13 Temmuz 2016

Mersin

Mersin'e ikinci gelişim. Ama ilk gelişimde bu kadar çok gezememiştim. Sıcaktan dolayı genellikle akşamları dışarı çıktım ben. Hatta şehire güzel bir isimde buldum. Vampir Şehir. Geceleri de hareketli olduğu için. Gündüzleri bu kadar hareketli mi, bilmiyorum açıkçası. Tabi bana göre Vampir Şehir. Yakıştı da bu ad bence. Peki Mersin'e gelince. Ne yapmalı nereye gitmeli, ne yemeli, ne yapmamalı.

1. Cennet Cehenneme gidin. Ve oradan Astım Dilek mağarasına uğrayabilirsiniz.


 Astım Dilek Mağrası

2. Kız kalesi. 
3. Kushimoto caddesini gezin. Burada canlı müzik, barlar ve cafeler bulabilirisniz. Sırf Uzakdoğu'ya sempatim olduğu için merak ettim bu sokağı. Bazı yerlerde Japonya sözler bile var. Ne yazıyor anlamadım gerçi. Bu sokağın adı neden Kushimoto İki şehrin birbirlerini kardeş şehir olarak seçmeleri. Yani Kushimotonun sokaklarından isminin biri de Mersin.


video

4. Muğdat Cami. Türkiye'de 6 minaresi olan 3 Camiden biri.

5.Marina ya gidin. Özellikle akşam saatlerinde. Gittiğimde oturacak yeri zor buldum. Sahil kenarında hem alış verişinizi yapabileceğiniz hem de kahvenizi, biranızı içip ya da dondurmanızı yiyebileceğiniz güzel bir mekan. Favorilerimden oldu kendisi.



video

6. Mersin'in sıcağından bıktım. Yaylaya gidecek vaktim yok. Yakın bir yer olsa da azıcık serinlesem diye düşündüğünüzde gideceğiniz diğer bir yerse Babil. Mersin ayaklarınızın altında. Gittiğim vakit 16-17 sıralarıydı. Aksam buranın daha güzel olacağını düşünüyorum. 

7. Tantuni yiyin. Mersin'e geldin. Tantuni yemeden gittin Özlem demeyin. diye yedim. Beni bir dürüm doyurmadı. İki dürüm yedim yine doymadım. Benim için tehlikeli yiyecek. 
Tarihi yerleri çok gezmedim açıkcası. Artık başka bir sefere.
Bir de Tarsus şelalesini görün kesinlikle.
Tantuni

Mersin de bana göre yapmamanız gereken tek bir şey Kot pantolonla gezmemeniz..Bana mı öyle oldu herkese mi oyle oluyor bilemeyeceğim. Pantolonun bacağıma yapıştığını hissediyordum. Bayanlara önerim elbise ve şortlarla gezin. Erkeklerde şortla gezsin işte.  İlk gün hatadan sonra elbiselerimi ve şortlarımı iyiki koymuşum dedim. Akıllı kızım. O değilde belki üşürüm diye örgü cekette koymuşum. Mersin'de olurda üşürüm diye. :D :D

Fenerbahçeli olarak bunu paylaşmazsam olmazdı. :D
Görüşmek üzere.

4 yorum:

  1. Mersin'e ilk kez gören biri olarak detaylı anlatmışsınız. Ancak Mersin bir yazıya sığmaz. Sahil şeridi, parkları çok güzeldir. Forum Alışveriş merkezi çfok meşhurdur. Yaylalar 20 dakika ile 60 dakika arası uzaklıktadır. Tarihi yerleri kente çok yakındır. Cezeryesi meşhurdur.
    Kaleminize sağlık.
    Selam-sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaylara gidecek vaktim olmadı :( Sahili gezdim. Forum alışveriş merkezine de gittim. Cezeryeden bahsetmemem çok büyük bir hata olmuş ama. Çünkü çok severim kendisini. Sevgiler :)

      Sil
    2. Birde kaynanadili meyvesi yedim burada ilk defa. :)) Ve dolmuşları çok sevdim. Renk renk her semtin dolmuşları.Şimdiye kadar gittiğim hiç bir şehirde semtlere göre dolmuş renklerinin farklılaştığı bir şehir görmedim.

      Sil
  2. Mersin başkadır ya bayramlarımın baş şehri :)

    YanıtlaSil