4 Nisan 2015

Hızlı Okumak İstemez misiniz?

Özel sektörde çocuklara farklı yöntemlerle eğitim veren bir kurumda çalışma fırsatım oldu. Tabi gözlem gücüm iyidir benim. İlgimi çeken şeyleri araştırmayı da seviyorum. Matematik bile nasıl sevdirilir ve oyun gibi öğretilir onu öğrenmenin yanında. Bana en büyük katkı Hızlı Okuma oldu. 

Hızlı Okumanın her gün yapılması gereken uygulamaları var. Kodlama. Göz açısını genişletme, göz hareketleri…. uzar gider. Bunların hepsini bir arada toplamam mümkün değil; ama size iki programdan bahsedeceğim. Bunu hem çocuklarınıza hem de kendinize uygulayabilirsiniz. Ben ilk okuduğumda okuma hızım Türkiye seviyesindeydi. Bir iki haftalık uğraş sonucu Türkiye seviyesinin üzerine çıktım. En hızlı okuyan % 3 lük kesime de girmek isterim aslında. Size şimdi bir formül 
vereceğim. Elinize bir kitap alın. Kronometrenizi çalıştırın. Açtığınız sayfayı okumayı bitirdiğinizde, kronometreyi durdurun.



Benim yaptığın en büyük yanlışlardan biri. Kelimeleri tek tek okumammış. Yani Göz açımın dar olmasından dolayı böyle yapıyormuşum maalesef. Şimdi bir cümleye baktığımda beş altı kelimeyi toplu şekilde okuyabiliyorum. Bunun nasıl bir yararı olacak Özlem diyebilirsiniz. Şu şekilde anlatalım. 


Diğer yanlışım da her ne kadar ağzımı kıpırdatarak okumasam da genzimden okuduğumu fark ettim. Şimdi sadece gözüm hareket ediyor.

Özel eğtim merkezine gelen aileler çocuklarının hızlı okumasını istemelerinin nedeni sınavlar maalesef. Hatta ales, kpss vb. sınavlar için bile hızlı okuma eğitimi alanlar var. Ben hayata sadece sınav gözüyle bakmıyorum. Şunu diyebilirim sadece.


"Hayat çok boş.  Dua edin ve binlerce kitap okuyun."  Binlerce kitap okumanız içinde hızlı okumanız gerekiyor değil mi? O zaman hadi hızlı okuma çalışmalarına. Bu alıştırmaları her gün alışkanlık haline getirmelisiniz. Yarım saat az televizyon izleyin bahane bulmayın.



Sahipsiz Cümleler



21 yorum:

  1. Son zamanlarda yapmak istediğim şeylerden biriydi "hızlı okumak". Yazınızı görüp okuduğum çok iyi oldu, kesinlikle deniyeceğim söylediklerinizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle insana çok katkısı olan bir şey. Bence vakit ayırmaya değer. Birçok egzersiz var. Onları da paylaşmam mümkün değildi. Ama bu paylaştığım iki program yeter de artar bile. Düzenli kullanılırsa. Ama vaktim olursa hazırladığım bir dosyayı pdf halinde paylaşmaya çalışırım.

      Sil
  2. Gayet iyimişim ya ben göz açısı testlerini yaptım da :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D ilk yaptığımda ben gerizekalıyım sanırım dedim. :))) Tabi çevremdekiler göz açısıyla alakalı zeka vb değil dediler ama

      Sil
  3. Çok iyi denk geldi inanılmaz boş vaktimin olduğu ve okumaya hevesli olduğum bir anda ilaç gibi bir paylaşım. renklipaylaşıma üye olmak gerekiyor ama böyle programlar varsa bulurum bi şekil. Sağol paylaştığın için.

    Bu arada bloğun bu halide süper olmuş. Paintle mi yaptın? :)) Şaka bir yana paintten vazgeçsen çok başarılı bir tasarımcı olacağına inanıyorum. :) Lütfen söylediklerim paintle olan bağına zarar vermesin ben onla yaptıklarını da beğenmiştim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Egzersizler gerçekten gözü etkiliyor düzenli yaptığında etkisinin çok olacağını düşünüyorum.
      Kurs alacağım garfik tasarımı ya da illüstrasyon. İllüstrasyon eğitimi almayı çok istiyorum. Paint ayrı bir şey benim için. :D

      Sil
  4. Bende bir süredir bu konuyu araştırıyorum ama ciddi ve özverili bir çalışmaya ihtiyaç var. Korkarım daha başlamadan pes etmiştim. Şimdi verdiğin alıştırmalara bir göz atacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle her gün egzersiz yapmak gerekiyor ve benim paylaştığım sadece ikisi. Özel okulda göz açısı programını kullanıyorlar.

      Sil
  5. çok çok hızlı okuyamam ama okurum da aslında..
    ben hızlı hızlı okuyunca sanki hakettiği değeri vermiyormuşum gibi hissederim yaa -hastalıklıbirkafamvarnapalım- o yüzden özellikle dezevk için okuduğum hiç bir şeyi hızlı hızlı okumam.. tek tek kelime kelime hissede hissede okumak taraftayımm..
    heee ama sınavlar gazeteler iş yazışmaları vs okunabildiği kadar hızlı okunmalı bence de (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi zevk meselesi :)

      Sil
    2. Kesinlikle bebeim :*

      Sil
  6. ilginç bir makale olmuş... bende şimdi farkettim ,, benimde bu gibi eğitimlere çok ama çok ihtiyacım varmış..:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk yaptığımda ben aptalım galiba dedim :D

      Sil
  7. hızlı okuma tekniklerine ben de meraklıyım, cümleleri bütün olarak okumak düşünceyi de dağıtmıyor anlamlı bir okuma gerçekleşmesini sağlıyor,
    okurken bunu dikkate alıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle cümleyi bütün okumak anlamını yitirtmiyor. Hatta ben önce ilkokul çocukları gibi okuyormuşum dedim.

      Sil
  8. Evet, anlayarak hızlı okuma tekniklerinde görme açısı genişlediğinde, bunun çok faydası var. Kelime zenginliği de hızlı okumayı artırıcı etkenlerden biri.

    YanıtlaSil
  9. Kesinlikle göz açısı çok önemliymiş ben deneyimleyince anladım. Önceden dalga geçerdim hızlı okuma vb. ile.

    YanıtlaSil
  10. Kesinlikle üstüne düşülmesi gereken bir konu ve bende gereken önemi vermeye çalışıyorum. Vurguladığın önerilerden ayrı olarak sadece kitap okuma alışkanlığı edinmek bence bu ihtiyacı zamanla giderebilir. Çünkü kitabı okudukça zaten ister istemez hem hızın artıyor hem de görüş açın genişliyor. Daha doğrusu bana böyle oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitap okumak hızlı okuma üzerinde etkili; fakat yanlış okuma yöntemlerini kullandığımız sürece kitap okumanın yeterli olmayacağını düşünüyorum hızlı okuma konusunda.

      Sil