21 Ağustos 2015

EVDE PROBİYOTİKLİ YOĞURT YAPMA ( ÜRÜN DENEMESİ)

Evde yoğurt yapmayı geçtim, probiyotikli yoğurt yapıyorum He heheyyy sen daha git hazır yoğurt al. Beceriksizzz! Gören de evde kimya laboratuvarı kurdum zanneder. Kişisel tercih sebebidir ama ben hazır yoğurtları sevmiyorum. Yoğurttan öte hamur yiyormuşum gibi geliyor. Bu nedenden ötürü üşenmem pazara gidip süt alırım, yoğurdumu kendim yaparım.

Yalnız ilk probiyotikli yoğurt denemem. Probiyotiği duymayan yoktur herhalde. Benimde uzun süredir duyduğum ama içeriğinin ne olduğunu, faydasının ne olduğunu bilmediğim bir şey. Şey diyorum ama bunlar canlı varlıklar. Sevimli, yararlı baktericikler. Gerçi ben onlara güzel bir ad buldum.

Bağırsak çöpçüleri. hehehehe

Çok tatlılar be

Merak ettim neymiş neciymiş bu probiyotik. Bağırsaklarımızla evlendireceğimiz probiyotiğin in mi cin mi olduğunu bilmek lazım değil mi? Ne kadar çok yararı varmış. Bağırsaktaki zararlı bakterilerin bir kısmının yok edilmesinden, çeşitli vitaminlerin bağırsağımız tarafından emilmesine yardımcı olması, karaciğer ve böbreğin yükünü azaltmasına kadar birçok faydası var. Ayrıca antibiyotik kullanan, ishal sorunu yaşayan bunun dışında karında şişlik probleminiz varsa tüketilmesi gereken bir ürün. Zaten biz probiyotikleri kuru soğan, muz gibi yiyeceklerden alıyormuşuz. Fakat yapılan araştırmalar stres altında olan modern toplum hastalarının probiyotikleri azalıyormuş. Yani hepimizin. Bu da bağışıklık sisteminin zayıflamasına, kolay hasta olunmasına neden oluyormuş. Biz milletçe probiyotiksizizdir kesin.

Probiyotiksiz seni! Artık biri beni sinir ederse. Bu cümleyi kullanacağım.



Yayla probiyotik yoğurt mayasını deneme fırsatım oldu. Gelelim nasıl yaptığıma. Bir litre ılık süt ve bir paket yayla yoğurt mayası. İlk önce yarım çay bardağının içine kerataları (probiyotikleri) atıp ( Evcil hayvanların onlar benim hehehe) çay bardağındaki ılık sütle karıştırdım. 15 dakika bekletip 45 derecelik süte probiyotikleri döktüm. Dereceniz yoksa ( serçe parmağınızı süte sokup 8'e kadar sayıp. Hafif yanma hissi hissettiğinizde. Süt mayalanacak sıcaklıktadır)

İyi çalışın keratalar diyerekten. Yoğurdumu 6 saat mayalanmaya bıraktım. 6 saat sonra bir heyecanla açtım. Aman ne göreyim. Bildiğin süt. Olmadı bu derken neyse biraz daha kapalı kalsın dedim. Ümitsizce açtım bir baktım ki. Probiyotikli yoğurt olmuş bile. Yavaş çalışmışlar ama iyi iş çıkarmış keratalar. Bir gün dolapta beklettim. Ve birkaç saat önce tadına bakmış biri olarak tadını şöyle tanımlayabilirim. Yoğurt, kaymak karışımı bir şey. Ben kahvaltıda kaymak niyetine yerim o derece. Tatlı bir tadı var. Tatlı derken şeker gibi bir şey gelmesin aklınıza. Normal yoğurtta olan ekşi tat yok. Çoğu kişinin ay ne güzel yoğurtmuş diyeceği yoğurt tadı yani. Sevdim ben.

Görüşmek üzereeee!

5 yorum:

  1. hımmm en iyisi evde yapmak zaten =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet! Heidi ve dedesi gibi yemyeşil dağlarda yaşasam peynirimi, yoğurdumu, ekmeğimi kendim yapıp yesem sanki daha mutlu olurum :))

      Sil
  2. yapsak ne güzel olur ama =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim favori yoğurdum oldu. Sürekli yapıyorum her hafta.

      Sil
  3. İlk defa dün denedim.Böyle bir şey yok mükemmel bir yoğurt oldu.Denemenizi tavsiye ederim

    YanıtlaSil