22 Nisan 2015

Mimi Mimi Bir Kuş Konmuştu

Merrhaaabaaa! 

Aslıcığıma  teşekkür ediyor mime geç cevap verdiğim içinde özür diliyorum. 




Kitap okumak için evde belli bir yerin var mı?
Yatağııııım! Ben her yerde kitap okuyabilecek cinsten bir insan değilim. Ufak bir ses, gürültü beni rahatsız eder. Bu nedenden ötürü en sessiz yer odamdır. Ama en çok kitap okumayı sevdiğim yer yatağımdır.

Ayraç mı yoksa rastgele bir kağıt parçası mı?
Tabi ki ayraç. Ayraçlarımı kendim tasarladığımı bilmeyen yok herhalde.

Kitap okumayı belirli bir zamanda mı durdurursun yoksa belirli bir bölümde ya da bölüm başında mı durdurursun?
Bölüm başında. Tabi bölümü varsa. Bölümü yoksa en can alıcı noktasında bırakırım. Arkası yarın diziler gibi. Belki size tuhaf gelebilir; fakat o zaman ertesi gün kitap okuma zamanımda daha istekli oluyorum. Ve bir diziyi, filmi bekler gibi heyecanlanıyorum.

Okurken yemek yemek mi bir şeyler içmek mi?
Kahve, çikolata çok sıradan. Ben çiğ köfte yiyorum. Yanına da ayran. Hatta bazen lahmacunda iyi gidiyor. :D Ben birkaç işi bir arada yapamam.  Bırakın yemek yerken kitap okumayı yemek yerken hayal bile kuramam, bir şey düşünemem. Her şeyin ayrı bir zamanı vardır benim hayatımda.

Kitap okurken televizyon seyretmek mi müzik dinlemek mi?
Lütfen sessizlikkkk! :) Sessiz olun diye evdekilere tıp oyunu oynatan insanım ben müzik, televizyon mu diye soruyorsunuz. Çık çık çııık!

Tek seferde bir kitap mı yoksa birden fazla kitap mı ?
Tek seferde bir kitap.

Okurken evde mi yoksa her yerde okumayı mı tercih edersin?
Ev de dedik ya!

Kitabın, kafanın içinde yüksek sesle okunması mı yoksa sessizce okunması mı?
Sessizce, ruhumu vererek okurum ben. Kitaptaki kahraman vb. benmişim gibi.

Önündeki sayfaları okur musun yoksa sayfaları atlar mısın?
Ne yalan söyleyeyim bazen atlıyorum. Çok uzatıyorlar önsözleri ve girişi. Bazen kitabın genel içeriğinden bahsediliyor. 10 sayfayla kitabı anlatabiliyorsan. Bu 300 sayfa ne diye soruyorum. :)

Ciltli kitap mı karton kitap mı ?
Kağıt kokusu olsun da. Nasıl kapağının olduğunun önemi yok. Kitaplar benim çocuklarım. Korurum kollarım onları.

Kitap yazıyor musun?
Yazıyorum. İki üç haftadır ara vermek zorunda kaldım. Taşınma, işe başlama telaşı yüzünden. Kesinlikle caymak yok kitabımı bitireceğim. Farklı bir kitap olacak. Hatta bugün yazmayı planladım. Özlemiştir kitabım beni.

İşte cevaplarım. Ben de mimi okuyan herkesi mimliyorum. Cevaplarınızı bekliyorum. Görüşmek 
üzere.


Sahipsiz Cümleler



8 yorum:

  1. Bölüm yokda heyecanı zirvede bölmek en güzeli bence de :) aynı şekilde uyansam da nolmuş diye okusam diye düşünürüm ben :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel benim gibi düşünen biri varmış. :)

      Sil
  2. Kuzuummmmm ne özrüü duymamış olayımmm..
    Bu arada ortak ne çok cevabımız var öyleee (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de öyle düşündüm yazarken. Başkalarının cevapları da benziyor mudur acaba :)

      Sil
  3. Eskisi gibi kağıt-kalem ikilisi yerine yanımda taşıdığım tablet ile not alıyorum artık, pek tadı olmasa da... Kitapların İstanbul'un nemli havasında sararması ise beni ayrıca üzüyor. Kitaplar, okurların gözünde canlılar sanki! Kitap okurken kitabın yanına yiyecek yaklaşmaz! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıdın verdiği tadı vermiyor; fakat kötü bir alışkanlık edinmişim onu fark ettim. Kağıda eskisi gibi yazamıyorum. Bilgisayarda yazmak daha kolay geliyor. :/

      Sil
  4. ayraçlarına bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bu aralar yine çizmem lazım. Özledim farklı ayraçlar yapmayı.

      Sil