17 Şubat 2017

Modern Toplumun Renksiz Dünyası

Merhaba,

Özlem söz verdi blogla ilgileneceğine dair unuttu yine demeyin. Aklımda! Bugün sizinle güzel bir kısa film paylaşacağım oldukça düşündürücü ve üzücü. Benim için üzücüydü sizin için bilemem. Paylaşmadan önce bugün yaşadığım üç şeyden bahsedeceğim. Bugün bana evrenin mi, yoksa Allah'ın mı mesajlarıyla dolu gündü.

Rehberlik etkinliğinde çocuklara fırsatınız olsaydı kimin yerinde olmak isterdiniz dediğimde, hiç beklemediğim bir cevap aldım ben bugün:
Üç tane öğrencim sizin yerinizde olmayı çok isterdim dedi. Bende bazen başkasının yerinde olmak isterim. Kendi hayatımdan sıkça şikayet ederim. Bana parıldayan gözlerle bakan öğrencilerimi görünce, utandım açıkçası. Siz hayatınızdan şikayet ederken sizin yerinizde olmak isteyen birileri. Hayatımıza dair şükür etmeyi, elimizdekilerle yetinmeyi bilmiyoruz sanırım ya da ben bilmiyorum. Gün boyunca bu hayatım için şükür ettim. Bunu hatırlamam gerekiyordu belkide.

İkinci olayda yoldan karşıya geçiyorum. Önümde üç kişi yürüyor. Biri yaşlı, ikisi de 10, 12 yaş civarında, galiba baba ve çocukları. Yaşadığım şehrin trafiği çok kötü resmen Hindistan gibi arabalarla dolu kalabalık kavşakta trafik ışığı yok düşünün. İnsanlar gözleriyle anlaşıyor. :) Ben karşıya geçme telaşındayım, yaya geçiti olarak geçecek başka yer yok. Birden önümde giden bu üç kişi durdu. Tabi korktum azda olsa. Gündüz vakti kalabalık olsa bile insan korkuyor. Çocuğun biri abla çok açız be! bize yemek alır mısın dedi. Cidden savuşturmak için param yok demedim. Cebimde bir liram bile yok. Üşendiğim için yarın çekerim parayı demiştim.
Cidden param yok dedim. Canın sağ olsun be abla dedi babaları. Çekildiler önümden. Tabi vicdanım el vermedi benim. İleri de market var. İsterseniz kartla yiyecek alayım size dedim. Adam ne dese beğenirsiniz?
Bebeğime bez bir de mama al başka bir şey istemem dedi. O zaman sen gir al ben de ödeyim dedim. O önde ben arkasında gidiyorum markette. Yüzsüz başka insan olsa birçok şeyi ister, hiç bir şeye tenezzül etmeden bebek bezini ve mamayı alıp kasaya yöneldi. Yine de çocuklar  yesinler diye birkaç çikolata, bisküvi falan aldım. Ama yine de korkuyorum. Güven duygumuzu modern toplumda iyice kaybetmişiz. Öğrenciyim dedim, benim elimden ancak bu kadarı. Hayat hikayesini de 15 dakikalık süre içerisinde dinledim. Zabıtalar elinden boya sandığını almışlar. Bir haftadır iş yapamıyorum dedi. Birazcık uzun hepsini anlatmıyorum. Minik oğlu da herhalde en on  kez çok güzelsin abla be! gerçekten deyip durdu. İnşallah hep böyle güzel kalırsın diye de dua etti. İlk defa böyle bir duaya maruz kaldım. Ablacığın hep güzel kalacak merak etme ufaklık. Belki senin duanın da biraz katkısı olabilir. :)))

Üçüncü olay bugün artık bana yok artık dedirtti. Aksiyonlu bir gün müydü? Bütün aksiyonları ben mi çektim bugün bilmiyorum. Hatta bir ara ben hala uyuyor muyum ya dedim? Akşam işten eve dönerken. Tam evimin sokağında genç adamın biri başka bir genç adamın boğazına yapışmış. Bir de genç bir kız var tabi ki. Genç kız şok halinde, donmuş bir vaziyette. Korkumdan sokaktan geçemiyorum. Diğer erkekte hiç bir şey yapmıyor. Sinirli olan genç adam arabasına tekme atıp, diğer genç adama öldüreyim mi seni diye bağırıyor. Silah vardır, bir şey vardır nasıl geçeceğim. - Sokaktan geçerken kurşun isabet eden vatandaş yaşamını yitirdi. Senaryolar yazıyorum. Ben de dondum kaldım. Ne geri gidebiliyorum  ne ileri. Tabi sinirli adamı yatıştırmak için birçok insan gelmeye başladı. Artık eve gidebilirim; ama şimdi olayı da merak ettim. Ve sinirli genç adamın bir cümlesiyle şok.
- kardeşim deme bana bunu bana nasıl yaparsınız? Ve en yakın arkadaşınızın sevgilinizle birlikte olduğunu öğreniyorsunuz. Adam yine de iyi sabırlıymış. Hep diğer genç adama saldırdı; ama orada en büyük suçlu kızdı; bana göre. Benim tokat atasım geldi o derece. Hem cinslerim ama bu devirde kadınların ahlakı daha kötü olmuş yeminlen. Sen başka birisiyleyken başka birisine gözün nasıl kayar; geç yakın arkadaşı başka bir erkek olsa dahi. Bir ilişki bitmeden başka ilişkiye başlamayı geç, aklından geçirmek bile pislik bir insan olduğunu gösterir. Ne pislik kadınlar, erkekler var bu dünya, midem bulandı diyerek yanlarından geçtim. Diğer genç adama çok üzüldüm be! Hayatı boyunca artık kadınlara güvenemeyecek. Neyse bol öğütlü mü, aksiyonlu mu, hayatın gerçekleri mi diyeyim böyle bir gün yaşadım. Kısa filmimiz de burada. Görüştüğümüz zaman görüşürüz!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder