21 Temmuz 2015

Anne Niçin Baktın Bana Öyle Klavuzu

Pisicikleriiim! Uzun süredir böyle seslenmiyorum sanki. Pisi pisi pisicikleriiim! :) Suyunu çıkarmayım. Gayri resmi tavırları bir tarafa bıraksam iyi olacak gibi. Ne yaptınız bayram tatilinde bakayım. Önce ben mi anlatayım. Hııım! Ben bayramda tatil yaptım ya.

-Ah aaaah nerede o eski bayramlar diyor, biri duyuyorum. Sen büyüklerini ziyaret etme git gez, toz.

Ama kızmayın bayramdan önce ben bütün akrabalarımı gördüm. Sadece bayram gününe denk gelmedi. Bende Bayramda büyüklerini ziyaret etmeyen kişilere sinir oluyorum açıkçası.  Zaten bayramda klasik üç tip vardır.

1-Bayramı film, dizi izleyerek geçiren. ( Bu en  zevklisi gibi duruyor açıkçası. Tamam tamam, kızma.)



2-Bayramı denizde geçiren.

-Bayramda nereye gittiniz?
-Denizee!  

Biz, su soğukmuş. Şuraya bir karpuz koyun sonra kesip yeriz, diyen insanlarız. Ne bu havalar anlamadım.



Gittiği bayram ziyaretinde sıkılıp, konuk olduğu evin halı desenlerini ezberleyenler.

-Aaaa! Su çiçek yanlış renkte dokunmuş. Yeşil olacaktı. Bir çok halının hatasını tespit etmişliğim vardır. Eski halılar el dokuması halılardı sonuçta. 


Hadi itiraf edin. Bunu çoğumuz yaptık. :D O değil de evin sahibi bile halıyı inceler. Artık eskisi gibi karmaşık halılarda yok. Neyini inceleyeceklerse. 

Tabi bunlardan daha acı bir durum var. Evin yetişkin kızı olmak.  Temzilik yap, yaprak sar, misafirlerin ayakkabısını düzenle, terlik ver, bulaşık yıka, çayları dolduuuur!, kolonya tutsana, şekeri de şekeri de…Niye kız çocuğu yapıyor bunları ya. Bir zahmet kolonyayı sen tut.  Siz oturun halı desenlerini ezberleyin. Bunu demişliğim vardır. Ve annemden misafirler gidince ben sana gösteririm bakışı! O bakışı sizde biliyorsunuz kızlar değil mi?


İstisnasız bu bakışların, tavırların hepsine maruz kaldım. Video kurban bayramı ile ilgili ama her bayram yaşıyoruz bu doğaçlama tiyatromuzu.

Ayyy! Yok yok yok. Daha beterini buldum ben. Yaşlı teyze öpücüğü. Ağzındaki bütün tükürük yüzünde. Lama mısın teyzem be.

Elini öpüp yüzünü öpülmesine izin vermeden birkaç kez uyanıklık yapıyorum; ama çoğu teyze benden hızlı davranıyor. Öp teyzem öp yala bitir!

Ben nereleri gezdiğimi, ne yediğimi anlatacaktım size. Yazım çok farklı bir yön aldı. Neyse diğer paylaşımımda bahsederim artık.

Bu da bonus videomuz. Anneler can onlar can!


Bayram adına tek sevindiğim şey. Anne bakışlarına maruz kalmayıp ve en önemlisi yaşlı teyze öpücüklerine boğulmamış olmak. Görüşmek üzere.


Sahipsiz Cümleler

6 yorum:

  1. gayet eglenceli ve güzel geçmiş:)) aynı biz gibi..

    YanıtlaSil
  2. Neden film izleyerek geçirmedim diye pişmanlık yaşamıyor değilim. Çiçekli böcüklü pijamalarla bide mısır ohhh! :)

    YanıtlaSil
  3. Evde yatarak geçirdim ben. Dışarısı 45 derece, ne çıkacağım dışarı. Birini ziyaret etsem diğerini de etmek gerek; toplamda 16 amca,hala,teyze,dayım var. 60 yaşında falan kuzen var falan var diğer akrabaları da dahil etsem gezmelere, beynim erirdi. Bi' de utanmadan yaylaya çıkmış bazısı, 90 km mesafe var. Nerede o eski bayramlar dedim oturdum oturduğum yerde klimanın altında :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninki en iyisi gibi duruyor. Otur evinde ne geziyorsun bu sıcakta. Birde herkese toplu mesaj at tamam :D Ama yaylada güzel olur şimdi.

      Sil
  4. Son iki video çok iyimiş :) senin yaptığının aksine evde vakit geçirmeyi tercih ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende keşke evde geçirseydim demedim değil. Videoları bıkmadan izleyebilirim. :)

      Sil