanlarda. Ben rahat ettiğim şekilde anlatımlarımı devam ettireyim.

Hadi bugün hepimiz çocuk olalım! Oyun hamuru yapalım mı? Çocuğu olan kişiler çocuklarıyla birlikte yapsınlar. Çocuğu olmayan ya da hala bekâr olan kişiler geleceğe hazırlık amacıyla yapsınlar. Deneyim olsun. Aman ne evlenmesi ne çocuğu diyenlerde kendi eğlencesi için yapsın. Oyun hamuruyla oynayıp şekiller yapın gerçekten rahatlayacaksınız. Bir psikoloğun seansına gitmiş gibi
.
Oyun hamuruna neden bu kadar taktın Özlem diyebilirsiniz. Oyun hamuru piyasa da satılan birçok oyuncaktan bin kat daha değerli bir şey.  Çocuğun öncelikle hamuru avucunda yoğururken, yuvarlarken kaba motor becerisini, şekillendirirken parmaklarını kullanarak ince motor becerisini kazanmasını sağlıyorsunuz. Sadece bununla bitmiyor tabi zihinsel gelişimini de sağlıyorsunuz. Kavramları, nesneleri, renkleri tanıması adlandırmasını zevkli hale getiriyorsunuz.

İyi de 1-2 liraya satılan oyun hamurları dolu ortalık. Pahalı olanlar da var; ama içeriğinin çocuğun sağlığına zarar vermesinden korkuyorum, diyorsanız. Evde tamamen organik oyun hamuru yapmaya ne dersiniz. OYUN HAMURU İÇİN TIK

Hala oyun hamuru yapmak istemeyenleri görüyorum aranızda. O zaman ev de fimo hamuru yapmaya ne dersiniz? Takılarınızı, evdeki biblolarınızı siz yapın. Hem kendinize meşguliyet terapisi yapmış olacaksınız fena mı? Bu konu da size güzel bir site önerebilirim.



Bu bloga bayılacaksınız. Ben keşfedeli bir iki yıl oluyor. İlk keşfettiğimde saatlerce sayfalarını incelemiştim. SİTE İÇİN TIK Fimo hamurunu satın almanızı öneririm. Oyun hamuru gibi ev de yapılan fimo hamur tarifleri de var internette. İsterseniz onları deneyebilirsiniz.

Bugünlük bu kadar. Görüşmek üzere.

Sahipsiz Cümleler

15 yorum:

  1. Eskiden ne çok uğraşırdık oyun hamurlarıyla. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir boyama kitaplarına bir de oyun hamurlarına bayılırdım ben. :)

      Sil
  2. Sen hep böyle sıcacık anlat olur mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gibi sıcacık yazamam ama yazmaya çalışırım :)

      Sil
    2. Senin her halin sıcacık ki tatlı şey :)

      Sil
  3. Ya bence böyle samimi yazmak daha güzel..
    E ben hala oynuyorum ki oyun hamuruyla, arada maket filan yapıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel. Ben fimo hamurlarından takı yapıyorum. Kurabiye canavarı yüzüğüm en sevdiklerimden.

      Sil
  4. Aman Tanrımmmmm tasarıma nolduuuu :O :O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne olmuş :) Ben beğendim ama sen beğenmemişsin gibi :D

      Sil
    2. hayırrr bebeğimdimmm. sadece şaşırdımmm. sen genel de sade olmayı tercih edersin yaaa ondan (:

      Sil
    3. :) Bazen değişiklik istiyor insan. HTML kod öğrenmeyi geliştireceğim inşallah bu yazın. Kendime özgün, daha güzel şeyler yapacağım. Ama itiraf etmek gerekirse ben daha alışamadım. Sanki yabancı bir sitedeyim.

      Sil
    4. Bu arada özlemmm ben anasayfayı yeni farkediyorumm ayyy çok cici beeee.
      Git gide daha çok seviyorum bu tasarımı ben (:

      Sil
    5. Sağol canım. Ben de sevdim. Bu aralar çok yoğunum iş nedeniyle. Pek yazma fırsatım olmuyor ama en kısa zamanda paylaşımlar yapmaya devam edeceğim. Bir de özür dilerim çok geç cevap verdim.

      Sil
  5. Anlatımlarını ve güzel fikirlerini çok beğeniyorum, Gülce ile ben seni çok seviyoruz :)
    Hamur çoook seviyoruz, kalpler, kelebekler yapmak bizim favorimiz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizi seviyorum melekler. Gülce senin gibi bir anneye sahip olduğu için çok şanslı tabi sen de Gülce gibi bir kızın olduğu için çok şanslısın.

      Sil