10 Şubat 2016

Tatuta

Yazımın tamamını okumadan önce iki tane soruya cevap vermenizi istiyorum. Bu sorularla hayatım boyunca boğuştum ben. Net cevabını belki buldum. Ya da bulduğumu zannedip hala bulamadım.

Yaşamak nedir?

İyi insan olmak nedir? Peki başarılı bir insan olmak?

Yaşamak, hayatta kalmak için para kazanmak, çalışmak, evlenmek, ev almak, araba almak, çocuklara bakmak, miras bırakmak…. Şeklinde uzar gider. Peki iyi, başarılı bir insan olmak. Sınavlara girmek, işe başlamak, evlenmek, çocuk yapmak, para kazanmak, para biriktirmek. Daha çok para biriktirmek için daha çok çalışmak…

Çok para biriktirince, ev alınca, çeşit çeşit kıyafetimiz olunca, son model telefonumuz olunca yaşadık mı biz şimdi. Ölünce bir sürü kıyafetim vardı, son model telefonları da kullandım, ne iyi yaşadım ben mi diyeceğiz.  Bu yaşam değil ki bu maddi şeyler bedenimiz gibi biz ölünce yok olacak. Soyut, maneviyattan hiçbir eser kalmadan modeli eskiyen bir telefon gibi yok olup gideceğiz be.  Kendimi Müslüm Gürses’in konserine katılmış kendini jiletleyen hayranlar gibi hissediyorum. :)  

Keşke bulaşık vb. bir şeyler yaparak kalacağım ve sadece karnımı doyuracağım yerler olsaydı ve ben o şehri gezseydim, yeni insanlar tanısaydım, farklı kültürler görseydim derken, böyle bir şey varmış ya ben onu öğrendim. Şu an yazı sabırsızlıkla bekliyorum. İlk önce Türkiye’den başlayacağım. Sonra yurt dışı.


Peki Özlem ne bulduğun diye merak etmiş olabilirsiniz.  Gittiğiniz yerde iş yapıyorsunuz ve bu işin karşılığında kalacak yer ve yiyecek imkânı sunuluyor. Sabun, reçel, ekmek, turşu yapımı, hayvan bakımından çiftçiliğe kadar… Hem de gittiğiniz şehri gezme imkânınız oluyor. Size ne yedirdikleri belirsiz otellere: D iki, üç günlüğüne tonlarca para harcamamış oluyorsunuz. Eğer yurt dışına gitmek isterseniz uçak paranızı biriktirmeniz yeterli. Bundan ucuz ve keyifli tatil mi olur. Hem insanları ve kültürlerini daha yakından tanımış oluyorsunuz hem de doğa ile iç içe olup yeni şeyler öğreniyorsunuz. 





Sahipsiz Cümleler

7 yorum:

  1. Biz daha bunu yeni konuştuk, hangi ara yazıya döktün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmazsam huzursuzluğum devam edecekti. Bir nebze rahatlattı. :)

      Sil
    2. O vakit ben de bu yorumda helpx.net ve workaway.info'dan bahsedeyim. Ne yazık ki üyelik ücreti alan siteler ama :(

      Neyse yine benzer bir mantıkla işliyor, aynı yerler buralara da ilan verebiliyor. Ayrıca bana ingilizce öğret, çocuğuma bak gibi isteklerle de insanlar evlerini açıp, yemek veriyorlar. Ama kendim meslek olarak da çiftçiliğe başladığım için rahatça söyleyebilirim, toprakla uğraşmanın başka keyfi ve enerjisi var. Ki benim ürün alır mıyım satar mıyım gibi kaygılarım var, tatilde bunlardan da uzak olunca daha da başka olacaktır.

      Sil
  2. Ya nedense bilgili kişiler mutsuz oluyor.

    Bu dünyada yaşamak aptal olmaktır.

    yahu ne diyorum ben kafamı bulandırdın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafanın karışması bulanması iyidir. :)

      Sil
  3. Yazının başı bambaşka bir konu, bulaşık yıkayarak tatil başka ikisi de uzun uzun konuşulur =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz tatili güneşte uzanıp yanmak diye gördüğümüz için. Bu tarz şeyler tuhaf gelebilir. :D

      Sil