4 Haziran 2015

KORECANLAR

Merhaba!  Lafı fazla uzatmayacağım direk konuya gireceğim. Uzakdoğu ile ilişkim anime ile başlamıştır benim. Sonra dizi, film en sonda Kpopla devam etti. Benim merak ettiğim bir konu var. Bunun sayısal, bilimsel bir verisine ulaşmak istiyorum. Türkiye'de ne oldu da Kore sevdası çığ gibi büyüdü. Bazı kaynaklarda Türkiye'de  400-500 bin civarında G. Kore hayranı, kültürüne ilgi duyan kişilerin olduğu söylenmekte. Ben varsayımlarla uğraşmak istemiyorum.

Gerçekten Neden G. Kore? cevabını bulmak istiyorum.





Bu nedenlerden ötürü anket hazırladım. Ankete cevap verebilmeniz için gmail hesabınızla giriş yapmanız gerekiyor. Bunun nedeni bir kişinin tek cevap vermesini sağlamak için. Bu ankete vereceğiniz cevaplar benim için çok çok önemli. Sıradan bir anket değil bu. Yeterli sayıda örnekleme ulaştığımda sosyolojik bir makale haline gelecektir. Ve hakemli dergi de yayınlanacaktır. Bu nedenle Kore ile ilgisi olan herkesin anketime katılmasını ve anketin duyurusunu yapmasını rica ediyorum.

Sizlerle cevaplar konusunda paylaşımda bulunacağım. Cevaplarınızı sabırsızlıkla bekliyorum.Anketin linki:

http://goo.gl/forms/jNmJvDrcPP

Doğrudan ulaşmak için TIK!

Görüşmek Üzere!

Sahipsiz Cümleler

17 yorum:

  1. Çok sayıda Korecan olduğunu ben de biliyorum; ama neden ve nasıl bu kadar fazlalaştığını çözemedim bir türlü. Ben de eski bir Korecan olarak (yalnız benimkisi sadece dil ve ulkeye hayranlık) düşünüyorum da dizilerindeki oyunculuk, dildeki güzellik beni kendine çekmişti sanırım. Hatta öyle ki 1,5 yıl boyunca Korece öğrenip blogumda da dersleri paylaşıyordum :)

    Eskiyi hatırlattığınız için kamsahamnida :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) O zaman güzel cevaplarını esirgeme anketimden.Bir şey merak ettim. Eski ilgi var mı Kore'ye karşı. İşte merak ettiğim şey bu Neden G. Kore hayranlığı başka ülke değilde. Ankete cevap veren kişi sayısının 100'e ulaşmasını bekliyorum. Çok büyük bir örneklem seçmeye gerek kalmadı gibi gözüküyor.

      Sil
  2. Bazı sorularda tam olarak bana göre seçenek bulamadığım oldu. Anket güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hııım! cevap şıklarına ek yapmak gerektiğini gösteriyor demek ki. Yalnız onun için geç kaldım :( Çok teşekkürler cevap verdiğin için.

      Sil
  3. sonuçları merakla bekliyorum :) hadi bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstediğim sayıya ulaştığım an küçük bir paylaşım yapacağım. Teşekkürler. :)

      Sil
  4. Güzel bir anket olmuş Özlem...
    Burada da yazayim dedim....:))
    Hemen de paylaşıyorum linkini Kore manyakları gelsin bakim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Serkan çok makbule geçer. Çünkü katılımın 100 kişi olmasını istiyorum.

      Sil
  5. Hic ilgimi cekmiyor nedense. Neden bende merak ediyorum. Anket sonuclansin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım anket sonuçlarını sosyolojik olarak yorumlayacağım. Popüler kültür vb. birçok şey etkili şimdi bile belirli bir çevreve oluştu.

      Sil
  6. takıldığınız konu benim de hep aklımda soru işareti oluşturan şeylerden ... umarım yaptığınız çalışma hem sizin hemde sizler gibi düşünenlerin kafasındakileri netleştirir. kolay gelsinn :)) ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Kore fanlığından sıyrılıp sosyolog olarak bakmak oldukça zorluyor beni açıkcası :)

      Sil
    2. çok haklısın, bende takıntılı bir derecede olduğumdan senin ne kadar zorlanabileceğini şimdiden düşünebiliyorum :D gerçek anlamda kolay gelsin yine ^^ buarada ankette bazı sorularda birden fazla şık işaretlemem gerekti , şıklar arada kafa karıştırdı yani güzel olmuş baya :)

      Sil
    3. O konuda küçük eleştiriler aldım. Keşke önceden bir kişiye inceletseymişim daha iyi olacaktı.

      Sil
    4. Bu arada ankete katılanlara ayraç, süpriz hediye çekilişine dahil ediyorum. Seni de dahil ettim. Haberin olsun.

      Sil
  7. Güzel bir anket konusu olmuş. Kore'den çok Japon kültürü ile ilgilensem de şu sıralar artan merakım sağolsun ben de katıldım. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler cevaplarınız için. o merak giderek artacak. :)

      Sil