25 Eylül 2015

Hadi Amasra'ya Gelin!

Amasrayı özlemişim. Ben tenha olur diye düşündüm ama oldukça kalabalık. Ömrümün bir kısmını burada geçirmiş biri olarak bu güzel ilçeden bahsetmemek olmaz. Fırsatınız olursa kesinlikle Amasra'ya uğrayın. Bulunduğunuz şehrin karmaşasından uzaklaşmak istiyorsanız, huzur bulacağınız güzel mekanlardan birisi. Ayrıca burada pansiyon şeklinde evde kiralayabiliyorsunuz. Görsellerle geçirdiğim bir günü paylaşıp Amasra'ya geldiğinizde nerelere gitmeniz gerektiğinin paylaşımını yapacağım.

1. SAHİL BALIK

Amasra'ya gelip balık yemeden giderseniz olmaz. Görsellik açısından en güzel mekan. Karadeniz'in üzerinde balıklarınızı yiyorsunuz. Size tavsiyem saat 5 gibi rezervasyon yaptırıp güneş batışını izleyerek balıklarınızı yemeniz.



Tabi Amasra salatasını istemeyi unutmuyorsunuz.



Ve hazine haritası buldum. Bunu güzel düşünmüşler Salih Balık işletmecileri. Amasrayı tanıtan güzel bir servis kağıdı.




2. LÜTFİYE 

Türk kahvesi için burada. Ayrıca fındık ezmesi, lokum, şerbet, reçel çeşitlerini bulabilirsiniz burada. Ben fındık ezmesi almanızı tavsiye ederim.





3. AMASTRİS AHŞAP

Amasra'ya geldik boş gitmek olmaz diyebilirsiniz. Sevdiklerinize hediye alacağınız güzel bir mekan. Bunun gibi birçok yer söz konusu çarşısında ama ben hediyelik eşya anlamında burayı seviyorum. Ben bir sürü hediye aldım bile. Tabi kendime de :)




4. FATİH CAMİ

Cuma hutbelerinde, Ve Bayram namazında İmam, Fatih Sultan Mehmet'in kılıcını kuşanarak camiye geliyor. Bu gelenek haline getirilmiş.




5. AMASRA'NIN GECESİ

Amasra'yı bence gece daha güzel oluyor. Deniz kenarındaki cafelere oturup gece elbisesini kuşanmış Amasra'yı kahvenizi, çayınızı yudumlarken izleyin. Tek başına ya da sevdiklerinizle. İki durumda da güzel bu ilçe. Yalnızsanız görüntüsüyle size eşlik ediyor. Sevdiklerinizleyseniz hoş sohbet ortamında görüntüsüyle aranıza dahil oluyor. Kesinlikle gecesini görün Amasra'nın.





6. Bunun dışında Müze ve Kuş kalesine gidebilirsiniz. Benden bu kadar.

7. Bu da bonus. Sevilmekten zevk alan bir kedicik.





Sahipsiz Cümleler

12 yorum:

  1. Bu bayram tatilinde yeniden gitmeyi düşünmedim değil. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amasra'ya değilde İnkuma git eğer gelmeyi düşünüyorsan. Şahane bir yer. Özellikle güneş batımını izlemek. Güneş aynı güneş ama bir farklı batıyor burada :D

      Sil
  2. görmeyi çok istiyorum ne hoş anlatmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle gitmelisin Amasraya oradan da Safranboluya :)

      Sil
  3. Ya ben aşığım ki ama buraya *-* <3
    Gitcem bir gün mutlaka!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu mevsimlerde gitmeni tavsiye etmem. Çok soğuk oluyor. Ama yazın kesinlikle gitmelisin. Ev pansiyonları var. Çok güzel. :)

      Sil
  4. Güneşin batışını izleyerek yemek yemek.. Amasra.. Ah insanın imkanı olsa da gezebilse güzelim şehirlerini..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih Sultan Mehmet Dünyanın en güzel yeri demiş ama. Ben Huzurun başkenti diyorum ben Amasra'ya

      Sil
  5. ben sevmiom burayı =P ve o kılıç kaybolur =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. San :PPPPPPPPPPP Niye, neden, niçin? :D

      Sil
  6. Fotolarını neden eklemiyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğanın güzelliğini neden bozayım ki! Hani bizim Türkler tarihi eserin, doğanın karşısına geçip fotoğrafların içine derler ya. Ben sevmiyorum onu. Böylesi daha güzel.

      Sil